شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آخر هفته

  • شوک پاریس

  • عکس خبری - ۲۵ دی ۹۳

  • عاقبت دنا

    خودروی دنا، محصولی که ایران‌خودرویی‌ها از آن به‌عنوان لوکس‌ترین خودروی تولیدی این شرکت نام می‌برند طی دو ماه گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بود. حال با تعیین قیمت نهایی این خودرو قرار است، دنا تنها در سبد صادراتی ایران خودرو قرار بگیرد و دیگر خبری از پیش ثبت‌نام یا عرضه این خودرو به بازار داخل نیست. در این زمینه طی هفته جاری مدیرعامل ایران خودرو گفته بود که پس از صفر شدن تعهدات ۱۰ هزار دستگاهی دنا، این خودرو دیگر به قصد بازار داخل تولید نمی‌شود و به بازارهای خارجی خواهد رفت. این تصمیم بی‌سابقه ایران خودرو اگرچه هنوز با واکنشی از سوی شورای رقابت یا مسوولان صنعتی کشور همراه نبوده، اما آنچه مشخص است ایران خودرو نه قصد توقف تولید این خودرو را دارد و نه به قیمت‌گذاری دنا از سوی شورا رقابت رضایت می‌دهد.
  • ما همه هواداریم

    علی ضیائی بعضی چیزها در زندگی ما مردم نازنین، بدون علت مشخصی فرهنگ شده است. مثلا در مورد هر چیزی اظهارنظر می‌کنیم. این اظهار نظر دو رو دارد. روی اول از روی هواداری است که معمولا نظر‌دهنده می‌خواهد آن را نشان ندهد. روی دوم هم معمولا از مخالفت است؛ یعنی به گونه‌ای مخالفیم؛ حتی اگر با کل ماجرا مخالف نباشیم؛ بالاخره جایی هست که فکر می کنیم احتمالا جور دیگری باشد، بهتر است. علاقه‌ای هم داریم به مخالفان و تند زبانان؛ البته نه در مورد خودمان! وقتی که کسی مخالف دیگری است و آن را با زبان تندی می‌گوید، به شکل عجیبی محبوب می‌شود.
  • دولتمردان اروپایی در برابر افراطی‎ها

    دکتر سعید خالوزاده پژوهشگر ارشد مسائل اروپا حمله به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس و پس از آن نیز تهدیداتی علیه یک دفتر روزنامه در بروکسل، پایتخت بلژیک که کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو را چاپ کرده بود، موجی از نگرانی میان مقامات اروپایی و به‌خصوص مقامات فرانسوی و همچنین شهروندان اروپایی ایجاد کرده است. امروز این سوال مطرح است که چرا در فرانسه که مهد آزادی و حقوق بشر است باید چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم. شاید یکی از دلایل این امر وجود بیشترین تعداد مهاجران و به ویژه مسلمانان در فرانسه است.
  • روایت اصولگرایی از احمدی‌نژاد

    حالا کار احمدی‌نژاد به جایی رسیده که حتی بزرگان طیف اصولگرایی نیز از وی اعلام برائت می‌کنند. آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در حاشیه پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان درباره رئیس‌جمهور سابق گفت: «آقای احمدی‌نژاد یک نفری بود که عوضی رفت، مرد و تمام شد. احمدی‌نژاد جریان نیست. او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد. » در واکنش به این اظهارات میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور سابق، احمدی‌نژاد را فرزند انقلاب و یاور ولایت دانست که با رهبری پیوند ناگسستنی دارد. .
  • رازهایی که ثروتمندان می‌دانند و شما از آن بی‌خبرید

    این روزها همه حرف از پولدار شدن می‌زنند؛ درست است؟ آیا شما هم جزو همان دسته‌ هستید یا دلتان می‌خواهد پولدار شوید؟ خب برای اینکه فقط حرفش را نزنید و برای رسیدن به این هدف دست به کار شوید، اولین قدم این است که بدانید تفاوت تفکر ثروتمندان و شما درباره پول در چیست تا بتوانید درست مثل آنها فکر کنید. قدم بعدی این است که وارد عمل شوید. شما وقتی درست عمل می‌کنید که درست فکر کنید. ۱. ثروتمند با ریسک کردن مشکلی ندارد
    «میلیونر‌ها تمایل به ریسک کردن دارند و از نظر احساسی قدرت آن را دارند که اگر ایده آنها شکست بخورد از پس موقعیت برآیند.
  • سایه داعش بر سر وارثان دوگل

    می‌گویند آن سه نفری که به دست پلیس فرانسه کشته شدند از سوی سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به داعش و القاعده منتسب شدند. شواهد می‌گوید تروریست‌ها پیش از حمله به دفتر مجله با فریاد خود را از اعضای القاعده در شبه‌جزیره عربستان معرفی کردند. .
  • داعش، فرانسه را کیش و مات کرد

    ماکس بوت تحلیلگر مجله «کامنتری» به ماه سپتامبر باز گردیم آنگاه که پرزیدنت اوباما در حال اعلام استراتژی خود برای مقابله با داعش در عراق و سوریه بود و از اعزام نیروهای رزمی اجتناب می‌کرد. در عوض، او گفت: «این کمپین مبارزه با تروریسم از طریق یک تلاش ثابت و بی‌امان برای بیرون کشیدن داعش خواهد بود در هر کجا که باشد و این هم با استفاده از نیروی هوایی‌مان و حمایت از نیروهای شریک در زمین خواهد بود. استراتژی بیرون کشیدن تروریست‌هایی که ما را تهدید می‌کنند در عین حمایت از متحدان‌مان در خط مقدم، استراتژی‌ای است که ما به شکل موفقیت‌آمیزی سال‌ها در یمن و سومالی دنبال می‌کردیم.
  • ادامه روند نزولی قیمت نفت - ۲۵ دی ۹۳

