به گزارش ایرنا، محمود صادقی عصر یکشنبه در جمع بخشی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در تالار شهید آوینی افزود:قالیباف پس از چندین بار شکست در انتخابات جسارت شنیدن دوباره 'نه ' مردم را نداشت به همین دلیل از رقابت ها کناره گیری کرد.
این نماینده مجلس گفت: خود دوستان اصولگرا نیز می دانند تمام آرای قالیباف در سبد حجت الاسلام رئیسی قرار نمی گیرد.
وی گفت:طراحی حضور قالیباف در انتخابات به اینگونه بود که هر کسی سبد رای خود را داشته باشد تا انتخابات به دور دوم کشیده شود ولی به ظاهر این ایده اکنون با شکست روبرو شده است و مردم در همان مرحله اول رقیب روحانی را شکست می دهند.
صادقی به سفر خود به شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت:جامعه هدف رقیب روحانی، محرومیت بیشتری دارد و آنها می خواهند از فقر و محرومیت مردم سوء استفاده کنند.
وی از دانشجویان خواست همانند سال ۹۲ به پای صندوق های رای بیایند و مردم را برای شرکت گسترده در انتخابات تشویق کنند تا حسن روحانی در مرحله اول انتخاب شود.
وی به مساله برجام اشاره کرد و گفت:در مناظره های اخیر و سخنرانی ها انتخاباتی ، نامزدهای اصولگرا اکنون از برجام سخنان می گویند و در سخنان خود برای برجام برنامه دارند.
به گفته وی تا پیش از دولت یازدهم به دلیل تحریم ها، روابط بانکی قطع شده بود و وضعیتی پیش آمده بود که حتی تولید کنندگان برای وارد کردن ارز مجبور بودند دست به دامان کسانی که ارز را از طریق گونی وارد کشور می کردند، بشوند.
وی گفت: در این شرایط افرادی کاسب و دلال شدند و برخی نیز مانند بابک زنجانی برای فروش نفت ایران در نظر گرفته شد و حتی پول فروش نفت ایران را ندادند.
صادقی با اشاره به حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ افزود:پس از استقرار دولت یازدهم زمام امور به دست کسانی افتاد که در عرصه دیپلماسی حرفه ای بودند و توانستند در یک شرایط برد - برد برجام را به سرانجام برسانند.
به گفته وی، پس از این برد در عرصه دیپلماسی کشورهای مختلف از جمله اروپایی ها روابط خود را با ایران به شرایط قبل از دولت نهم بازگردانند و برای نخستین بار در تاریخ جهان ، در یک تفاهمنامه بین المللی عنوان حق غنی ساز به نام ایران رقم خورد.
صادقی اظهار کرد:مردم از شرایط سخت سالهای پیش از دولت یازدهم به گونه ای یاد می کنند که حاضر نیستند دوباره آن شرایط را در کشور تجربه کنند و عمده تفاوت دولت یازدهم با دو دولت قبلی در نوع نگاه به کرامت انسانی است و دولت یازدهم از این جوهره اصلاح طلبی بهره گرفت تا مردم حق انتخاب و آزادی بیان داشته باشند.
این نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:وجود آزادی همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند باعث شکوفایی استعدادها می شود و شکوفا شدن استعدادها باعث جذب سرمایه ها می شود و استبداد مخالف شکوفا شدن استعدادهای انسانی است.
صادقی اظهار کرد:مطابق قانون اساسی مردم حق انتخاب دارند ولی در دوره قبل از دوره روحانی در دانشگاه ها دانشجویان و استادان دچار خودسانسوری و انسداد سیاسی شدند.
وی گفت:در آن دوران عرصه سیاست داخلی و خارجی دچار بحران شده بود و حتی اصولگرایان نیز در برابر هم قرار گرفته بودند و هر روز در کشور یک نزاع سیاسی شکل می گرفت.
صادقی به شعارهای انتخاباتی برخی از نامزدها اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی در کشور ساختاری است و دانشجویان و دانشگاه می دانند که برخی از شعار از جمله ایجاد ۵میلیون شغل یا افزایش یارانه ها یک شعار انتخابانی و عوامفریبی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:از این رو بهتر است دولتی بر سر کار باشد که نگاه کوتاه مدت و زودگذر نداشته باشد بلکه برای اصلاح زیرساخت های کشور یک برنامه مدون بلند مدت دارد و روحانی این برنامه از دولت یازدهم تدوین کرده است.
به گفته وی، اصلاح طلبان تمامیت خواه نیستند و با حذف رقیب اصولگرا نیز موافق نیستند به همین دلیل در کابینه دولت یازدهم تعدادی از اصولگرایان حضور داشتند و حتی فرمانداران و بخشدارانی نیز از دولت نهم و دهم در دولت روحانی حضور داشتند.
وی گفت : کسانی که شعار دولت کار و کرامت می دهند دیدگاهشان نسبت به کرامت با کرامت انسانی فرق دارد و کرامت از نظر آنها دادن صدقه دادن به مردم است در حالی باید برای کشور برنامه های بلندمدت داشت.
صادقی گفت: در این دوره از انتخابات کسانی که مدعی ایجاد اشتغال بودند در حالی که تعداد کارمندان شهرداری تهران ۲۵هزار نفر بود اما این تعداد به ۶هزار نفر رسید و حتی کسانی استخدام شدند که سر هر ماه حقوق خود را دریافت می کنند بدون اینکه سر کار بیایند.
به گفته وی، نباید از هیچ دولتی انتظار معجزه داشت و هر کسی برای رسیدن به رای مردم وعده معجزه می دهد درست نمی گوید و نوعی عوامفریبی است.
وی گفت: در این دوره پیروز مناظرات ، گفتمان اصلاحات بود چرا که نامزدهای رقیب نیز شعار آزادی بیان را مورد توجه خود قرار دادند.
صادقی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات 29اردیبهشت ماه و رای به روحانی دولت در تراز مطالبات مردم را رقم می زند و امید است در این دولت عیار اصلاح طلبی بیشتر از دولت یازدهم باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۲۹۹اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.