بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در یازدهمین جلسه دادگاه گفت: در کیفرخواست مطرح شده که عملکرد شرکت SCT و بانک مالزی درست نبوده، این درحالی است که پیش از تحریم در حساب بانک مسکن پول بوده به طوریکه روی این حساب یک برگه مسدودی خطاب به بانک ملت صادر کرده بود.

به گزارش فارس وی افزود: اگر همان موقع دستور پرداخت می‌دادند و من هم کار را انجام می‌دادم آن وقت حرف شما صحیح بود.

وی در ادامه تصریح کرد: حساب‌هایی که شرکت HK اعلام کرده بود تا مبلغ یک و نیم میلیارد یورو به آن ها واریز شود برای واردات بود اما شرکت HK با استفاه از قانون بانکی اعلام کرد که SCT به عنوان کارگزار بانک مالزی این پول را دریافت و به من پرداخت کند.

متهم نفتی در پاسخ به این موضوع که گفته شده زنجانی از تحریم مجموعه‌هایش مطلع بوده گفت: این پول‌ها دیر کرده بود و همه ما هم داشتیم اقدامات ضد تحریمی انجام می‌دادیم و تلاش می‌کردیم که مشکل حل شود آن وقت امروز من را به دلیل همکاری کردن مجرم خطاب می‌کنند.

بابک زنجانی در خصوص ادعای دیگری که در کیفرخواست مطرح شده مبنی بر اینکه در جابه‌جایی ارز بدون مجوز از بانک مرکزی فعالیت کرده است گفت: من این مطلب را قبول ندارم چرا که من ارز یورو را در خارج از کشور می‌گرفتم و در همان جا به من ارز یورو می‌دادند ارز خارج از کشور به بانک مرکزی چه ربطی دارد؟ در داخل کشور هیچ کس حتی یک یورو هم به من نداده و حتی اگر پولی هم داشتم مطابق ماده ۶ قانون مبادلات ارزی، بانک‌ها مجازند ارز غیر صادراتی و وجوه مربوط به اشخاص را خرید و فروش کنند.

زنجانی در بخش دیگری از دفاعیات خود گفت: گفته شده که من در سال‌های قبل آدم کوچکی بودم این درحالی است که من سال ۸۵ هواپیمایی قشم ایر را از سپاه خریدم.

به گزارش فارس وی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی در اختیار سپاه بود اما پس از اینکه هواپیمایش سقوط کرد و تعدادی از فرماندهان سپاه به شهادت رسیدند به این نتیجه رسیدند که آن‌را واگذار کنند تا دیگر به کسی آسیبی نرسد و پس از آن بود که هواپیمایی قشم به من واگذار شد.

متهم نفتی تاکید کرد: من همان زمان بیش از ۱۰ شرکت داشتم، آشنایی من با بازپرس پرونده به خیلی قبل ترها برمی‌گردد چرا که سال ۸۷ یک اتفاقی بین ما افتاد که من ۲۰۰ میلیارد تومان پول جابه‌جا کردم چرا ک بازپرس گفته بود باید با پرداخت این پول حسابشان را ببندم.

زنجانی ادامه داد: در کیفرخواست من مطرح شده که کارمزدهایی که دریافت می‌کردم بسیار بالا بوده اما باید به شما بگویم که آیا گرفتن کارمزد ۷ در ۱۰۰۰ زیاد است؟ صرافی‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد کارمزد می‌گیرند همچنین بانک ملت برای اینکه پول سازمان حج و زیارت را بدهد ۱۶ درصد کارمزد از آن‌ها گرفته بود در حالی که من زیر ۱ درصد کارمزد گرفته بودم و در بانک‌های عربستانی ریال عربستان را به سازمان حج و زیارت تحویل می‌دادم.

زنجانی تصریح کرد: حواله پول کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و اینگونه نیست که یک شبه بتوانیم این کار را انجام دهیم و این درحالی است که من روزانه ۳۰۰ حواله به دنیا صادر می‌کنم بنابراین این گونه حرف زدن درباره من بی انصافی بزرگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.