    حالا که قیمت نفت خام آمریکا به زیر ۴۷ دلار رسیده، به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی تحلیلگران بازار نفت مبنی بر تداوم کاهش قیمت‌ها در سال ۲۰۱۵ به واقعیت پیوسته و روند نزولی قیمت نفت همچنان ادامه خواهد یافت. همان‌طور که موسسه گلدمن ساکس در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرده که برای توقف تولید نفت شیل، قیمت نفت باید به زیر ۴۰ دلار برسد. رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در دیدار با رئیس‌جمهور ونزوئلا، کاهش عجیب قیمت نفت را حرکتی سیاسی و غیر‌اقتصادی دانستند. .
  • مجله‌ای زمخت و بی‌مزه

    مجله‌ای منفور با تیراژ پایین، مجله‌ای سبک و به تعبیر برخی از صاحب‌نظران بی‌مزه و زمخت. این مجله تا پیش از اینکه مورد حمله قرار گیرد، با مشکلات عظیم مالی دست و پنجه نرم می‌کرد. تیراژ ۶۰ هزارتایی تا ۸۰ هزارتایی این مجله، در میان مجلاتی که گاه تیراژهای میلیونی دارند، جایگاه این مجله را نشان می‌دهد. این مجله تاکنون سعی کرده است با دستمایه قرار دادن موضوعات حساسی در حوزه‌های دینی و قومی خود را مطرح کند، از این رو همواره مورد انتقاد بسیاری از همکاران خود قرار گرفته است. شارلی اِبدو در معنای فرانسوی آن یعنی «هفته‌نامه شارلی».
  • لغو دوباره کنسرت‌ها

    با آنکه گروه موسیقی لیان پس از ۱۶ سال توانست مجوز برگزاری کنسرت در زادگاه خود یعنی بوشهر را به‌دست بیاورد، اما با این همه تجمع دلواپسان و دخالت نیروی انتظامی باعث شد که این گروه تنها برای یک سانس به اجرای برنامه بپردازد. به‌نظر می‌رسد داستان دنباله‌دار لغو کنسرت‌های موسیقی بار دیگر آغاز شده و این بار از برگزاری کنسرت این گروه در شیراز جلوگیری شده است. در چند سال گذشته چندین کنسرت و تئاتر که مجوز رسمی از وزارت ارشاد داشتند، لغو مجوز شدند. .
  • بعد از ظهر سگی

    حسین موسوی نیروهای امنیتی فرانسه در جمعه‌ای که گذشت با دو حادثه گروگانگیری روبه رو شدند. یکی در شمال شرقی پاریس، که گفته می‌شد، دو متهم حمله به مجله شارلی ابدو در آنجا پناه گرفته‌اند اما پس از اینکه متهمان متوجه می‌شوند محل حضورشان لو رفته است به یک کارگاه چاپ و نشر می‌روند و کارگران آن محل را گروگان می‌گیرند. دیگری اما در شرق پاریس با هدایت شخصی به نام «آمه دی کولی بالی» به وقوع پیوست که خونین‌تر از گروگانگیری نخست تمام شد. او در سوپر مارکتی که متعلق به یهودیان بوده افراد حاضر در آنجا را گروگان می‌گیرد و تا پیش از حمله پلیس به سوپر مارکت ۴ نفر از گروگان گرفته‌شد‌گان را می‌کشد.
  • مزایای حاشیه صفحه نمایش در موبایل‌ها

    مدتی پیش اولین گوشی هوشمند شرکت شارپ به بازار آمریکا عرضه شد که دارای باریک‌ترین حاشیه صفحه ‌نمایشی بود که تا به امروز در گوشی‌های هوشمند دیده بودیم. این گوشی هوشمند که «Aquos Crystal» نام دارد طراحی جالب و مدرنی داشته و می‌تواند قدمی برای نزدیک شدن به گوشی‌های بدون حاشیه صفحه‌ نمایش باشد. با این حال بهتر است قبل از هر چیز بدانیم که حاشیه صفحه‌نمایش مهم است و ما به آنها نیاز داریم. حاشیه صفحه نمایش یا به ‌اصطلاح Bezel از صنعت جواهرآلات و سنگ‌های زینتی آمده است که در آنجا برای تعیین نوع برش سنگ‌ها و مقطع رویی آنها به کار می‌رود.
  • تفاوت‌های طبقه متوسط و طبقه مرفه

    بر‌اساس آمار و ارقام نشریه فوربس، ثروت تنها ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین شهروندان آمریکایی روی هم از سرمایه کل ۱۵۰ میلیون آمریکایی فقیر بیشتر است، اما تکلیف آن دسته‌ای که در این میان قرار دارند، چه می‌شود؟ همان طبقه متوسط را می‌گویم؛ طبقه‌ای که هر تغییر و تحولی در جامعه دهد، بیشترین آسیب را می‌بیند. اگر جزو طبقه متوسط هستید، نه فقیرید و نه ثروتمند. البته آمارهای اخیر نشان می‌دهد که هر چه جلوتر می‌رویم انگار این طبقه متوسط در تمام کشورهای دنیا دارد آب می‌رود؛ دلیلش هم بحران اقتصادی است که گریبان کل دنیا را گرفته؛ بحرانی که پولدارها را پولدارتر می‌کند و طبقه متوسط را به سمت طبقه فقرا سوق می‌دهد.
  • با آینده خود صحبت کنید

