به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، کری در یک کنفرانس بین المللی برای جمع آوری کمک مالی برای عراق گفت :چالش جدیدی که ما با آن روبرو هستیم تضمین بهبود وضعیت منطقه ازاد شده و ارائه کمک به آن منطقه است . '
لیز گراند ، هماهنگ کننده عملیات بشردوستانه سازمان ملل برای عراق هشدار داده است که بدون پرداختن به نیازهای عراقی های جابجا شده براثر جنگ ، پیروزی های نظامی گذرا خواهد بود.
وی گفت : مبارزه نظامی به موفقیت بزرگی در کوتاه مدت خواهد رسید ولی چه بسا تاثیر چندان پایداری نخواهد گذاشت . '
این مقامات در حالی سخن می گفتند که وزیران دفاع و خارجه کشورها در واشنگتن جمع شدند تا ضمن جمع آوری کمک مالی برای عراق بر سر گام های بعدی مبارزه علیه داعش بویژه در موصل سنگرگاه این گروه شبه نظامی به توافق برسند.
کری گفت : هدف از این نشست برای دادن قول کمک جمع آوری دست کم دو میلیارد دلار برای عراق با هدف یاری رساندن به جامعه های مختلف است تا پس از بیرون رانده شدن داعش بتوانند روی پای خود بایستند.
مقامات امریکا و سازمان ملل و عراق می گویند، انتظار می رود نبرد موصل نبرد سختی باشد ولی پیامد آن می تواند سخت تر باشد. طرحهایی برای ارائه کمک های بشردوستانه ضروری و اعاده خدمات اساسی و برقراری امنیت برای ساکنان و حدود 4/2 میلیون نفر از مردم جابجا شده در شرف نهایی شدن است.
وزیران دفاع ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش نیز در پایگاه مشترک آندروز در خارج واشنگتن تشکیل جلسه داده اند و به دنبال آن نشست مشترکی در روز پنجشنبه بین وزیران خارجه و دفاع برای بحث در باره ابعاد وسیع تر مبارزه علیه داعش نه تنها در عراق و سوریه بلکه در لیبی و همچنین حملات اخیر در اروپا برگزار خواهد شد.
سازمان ملل بر آورد می کند که در بدترین حالت ، بیش از یک میلیون نفر از مردم ممکن است از موصل و حدود 830 هزار نفر دیگر از یک دالان پرجمعیت در جنوب این شهر جابجا شوند و به بار سنگین مراقبت از 5/3 میلیون عراقی پیش از این جابجا شده افزوده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.