ایسنا- نشریه‌ اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی بزرگترین شرکت‌های سازنده‌ قطعات خودرو و کامیون در جهان پرداخت.

در فهرست منتشر شده از سوی فوربس نام ۲۲ شرکت قطعه‌ساز خودرو و کامیون به چشم می‌خورد که در میان دوهزار شرکت بزرگ جهان قرار گرفته‌اند. بزرگترین شرکت قطعه‌ساز خودرو در دنیا از لحاظ میزان فروش شرکت جانسون کنترلز آمریکا با فروشی معادل ۴/۳۵ میلیارد دلار است. رده‌ دوم به شرکت بریجستون ژاپن با ۳/۳۵ میلیارد دلار فروش و رده‌ سوم نیز به شرکت آلمانی کانتیننتال با فروشی معادل ۹/۳۴ میلیارد دلار اختصاص یافته است. همچنین از نظر میزان سودآوری شرکت جانسون کنترلز با ۵/۱ میلیارد دلار صدرنشین بوده و رده‌های دوم و سوم به گروه میشلن از فرانسه و هیوندای موبیس از کره‌جنوبی اختصاص یافته است. از نظر میزان دارایی‌ها نیز رده‌ نخست به شرکت‌ ژاپنی دنسو تعلق داشته و شرکت‌های بریجستون و کانتیننتال دوم و سوم شدند. از نظر ارزش بازار نیز رده‌ اول به شرکت ژاپنی دنسو تعلق داشته و شرکت‌های جانسون کنترلز و هیوندای موبیس دوم و سوم شدند.

بیشترین تعداد شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی خودرو و کامیون در جهان متعلق به ژاپن با ۸ شرکت و آمریکا با ۶ شرکت است. اسامی برخی از دیگر شرکت‌های بزرگ قطعه‌ساز خودرو و کامیون در جهان به همراه حجم فروش آنها در زیر آمده است: شرکت دنسو ژاپن، ۹/۳۱میلیارد دلار، گروه میشلن فرانسه، ۲۴ میلیارد دلار، هیوندای موبیس کره‌جنوبی، ۸/۱۴ میلیارد دلار، گروه بین‌المللی مگنا کانادا، ۱/۲۴ میلیارد دلار، سومیتومو الکتریک ژاپن، ۶/۱۹ میلیارد دلار، شرکت اتوموتیو TRW هولدینگز آمریکا، ۴/۱۴ میلیارد دلار،آیسین سیکی ژاپن، ۲۲میلیارد دلار، تویوتا اینداستریز ژاپن، ۷/۱۴ میلیارد دلار، ژینن پارتس آمریکا، ۲/۱۱ میلیارد دلار.