    شاید از دیدن خود در سال‌های آینده خوشحال نشوید، اما مطمئنا حس کنجکاوی شما اجازه نمی‌دهد آینده خود را نبینید. برای این کار می‌توانید به سایت futureself. orange. com مراجعه و چهره خود را در بیست سال آینده مشاهده کنید. این سایت با مشارکت شرکت European Telecom طراحی شده است و در عرض چند دقیقه می‌تواند چهره شما در آینده را با استفاده از عکس ورودی فعلی شبیه‌سازی کند. پس از آنکه تصویر شما شبیه‌سازی شد، روی صفحه نمایش می‌توانید چهره سه بعدی خودتان در ۲۰ سال آینده را ببینید و با او صحبت کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از جفت خود سوالاتی راجع به آینده بپرسید.
  • عنبیه چشم، رمز عبور لپ‌تاپ‌های جدید

    تا‌کنون اثر انگشت و تشخیص چهره را از جمله ابزارهایی که به جای رمز عبور استفاده می‌شدند می‌شناختیم. اما به تازگی محققان اسکن کردن عنبیه را به‌عنوان یکی دیگر از راه‌های ورود به رایانه‌ها معرفی کردند. اسکن کردن عنبیه از طریق دو دوربین مادون قرمز انجام می‌شود. آنها معتقدند هیچ دو عنبیه‌ای با یکدیگر یکسان نیست و به این ترتیب می‌توان افراد را شناسایی کرد. این سیستم جدید علاوه بر اینکه قفل رایانه شما را باز می‌کند به شما این امکان را می‌دهد که برای ورود به وبسایت‌های مختلف نیازی به وارد کردن رمز عبور نداشته باشید.
  • دسامبر به صرف قرص و آمپول

    نگار حسینی خیلی هم دور از ذهن نیست که آخر پاییز و اول زمستان، حدود ماه‌های دسامبر و ژانویه میلادی، بازار آنفلوانزا و سرماخوردگی داغ باشد، به خصوص در میان بچه‌ها و در مدارس و مهدکودک‌ها. ماجرا هم خیلی‌خیلی ساده است. بچه‌ای آنفلوانزا می‌گیرد، ویروس واگیر دارد و لاجرم باقی بچه‌ها هم می‌گیرند. بعد والدین شان می‌گیرند و همین جور آنفلوانزا و سرماخوردگی همه‌گیر می‌شود. بابت همین استنتاج است که افرادی که در خانه بچه دارند بیش از دیگران به آنفلوانزا و سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.
    دسامبر سال ۲۰۱۴، رکورد بالاترین میزان شیوع آنفلوانزا در ایالات‌متحده آمریکا از سال ۲۰۰۸ تاکنون را به خود اختصاص داده است.
  • تاثیر تعیین‌کننده نوع نگاهتان بر آینده اقتصادی‌ خود و فرزندانتان

    شادی آذری آیا در شرایط فعلی باید نسبت به آینده اقتصادی خود و فرزندانمان خوش‌بین باشیم یا بدبین؟ آیا نسل بعدی شرایط مالی سخت‌تری را تجربه خواهند کرد؟ در شرایط اقتصادی فعلی جهان مردم نقاط مختلف دنیا چه احساسی نسبت به آینده مالی خود دارند و این احساس چه تاثیری بر واقعیت‌های آینده خواهد داشت؟با پایان جشن‌های سال نو میلادی، اکنون به‌نظر می‌رسد خوش‌بینی آمریکایی‌ها کوتاه‌مدت بوده است. به‌رغم آنکه رشد اقتصادی آمریکا خوب است و نرخ بیکاری رو به کاهش گذارده است، بدبینی نسبت به آینده درازمدت این اقتصاد همچنان وجود دارد.
  • سومین توپ طلا برای رونالدو

    مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا و برنده توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۴، در حالی در زوریخ سوئیس برگزار شد که کریستیانو رونالدو برای سومین بار توانست عنوان بهترین بازیکن سال جهان را به خود اختصاص دهد و توپ طلا را از آن خود کند. برنده جایزه بهترین گل سال هم «خامس رودریگز» کلمبیایی شد. در این مراسم «رالف کلرمن» از آلمان جایزه بهترین مربی سال در بخش زنان و «یواخیم لوو» سرمربی تیم ملی آلمان جایزه بهترین مربی سال در بخش مردان را به دست آوردند. .
  • دو سناریو از هزینه‌های سال آینده تهران

    گروه مسکن: چراغ سبز شورای‌شهر تهران که طی این سال‌ها برای تصویب متمم‌هایی که شهرداری در نیمه‌دوم هر سال ارائه می‌کرد تا بتواند افزایش درآمد‌های خود را - بیش‌از سقف مصوب بودجه‌ سالانه- از طریق ایجاد یکسری محل‌های هزینه‌ای موجه کند یا به تعبیر دیگر اضافه درآمدهای خود را قانونی کند، هنوز برای سال ۹۳در صحن پارلمان محلی پایتخت روشن نشده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، شهرداری تهران برخلاف سال‌های گذشته که در اوایل فصل زمستان به‌دلیل تحقق درآمدها بیش از سقف پیش‌بینی شده در بودجه سالانه به ارائه متمم بودجه به‌منظور کسب مجوز برای اضافه هزینه‌های خود اقدام می‌کرد؛ تاکنون امسال برای ارائه متمم بودجه ۹۳ اقدامی نکرده است.
  • شارژرهای بی سیم از فاصله ۱۵ فوتی

