به گزارش خبرآنلاین منحنى فوق نشان دهنده تغییرات شاخص بورس امریکا S&P 500 است . این شاخص عمده ترین شاخص بورس امریکا است. ومعیار بسیار مهمى در بازارهاى مالى است . همان طور که می بینید این شاخص بدون وقفه و بدون اصلاح اساسى در حال افزایش بوده است و بر خلاف انتظارات بازار بعد از انتخاب ترامپ سرعت افزایش بیشتر شد.

مطالعات و شاخصهاى متعدد نشان می دهد که در شاخص بورس امریکا حباب وجود دارد و اندازه این حباب هم قابل توجه است . اینکه چرا حباب دارد خود بحث مفصلى است که در اینجا نمیتوان به آن پرداخت ، ولى می توان گفت که این حباب باید تخلیه شود و بهترین زمان براى تخلیه حباب بورس سال ٢٠١٧ همزمان با افزایش تنش هاى سیاسى و اقتصادى و ورود ترامپ به حوزه سیاستگذارى در اقتصاد امریکا است .
علائم زیادى در سال ٢٠١٧ دیده مى شود که نشان مى دهد که بازار بورس امریکا نمى تواند با همین سرعت بالا برود.
هر چند که چندین موسسه اندازه شاخص را براى سال ٢٠١٧ حدود ٢٤٠٠ تا ٢٦٠٠ برآورد کرده اند ، ولى در صورتی که حباب بازار بورس تخلیه شود احتمال کاهش اندازه شاخص ( که در انتهاى سال ٢٠١٦ به عدد ٢٢٤٠ رسید ) ، به راحتى زیر ٢٠٠٠ قرار می‌گیرد و همراه با خود بسیارى از شاخص ها را بالا و پایین خواهد کرد.
در نتیجه سرمایه گذارى در بورس امریکا در سال ٢٠١٧ همراه با ریسک بالا خواهد بود و در صورت ریزش ، اثر خود را بر بورس‌هاى جهانى و از جمله بورس تهران خواهد گذاشت . ما در سال ٢٠١٧ از نزدیک این بازار را رصد میکنیم و به محض اطلاع از شاخص هاى پیش نگر ، موارد را به اطلاع خوانندگان عزیز کانال بامداد خواهیم رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.