به گزارش مهر، فریدون معینی در نشست خبری معرفی مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در رابطه با برکناری حمید علیدوستی گفت: روند کاری ما با حمید علیدوستی از اسفند ماه ۹۳ آغاز شد و در همان زمان ما از حمید علیدوستی درخواست کردیم تا در انتخاب اعضای مورد نظر تجدید نظری داشته باشند، زیرا ایشان تنها یک دستیار داشت، اما خود آقای علیدوستی اعلام کردند که نیازی به دستیار جدید نیست، اما روند کاری ایشان این موضوع را نشان نمی داد.

وی افزود: در همان زمان ما دوباره تاکید بر اضافه کردن مربی جدید در کادر فنی داشتیم و دو نفر آقای خطیب و حمید خداداد را به کادر فنی اضافه کردیم. در ابتدا روند خوبی را شاهد بودیم و نتایج خوبی نیز در تورنمنت هایمان به دست آوردبم.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما در رده های سنی مختلف برای مثال در رده سنی زیر ۱۴ سال و جوانان نتایج خوبی به دست آوردیم اما در رده سنی زیر ۱۶ سال با ناکامی هایی مواجه شدیم و این ناکامی ها به نوعی ادامه دار بود.

معینی اضافه کرد: در همان زمان گروه آنالیزورهای شهر تبریز بدون اطلاع ما این تیم را آنالیز کردند و نتیجه را به ما اعلام کردند که اگر شرایط به همین نحو پیش رود، نتایج خوبی را شاهد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما بازی های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی نوجوانان در نظر گرفته بودیم و اردویی را در کشور بلاروس برگزار کردیم که در آن تورنمنت بازیکنان حاضر از بازیکنان ما یکسال بزرگتر بودند، اما نتایج چندان جالبی را شاهد نبودیم و کیفیت کار نیز چندان مطلوب نبود. سپس در تورنمنت ازبکستان شرکت کردیم که کادر فنی اعلام کرد ما در این تورنمنت قهرمان خواهیم شد، اما باز هم نتایج چندان جالب نبود و کیفیتی را هم در بازی های تیم ملی شاهد نبودیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ما جلساتی را تشکیل دادیم و در همان زمان آقای کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که هرگونه حمایت از این تیم صورت بگیرد همینطور ما پیش از عید یک کارگاه آموزشی یک روزه ای را برای تیم‌های پایه برگزار کردیم و هدف اصلی هم از برگزاری این کارگاه، تاثیر روی روند حرکتی تیم زیر ۱۶ ساله های ایران بود، اما باز هم حمید علیدوستی در این کارگاه شرکت نداشت سپس دو اردوی دیگر را برگزار کردیم که در هر دو تورنمنت هم باز هم ناکام بودیم و همانطور که من فیلم مسابقات را دیدم، کیفیت چندانی را در بازی ها شاهد نبودیم. همینطور بازی برابر ژاپن که پایاپای بود را با نتیجه چهار بر یک واگذار کردیم.

معینی اظهار کرد: ما ۳۰ اردو را در زمان مربیگری حمید علیدوستی انجام دادیم ۶ تورنمنت خارجی و ۲۴ تورنمنت اردوی داخلی را برگزار کردیم که هزینه آن بالغ بر یک میلیارد تومان بود، اما این اردوها ثمری نداشت. همچنین ۲۵ بازی تدارکاتی را برگزار کردیم که ماحصل آن ۱۳ شکست، ۹ برد و ۳ تساوی بود. به هر حال این روند کاری راضی کننده نبود زیرا همان تیم جوانان ما ۱۲ بازی تدارکاتی برگزار کرد که ۸ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست سهم ما بود. این نتایج این نگرانی را به وجود آورد تا تغییراتی را اعمال کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نگاه به نتایج تیم ملی نتیجه گراست و به همین خاطر سرمربی تیم نوجوانان را برکنار کردید، گفت: تیم قبل از سنین بلوغ به نتیجه تکیه نمی کند چون آن زمان، زمان آموزش و یادگیری است و سنین بین ۱۶ تا ۱۷ سالگی نیز زمان تیم سازی است و کار تیمی پیامدهایش را در این سنین خواهد داشت. تیم هایی که خوب کار می کنند پیگیر کار خوب نتایج خوبی هم می گیرند.