    بحث انتقال الکتریسیته بی‌سیم مدت‌های زیادی است که مطرح است، اما این موضوع بیشتر در حد ایده بوده است و کار عملی در این رابطه انجام نشده است. در این میان یک شرکت در یکی از نمایشگاه‌های اخیر آمریکا، نوعی سیستم شارژ بی‌سیم را معرفی کرده است. این سیستم که WattUp نامیده شده است می‌تواند دستگاه‌های الکتریکی را از فاصله ۱۵ فوتی (بیش از ۵/۴ متر) شارژ کند. این دستگاه که به اندازه یک پاکت سیگار است. انرژی را از طریق امواج رادیویی (RF) انتقال می‌دهد و به برق تبدیل می‌کند. این دستگاه انتقال امواج می‌تواند موقعیت دستگاه شما (مثلا گوشی) را در فاصله ۱۵ فوتی تشخیص دهد و با انتقال امواج، آن را شارژ کند.
  • حوض آبی

    مجتبی سرانجام پور سالهایی نه چندان دور که خانه مادربزرگ حیاط داشت ،حوض آبی پر از ماهی قرمز داشت ، پدربزرگ داشت ،سفره بزرگ گلدارو بشقابهای چینی گل سرخ داشت ، نهار جمعه داشت ،خنده داشت ،احترام به بزرگتر داشت،بعد از غذا لحاف دوز محله داشت،خاطرات جوانی پدربزرگ و کودکی پدر داشت و عصر که موقع رفتن به خانه بود غم داشت ،گذشت. سالهایی که تمام شور و شوقم شنیدن قصه های مادربزرگ و تماشا کردن راه رفتنش بود و خندیدن به غرولندهایش به پدربزرگ . بعد از آن روز که مادربزرگ به سفری دراز رفت و پدربزرگ هم شش ماه بعد دوریش را تحمل نکرد دیگر رغبتی برای گذشتن از آن محله قدیمی ندارم، آنجا را کوبیدند وبا آجرهای قدیمیش پی ساختمان جدید را ریختند و چند طبقه روی آن ساختند و همه را فروختند ، برای پدربزرگ و مادربزرگ خانه جدید دو طبقه ای خریدند تا هروقت که دلشان برای هم تنگ شد بتوانند حرفی بزنند و تنها نباشند.
  • ده روز با عکاسان

    سومین دوره‌ «ده روز با عکاسان» افتتاح شد. در این دوره تمام گالری‌های خانه هنرمندان به‌طور همزمان این رویداد را پوشش می‌دهند و به همین دلیل گالری «بهار» به انجمن عکاسان ایران، گالری «تابستان» به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، گالری «نامی» به انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران، گالری «میرمیران» به انجمن عکاسان سینمای ایران، گالری «پاییز» به انجمن عکاسان میراث فرهنگی، گالری «زمستان» به انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران و گالری «ممیز» به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داده شده است. سومین دوره‌ «ده روز با عکاسان» با دبیری ابراهیم صافی ۳۰ دی در خانه‌ هنرمندان ایران به نشانی خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.
  • چهار راه خوشایندسازی ساختمان برای ساکنان

    کتایون یزدانفر چه چیز سبب می‌شود مخاطب در یک مکان احساس خوشایندی داشته باشد. احساس اینکه این فضا درست برای او طراحی و ساخته شده و گویی سازنده براساس تفکرات ذهنی وی اقدام به طرح‌ریزی آن مکان کرده است. مهم نیست این فضا تجاری باشد، مسکونی باشد، تفریحی یا اداری. آیا فکر می‌کنید اصولا چنین فضایی وجود دارد که نه ۱۰۰ درصد اما تا حدود زیادی معیارهای مخاطبان را پوشش دهد؟آیا این امکان وجود دارد که هرکس بتواند مطابق نیاز و سلیقه خود، مکانی را برای تفریح، استراحت، کار یا زندگی انتخاب کند؟ به‌عنوان یک سازنده، می‌دانید چگونه نیازهای مراجعه‌کنندگان یا ساکنان یک مجموعه را تعیین کنید و مطابق نیازهای آنها اقدام به ساخت یک مجموعه کنید؟ آیا هرگز نیاز به این اطلاعات را در آغاز به کار احساس کرده‌اید؟در این مقاله تنها به این امر می‌پردازم که هر بنا (بدون توجه به نوع کاربرد آن) برای یک هدف بیزینسی طراحی می‌شود ولو اینکه یک بنای یادبود باشد.
  • تروریسم «شهروندان»

    ژیت کلاوسن تحلیلگر مجله فارن‌افرز در ۷ ژانویه، افراد مسلح نقاب دار به دفتر تحریریه مجله طنز فرانسوی «شارلی ابدو» یورش برده و ۱۲ تن را کشتند. این حمله همزمان بود با جلسه تحریریه این مجله و جمع شدن کارکنان اصلی‌اش. بنا به گزارش شاهدان عینی، عاملان به سوی تحریریه این مجله رفتند و پیش از ترور، نام سردبیر و کاریکاتوریست را صدا کردند. ترور‌کننده از اعضای القاعده بود. تعداد کشته شدگان این حمله و نحوه ترور، حادثه‌ای بس مهم در خاک فرانسه از زمان اشغال نازی‌ها به این سو بود که از آن تحت عنوان «نقطه عطفی بزرگ در مبارزه القاعده علیه غرب» نام برده می‌شود.
  • بازگشت امید به بورس - ۲۵ دی ۹۳

