گروه خودرو- دو شرکت هیوندایی و کیای کره در حالی همراه با سیاست‌های تحریمی غرب، روابط تجاری خود با ایران را قطع کردند که دیگر خودروساز این کشور نه تنها قصد ماندن دارد، بلکه خواهان مونتاژ خودرو در ایران هم است.

آن طور که مدیرفروش شرکت رامک خودرو (نمایندگی واردات سانگ یانگ به ایران) در نشستی خبری عنوان کرد، در حال حاضر مجوزهای لازم برای آغاز مونتاژ محصولات این شرکت کره‌ای در ایران اخذ و حتی زمین موردنظر نیز برای احداث کارخانه، مشخص و خریداری شده است. اگر این اتفاق رخ بدهد، پس از مدت‌ها دوباره «سانگ یانگ» میهمان صنعت خودرو کشور خواهد شد؛ خودروسازی که پیش‌تر به واسطه شرکت بخش خصوصی «مرتب» محصولاتی مانند «کوراندو» و «موسو» را در ایران به مونتاژ می‌رساند، اما خیلی دوام نیاورد و هم اکنون دیگر نامی از «مرتب» در خودروسازی کشور به چشم نمی‌آید.

اما مدیر فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو در ادامه نشست خبری مسوولان این شرکت به فاز جدید فروش سانگ یانگ در بازار ایران اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از امروز فروش خودروهای «اکتیون» به قیمت ۶۲۳میلیون ریال، «کایرون» با قیمتی حدود ۶۹۰ میلیون ریال و «رکستون» با قیمت نزدیک به ۸۰۰میلیون ریال آغاز خواهد شد.

به گفته غفوریان، در فاز جدید فروش، «اکتیون» به صورت نقد و اقساط فروخته خواهد شد.

وی در ادامه سهم خودروهای ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی را که طی سال گذشته در ایران تولید شده‌اند (مانند ویتارا) حدود ۲۶هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که این رده قیمتی خودرو سهم چندان زیادی از بازار خودرو کشور را دارا نیست.

وی با تاکید بر اینکه اشتهای بازار داخلی ایران در محدوده خودروهای ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومانی بسیار بیشتر است، تاکید کرد: شاید در سال جاری بتوانیم چهار هزار دستگاه از محصولات سانگ یانگ را به ایران وارد و عرضه کنیم.