عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر این‌که طرح ساماندهی قراردادهای موقت در مجلس ابتر خواهد ماند، از درخواست وزیر کار برای مسکوت ماندن طرح کمیسیون اجتماعی حمایت کرد و افزود: نمایندگان به جای طرح ساماندهی قراردادهای موقت، قانون کار را اصلاح کنند، قانون کاری که همیشه کارفرما، سرمایه‌گذار و کارآفرین را محکوم کرده است. حسین آفریده، نماینده مردم شیروان در مجلس با تاکید بر این‌که برخی از مسوولان عادت دارند برای هر قانونی یک قانون موازی بتراشند، به «ایسنا»، گفت: حوزه انتخابیه‌ام در مقطعی از زمان، دومین شهر صنعتی استان خراسان شمالی بود که با اجرای قانون کار سه صنعت بزرگ الیاف سنتیک، کنسانتره و قند در آستانه ورشکستگی مطلق قرار گرفته‌اند، اگر در تصویب قوانین به کارآیی توجه نداشته باشیم، نتیجه‌ای بهتر از این عاید نمی‌شود.

او با تاکید بر این‌که بسیاری از کارگران کارخانه‌های کشور در وضعیت بسیار اسف‌باری مشغول کارند، گفت:‌ در قبال کارگران مسوولیت داریم. این مسوولیت با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه با فراهم کردن بسترها، انجام می‌شود. دلم از قرارداد موقت کردن کارگران خون است، ولی قانون کار راهی جز این، پیش پای کارفرمایان نمی‌گذارد. قانونی درست کرده‌ایم که هیچ کس حاضر به اجرای آن نیست ولی تاکید می‌کنیم که مقدس است! این کار چه معنایی دارد؟

عضو کمیسیون انرژی قوانین کار کشورهای تازه توسعه یافته همچون مالزی و کره‌جنوبی را الگوی مناسبی برای اصلاح وضعیت کسب و کار کشور دانست و اظهار کرد: چرا باید کورکورانه از قانون کاری تبعیت کنیم که نه رشد اقتصادی ایجاد کرده و نه نتایج مثبت اجتماعی. نماینده شیروان با اشاره به طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری کمیسیون صنایع،‌ گفت: برخی از اعضای کمیسیون اندیشه‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری دارند، ولی مهم این است که برآیند نظرات اعضای کمیسیون این اراده را داشته باشد. با پیش‌فرض تصویب طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از سوی مجلس این دولت است که باید زمینه اجرای آن را مهیا کند.

آفریده فرهنگ‌سازی عمومی برای نهادینه شدن نگاه مثبت به سرمایه‌گذاران را خواستار شد و تصریح کرد: باید به سرمایه‌گذار اعتماد کرد. کارآفرین، خدمتگزار است نه غارتگر. او اصلاح قانون کار را از ضروریات و به نفع جامعه کارگری دانست و تاکید کرد: قانون کار مدعی حمایت از کارگر است، ولی در عمل، عکس این ادعا را به اثبات رسانده، از‌این‌رو باید اصلاح شود. اگر در عمل حرکتی شود که کارفرما از اجرای قانون نگران شود به طور طبیعی به دنبال جایگزین کردن قراردادهای موقت به جای قانون کار بر می‌آید. کارفرمایان به این علت از قراردادهای موقت استقبال کرده‌اند که از دست‌وپاگیری قانون کار فرار کنند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به دغدغه مخالفان اصلاح قانون کار، گفت: اگر مخالفان اصلاح قانون کار معتقدند قانون بد بهتر از بی‌قانونی است، پاسخ دهند، آیا قانون کار توانسته است مشکلات‌شان را حل کند؟ قانون فعلی کار وضعیت کسب و کار را بدتر کرده و منجر به گسترش کارگران قرارداد موقت شده است. رونق اقتصادی ایجاد نکرده، بسیاری از کارگاه‌ها را تعطیل، کارگاه‌های کوچک را شکل نداده یا اگر هم شکل داده گرایش کارآفرینان را به سمت جذب کارگران قراردادی سوق داده است، بنا به همین دلایل با بازنشسته شدن هر کارگر رسمی، دیگر کسی در این قالب استخدام نمی‌شود.