    هرچند دماسنج اقتصاد ایران روز دوشنبه بعد از ۱۲ روز کاری متوالی که روند ریزشی را طی می‌کرد با افزایش ۴۸۷ واحدی شاخص به کانال ۶۶ هزار واحدی برگشت و مثبت شد؛ اما روز سه‌شنبه با کاهش ۷۱ واحدی دوباره ۶۵ هزار واحدی شد. با این همه گفته می‌شود اظهارات دلگرم کننده نهاوندیان مبنی‌بر برنامه‌های جدید دولت برای بازار سرمایه از یکسو و نیز رفع نگرانی‌ها درخصوص ریزش بیشتر شاخص ازسوی رئیس سازمان بورس به احساس امنیت در این بازار کمک کرده است. .
  • هنر و تجربه - ۲۵ دی ۹۳

  • پایان بنزین ۴۰۰ تومانی

    از هفته دیگر عمر بنزین‌های ۴۰۰ تومانی به سر آمده و با تبدیل آنها به بنزین ۷۰۰ تومانی، دیگر در پمپ بنزین‌ها بنزین ارزان قیمت عرضه نخواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حالی این خبر را اعلام کرده که گفته به جای بنزین ۴۰۰ تومانی، بنزین ۷۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شارژ خواهد شد. این در شرایطی است که دارندگان وسایل نقلیه برای اعمال این فرآیند باید در بهمن‌ماه امسال، یکبار سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت داشته باشند. .
  • ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۰برای ویندوز ۷ و ۸

    اگر بعد از آشنایی با ویژگی‌های ویندوز ۱۰ دوست دارید این ویژگی‌ها رو هرچه سریع‌تر امتحان کنید اصلا نگران نباشید. در ادامه به شما راهی را آموزش می‌دهیم تا بتوانید ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را روی ویندوز ۷ و ۸ نیز امتحان کنید. منوی استارت
    اگر ویندوز ۷ داشته باشید، به‌صورت پیشفرض از این ویژگی برخوردار هستید، زیرا یک منوی استارت (Start Menu) در دسکتاپ خود دارید. اما کاربران ویندوز ۸ یا ۸. ۱ از این ویژگی برخوردار نیستند. پس از اینکه گفته شد در به روز رسانی دوم ویندوز ۸. ۱ منوی استارت به آن اضافه خواهد شد، مایکروسافت حرف خود را پس گرفت و اعلام کرد که منوی استارت به این نسخه از ویندوز اضافه نخواهد شد، مگر اینکه سیستم خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید.
  • مسلمانان فرانسه احترام می‌خواهند

    مریم فرانسوا سِرا گزارشگر‌مجلهThe New Statesman برداشتی متداول وجود دارد که شاید حمله غم‌انگیز به دفتر «شارلی ابدو» در واقع حمله به کاریکاتورها نبود. در عوض، شارلی ابدو نماد هدفی استراتژیک در راستای بخشی از یک تاکتیک گسترده‌تر «قطبی‌سازی» است. اطلاعاتی که این روزها منتشر می‌شود می‌گوید دست‌کم یکی از این افراد مسلح یعنی «شریف قواشی» پیوندهای تروریستی طولانی مدتی با عراق داشت و از او به‌عنوان واسط و کانال انتقال پول به افراط‌گرایان یاد می‌شود که پیکارجویی مشتاق بود. سابقه فعالیت‌های تروریستی او به سال ۲۰۰۵ بازمی گردد؛ یک سال پیش از جنجال کاریکاتور مجله دانمارکی.
  • گالری گردی - ۲۵ دی ۹۳

  • مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها

    اجرای پروژه چندهنری «مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها» به کارگردانی علی اتحاد آغاز شد. این اثر پروژه‌ای چندرسانه‌ای است که سفری را در میان ویدئو-چیدمان، موسیقی زنده و اجرا برای مخاطبانش فراهم می‌کند. «مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها»،با نگاهی اجمالی به کتابسوزی‌های تاریخ خاورمیانه و خاور نزدیک، چند و چون الگوی تکرار شونده‌‌ کتابسوزی را در این ناحیه بررسی می‌کند. بابک حمیدیان، نورا هاشمی، جواد مولانیا، نوید هدایت‌پور و نیکو ترخانی اجرا‌گران این پروژه هستند؛ هانیه توسلی و مهدی احمدی در بخش ویدئو چیدمان دیده می‌شوند و حامد کاظمی و ژوبین کلهر اجراگران موسیقی به شمار می‌روند.
  • کنسرت ها - ۲۵ دی ۹۳

  • سال ۲۰۱۵ و جنگ برای استعدادها

    جولیت آتول رسانه‌های اجتماعی، رشد سریع فناوری و دستیابی فوری به اطلاعات، همه به‌عنوان موارد قابل توجه درسال ۲۰۱۴ مورد بحث قرار گرفته‌اند. ا ما با این شکل از زندگی، گذشت سریع سال‌ها (با سرعت برق و باد) بیشتر فراگیر می‌شود و منجر به عواقب و نتایج بیشتر برای کسانی می‌شود که به دنبال کار یا نیروی کار می‌گردند. امروزه واژگان تخصصی با طول عمر کم، نظیر طراحی و حفظ استعداد و استراتژی‌های کاری بسیار محبوب شده‌اند و این نیاز مبرم را برجسته می‌سازند که شرکت‌ها نیاز به جذب و حفظ نیروهای برترشان را دارند.
  • اقتصاد و محیط زیست با مدیریت مشارکتی