وی در خصوص اینکه چه کسی این کادر فنی را انتخاب کرده بود خاطرنشان کرد: مسئول وقت آقای آیت اللهی بود، ما حمید علیدوستی را برای مربیگری در تیم های جوانان و امید کاندیدا کردیم و برای نوجوانان ایشان به هیچ وجه کاندیدا نبودند من نمی دانم چه اتفاقی افتاد که ایشان سرمربی تیم نوجوانان شدند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات حمید علیدوستی که گفته بود در ۱۹ بازی ۱۴ برد به دست آورده و در دیدار برابر ژاپن نیز به علت اینکه دستش رو نشود، از بازیکنان اصلی اش استفاده نکرده، اظهار کرد: ما این نتایج را طبق مستنداتی که خود ایشان ارائه کردند، بررسی کردیم. همچنین در رابطه با بازی با ژاپن نیز باید بگویم که این تیم ۲۳ بازیکن دارد که در هر بازی از ۱۱ بازیکن متفاوت استفاده می کند اما در تیم ما چنین اتفاقی نمی افتاد.

معینی در ادامه در رابطه با برکناری حمید خداداد که انتخاب خود فدراسیون بوده، گفت: خداداد ابتدا نتایج خوبی داشت اما سپس با اعضای کادر فنی دوستی صمیمی پیدا کرد و پس از آن ایشان هر کار که دلش خواست انجام داد.

وی تصریح کرد: همه اعضای کمیته فنی به این مساله رای دادند که حمید علیدوستی برکنار شود.

معینی در رابطه با بحث مربیگری وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا در تیم نوجوانان گفت: هیچ صحبتی با وحید هاشمیان نشده است در خصوص مهدوی کیا هم باید بگویم که ایشان در تمرین حاضر شد و اعلام کرد که هر کمکی که از دستش بربیاید انجام خواهد داد اما او اعلام کرد که به علت حضور در کلاس B در اروپا نمی تواند ما را همراهی کند اما هر کاری از دستش بربیاید مانند برگزاری اردو در کشور آلمان و بازی های تدارکاتی هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

وی در خصوص انتخاب چمنیان به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: ایشان مربی خوبی است که بازیکنان خوبی را نیز پرورش داده و نتایج خوبی نیز کسب کرده است. ایشان با تیم نوجوانان چندین سال پیش جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده و از مربیان خوب ما محسوب می شود.

معینی اضافه کرد: بازیکنان جوانی همچون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از همین تیم های پایه معرفی شدند و امیدوارم اتفاقی رخ دهد تا دوباره شاهد انقلاب در رده های پایه ملی باشیم.

معینی تاکید کرد: تمام اعضای کمیته فنی به انتخاب چمنیان رای داده اند.

وی در رابطه با بحث نتیجه گرایی در تیم های ملی فوتبال گفت: هیچ کس نمی تواند نتیجه را تضمین کند برای مثال کاپلو در تیم ملی انگلیس از مرحله گروهی هم در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ صعود نکرد و مارچلو لیپی که در جام جهانی ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان شده بود در جام جهانی ۲۰۱۰ نتوانست از گروهش صعود کند.

وی در خصوص تغییرات در قوانین AFC گفت: با توجه به تغییرات قوانین در AFC تنها ۲۳ بازیکن که در مسابقات مقدماتی بودند می توانند تیم ملی را همراهی کنند و تنها بازیکنانی می توانند به تیم ملی اضافه شوند که هشت ماه کوچکتر از سن در نظر گرفته شده باشند.

معینی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا اینقدر دیر تصمیم به تغییرات در کادر فنی در گرفته شد، اظهار کرد: این طور نیست که کادر فنی هیچ کاری انجام نداده باشد و ما به خاطر کارهایی که انجام دادند از آن کادر فنی تشکر کردیم این طور نیست که بخواهیم از صفر کارها را پیش ببریم و تیم ملی نوجوانان می توان گفت ۸۰ درصد آمادگی دارد امیدوارم در مسابقات باقی مانده تغییرات را در تیم ملی شاهد باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.