    فاطمه باباخانی آشوراده با وسعت نه چندان زیاد و جمعیتی اندک این روزها به مشهورترین جزیره ایران تبدیل شده و دو معاونت ریاست‌جمهوری را با چالش دشواری مواجه کرده است. معاونت‌هایی که هر دو بر اساس دستورالعمل خود باید حفاظت از آن را در صدر فعالیت‌های در نظر گرفته شده قرار دهند. اما آیا طرحی برای توسعه گردشگری این جزیره مطرح شده است، اصول حفاظت را در خود دارد یا قرار است الگوی توسعه‌ای مشابه سایر جزیره‌ها در آن پیاده شود؟ جایگاه مردم بومی و محلی در این طرح کجاست؟ و مدیریت پایدار آشوراده چگونه محقق خواهد شد؟ در گفت‌وگو با حر منصوری از فعالان محیط‌زیست و گردشگری که سابقه طولانی فعالیت در میانکاله را دارد و با عنوان دیده‌بان میانکاله نیز در میان فعالان حفظمحیط‌زیست شناخته شده است به گفت‌وگو نشستیم و از او درباره شیوه پایدار گردشگری و ارتقای معیشت محلی پرسیدیم.
  • اکوتوریسم، بهره‌برداری به شرط حفاظت

    محمد منظرنژاد فعال‌در‌حوزه‌توانمندسازی استقبال مردم از فعالیت‌های مرتبط با گردشگری موجب اجرای پروژه‌های متعدد جهت توسعه این صنعت شده است. استقبال مردم از فعالیت‌های مرتبط با گردشگری موجب اجرای پروژه‌های متعدد جهت توسعه این صنعت شده است. از آنجا که بیشترین علاقه گردشگران به نقاط و جاذبه‌های طبیعی معطوف می‌شود، آماده‌سازی زیرساخت در این مناطق نیز در برنامه‌های توسعه، مدنظر مسوولان دولتی قرار دارد؛ اما آماده کردن زیرساخت برای توسعه اکوتوریسم بر چه مبنایی باید انجام گیرد و استانداردهای آن چگونه است؟ برای روشن شدن این موضوع شاید بهتر باشد، واژه‌هایی چون بوم‌زیستی و بوم‌گردی، طبیعت‌گردی و اکوتوریسم را به‌خوبی بشناسیم و سپس برای مناطق مختلف با توجه به حساسیت‌های آن در برنامه توسعه با هدف گردشگری، برنامه‌ریزی کنیم.
  • افزونه‌های مفید مرورگر کروم برای افزایش بهره‌‌وری

    ممکن است عامل افزایش بهره‌وری و سرعت عملکرد هر کدام از ما در مرورگر کامپیوتر شخصی یا یکی از ابزارهای دیجیتال شخصی که در اختیار داریم، قرار داشته باشد. در وب استور گوگل کروم افزونه‌های متفاوت و جذابی وجود دارند که هر کدام می‌توانند بهره‌وری کاربران را افزایش بدهند. در اینجا می‌توانید با افزونه‌های معروف و کاربردی مرورگر کروم که به تمرکز و بهره‌وری بیشتر کاربران در ساعت کاری کمک بسیار زیادی بکنند، آشنا شوید: AdBlock: شاید بتوان افزونه AdBlock را معروف‌ترین محصول وب استور کروم نامید. با کمک این افزونه، می‌توانید تمام بنر‌های تبلیغاتی را هنگام تجربه وبگردی حذف کنید.
  • شمارش معکوس برای وام ۸۰میلیونی مسکن

    اظهارات اخیر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن نشان می‌دهد: حبابی که در سال‌ ۹۱ و بهار۹۲ در قیمت مسکن به‌وجود آمد و در ابتدای تابستان سال گذشته به اوج خود رسید، در طول ۱۵ ماه اخیر روند خالی شدن را طی کرد طوری‌که هم‌اکنون قیمت مسکن در تهران به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. از طرفی، آن‌طور که معاون وزیر مسکن می‌گوید: برنامه‌ریزی‌ها برای پرداخت ۸۰ میلیون تومان وام خرید مسکن از طریق ۲۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری، در دست پیگیری و رایزنی با مقامات بانک‌مرکزی و شورای پول و اعتبار است که در صورت تصویب آن، در نهایت ۱۰۰ میلیون منابع مالی در قالب بسته تسهیلاتی خرید مسکن، به سپرده‌گذاران متقاضی، پرداخت خواهد شد.
  • میهمان ناخوانده منفور

    حادثه شارلی ابدو و دو بحران گروگانگیری در فرانسه، روزهای سختی را برای مردم و دولت این کشور به‌وجود آورد. روزهایی که در نهایت به کشته شدن ۱۷ نفر منجر شد. ۱۰ خبرنگار، سه پلیس و ۴ شهروند فرانسوی دیگر. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از رهبران دنیا به دولت و ملت فرانسه تسلیت بگویند و حضور خود را برای راهپیمایی روز اتحاد در فرانسه اعلام کنند؛ اما در این میان میهمانی وجود داشت که صاحبخانه از حضور او خرسند نبود و از پیش درخواست داشت که از حضور در راهپیمایی فرانسوی‌ها خودداری کند. او نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که دولت فرانسه از وی خواسته بود در این راهپیمایی شرکت نکند.
  • بذر تساهل و تحمل بکارید

    جودی دمپسی تحلیلگر بنیاد کارنگی نکته‌ای که توجه کمتری به آن شده است این است که حمله ۷ ژانویه به شارلی ابدو مصادف بود با رشد جنبش‌های ضد اسلامی در تمام اروپا. جدیدترینِ این جنبش‌ها در آلمان به راه افتاده است. در آنجا سازمانی وجود دارد به نام «پگیدا» (به معنای اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی‌سازی اروپا). اگرچه این گروه انکار می‌کند اما می‌کوشد تا بذر نفرت را علیه مهاجران و پناهجویانی که عمدتا مسلمان بوده و از مناطق ستیز مانند عراق و سوریه و لیبی و. . . می‌گریزند بپراکند. پس از حمله به شارلی ابدو، اکنون نگرانی این است که رهبران این جنبش‌های پوپولیستی و ضد اسلامی از ترورهای پاریس برای توجیه تبلیغات مسموم خود استفاده کنند.
  • ترافیک هسته‌ای در سال نو میلادی

    کامران کرمی عضو گروه خبر ترافیک گفت‌وگوهای هسته‌ای در سال نو میلادی در حالی روز دوشنبه با سفر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به تهران استارت خورد که محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست یک روزه در شهر ژنو سوئیس، زمینه‌ها را برای رایزنی دوجانبه معاونان به سرپرستی عباس عراقچی و وندی شرمن در روزهای پنجشنبه و جمعه فراهم کردند. روز شنبه هم مذاکرات کلی ایران و ۱+۵ پایان بخش یک هفته مذاکرات داغ هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع تا ۹ تیر (۳۰ ژوئن) ۹۴ خواهد بود.
  • پنجره‌هایی که نفس می‌کشند

    محققان در دانشگاه سنگاپور موفق شدند پنجره‌هایی طراحی کنند که حاوی اکسیژن هستند و در مقابل نور خورشید به رنگ آبی درمی‌آیند و فضای داخل را در مقابل حرارت محافظت می‌کنند. به این ترتیب، فضای داخل ساختمان در تابستان خنک تر و در زمستان گرم تر می‌شود. همچنین، هنگامی که شیشه‌ها به رنگ آبی درمی آیند، بخش اندکی الکتریسیته نیز تولید می‌شود. این پنجره‌های دوجداره دارای یک لایه الکترولیت مایع حاوی اکسیژن هستند. یکی از جداره‌ها توسط فویل نازکی از آلومینیوم که رسانای الکتریسیته نیز هست پوشش داده شده است و جداره دوم توسط یک رنگ آبی حساس به اکسیژن (oxygen-sensitive) پوشانده شده است و دو جداره نیز توسط یک سیم الکتریکی به یکدیگر متصل هستند.
  • ۱۰ قابلیت ویژه ویندوز ۱۰

    اوایل مهر ماه سال جاری بود که شرکت بزرگ نرم‌افزاری دنیا یعنی مایکروسافت جدیدترین سیستم‌عامل کامپیوترها شخصی را معرفی کرد. مایکروسافت در نام‌گذاری این سیستم‌عامل جدید سنت شکلی کرده و با دوپله پرش از ویندوز ۸، نامه نسخه جدید سیستم‌عاملش را Windows ۱۰ گذاشته است. به باور تحلیلگران، ‌به نظر می‌رسد مایکروسافت بتواند با این سیستم‌عامل به هدف چندین و چندساله خود برای در دست گرفتن سهم بیشتر از بازار دست پیدا کند و در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم‌عاملی با قابلیت نصب روی دستگاه‌های مختلف را رونمایی کند.
  • شارلی ابدو دستاویزی برای فاشیست‌ها

    پیش از اینکه ماجرای شارلی ابدو پیش بیاید، در یک ماه اخیر «‌اسلام‌هراسی» در کشورهای اروپایی جان مجددی گرفته بود. حضور نئونازی‌های آلمانی در گروهی موسوم به پگیدا، که خواستار اخراج مسلمانان و آسیایی‌تبارها از این کشور شده‌اند، باعث شده که زنگ‌های خطر در کشورهای اروپایی به صدا در بیاید. گروهی که با شعارهای نئو نازیستی در خیابان‌های آلمان حضور یافته‌اند و از دولت سوسیال دموکرات آنگلا مرکل به شدت انتقاد دارند، وعده دیداری برای خود گذاشته‌اند تا در وین گرد هم آیند و بدین طریق قدرت‌نمایی کنند. هر چند که آنگلا مرکل اعلام کرده آلمان به دوران فاشیستی بازنخواهد نگشت و مردم این کشور مخالف اسلام‌هراسی و یهودی‌ستیزی هستند، اما با حادثه شارلی ابدو، گروه‌های راست افراطی در اروپا دوباره حضور خود را در عرصه‌های سیاسی قوی‌تر کرده و خواستار اصلاحات اساسی درخصوص قوانین مهاجرتی شده‌اند.
  • رنگ‌های الکتریکی با احساس

    اگر دیوار اتاق شما توسط یک رنگ الکترونیکی رنگ‌آمیزی شده بود چه می‌کردید؟ مطمئنا خلاقیت‌های زیادی به خرج می‌دادید، زیرا دیوار شما قابلیت برنامه‌ریزی داشت. می‌توانستید آن را طوری طراحی کنید که تصاویر مختلفی را نشان دهد و دائما تغییر کند. برای تحقق این آرزو، رنگ E Ink، طراحی شده است. محققان ماده‌ای را که Prism (به معنای منشور) نامیده می‌شود طراحی کرده‌اند که می‌تواند رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی را با مصرف بسیار کم برق نمایش دهد. همچنین می‌توان این رنگ را به حسگرهایی در محیط داخل اتاق متصل و احساس را بیشتر به آنها منتقل کرد.
  • امضای کی‌روش پای ساختن یک نسل

    رضا خدادادی دبیر گروه ورزش امروز که این مطلب را می‌نویسیم، بازی ایران با قطر هنوز انجام نشده و طبیعتا نمی‌دانیم در آن مسابقه قرار است چه اتفاقاتی رخ بدهد. با این وجود کارلوس کی‌روش در مسابقه با بحرین کارهایی انجام داد که خیلی مهم است و باید به آن اشاره کنیم. او در این بازی ۶ نفر را در ترکیب اصلی قرار داد که هر ۶ تای آنها کارشان را در تیم ملی با خود او شروع کرده اند. اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، مهرداد پولادی، علیرضا حقیقی، وریا غفوری و مرتضی پورعلی‌گنجی این ۶ نفر هستند، ضمن آنکه سه تعویضی ایران یعنی جهانبخش، آزمون و سروش رفیعی هم شرایط مشابهی دارند.
  • ۹ کار کوچک برای افزایش درآمـد

    وقتی شغل خوبی دارید که دوستش دارید اما درآمد کمی دارد، باید شغلی پیدا کنید که پول بیشتری به‌دست آورید تا به شما در دوران سختی کمک کند. این شغل دوم داشتن شاید کمی بهتان فشار بیاورد اما چاره چیست؟ به هر حال به طریقی باید زندگی‌تان را بچرخانید. شغل آزاد گزینه خوبی برای این دوران است؛ دست‌کم بهتر از آن‌هایی که دو شیفت کار دولتی انجام می‌دهند. چه باور کنید چه نکنید راه‌های زیادی برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد که به هیچ مهارت و آموزش خاصی نیاز ندارد. بسته به علایق‌تان و اینکه چه چیزهایی در دسترس‌تان است می‌توانید کارهای گوناگونی انجام دهید یا روی یکی از آنها تمرکز کنید.
  • آرامش در بازار دلار

    در شرایطی که با کاهش سفته‌بازی در بازار دلار قیمت این ارز رو به کاهش نهاده و روز سه‌شنبه به قیمت ۳۴۶۰ تومان معامله شد قائم‌مقام بانک مرکزی هم تاکید کرده که با بهبود اوضاع، نرخ دلار باید در جهت ثبات و کاهش حرکت کند. از ابتدای این هفته نرخ دلار روند نزولی به خود گرفت. برخی بر این باورند که شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای به همراه رایزنی‌های پیش از آن به ثبات بازار کمک کرده است. در همین حال بانک مرکزی هم گفته به‌شدت با عوامل نوسان نرخ ارز مقابله می‌کند. .
  • کمیاب‌‌ترین خودروهای جهان کدامند؟

    شادی آذری آیا می‌دانید منحصربه‌فردترین خودروهایی که در جهان وجود دارند کدامند؟ در اینجا فهرستی از کمیاب‌ترین خودروهایی را که در دنیا وجود دارند به شما معرفی می‌کنیم. هریک از این خودروها از چنان جذابیتی برخوردارند که هر بیننده‌ای را به تحسین برمی‌انگیزند. در این فهرست هم، خودروهای مدرن با طراحی آینده‌نگر و هم خودروهای کلاسیک مشاهده می‌شوند و هریک در نوع خود کاملا منحصربه‌فردند. این خودروهای کمیاب، خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند که برخی از آنها از دوران قدیم به جا مانده‌اند و برخی هم امروزی‌اند.
  • اهمیت حساسیت فرهنگی در کسب‌وکارهای بین‌المللی

    مترجم: مریم رضایی وقتی شرکتی می‌خواهد به سوی یک بازار خارجی گام بردارد، فاکتورهای زیادی را باید مد‌نظر قرار دهد. رویارویی با ذی‌نفعان بین‌المللی و آماده کردن تیمی برای انجام موفق این کار یک وظیفه چالش‌برانگیز است. در این میان، مهم‌ترین موضوعی که گاهی بیش از هر چیزی در موفقیت کسب‌وکارهای بین‌المللی نادیده گرفته می‌‌شود، آگاهی از تفاوت‌های فرهنگی است. آگاهی فرهنگی چیست؟
    شاید جمله مشخصی برای تعریف این اصطلاح وجود نداشته باشد، اما آگاهی فرهنگی به توانایی افراد برای بیرون آمدن از روش تفکر و تجربه معمولی و یادگیری ارزش‌های فرهنگی مختلف و سنت‌های یک کشور دیگر است.
  • نفت ۵۰ دلاری همه چیز دنیا را تغییر داد

    معروف‌ترین بستنی‌فروشی سراسر ونزوئلا در شهر مریدا که بستنی‌هایش حتی بعضی همسایه‌های آمریکای لاتینی این کشور را به این شهر می‌کشاند، دو ماه پیش تعطیل شد. دلیل این تعطیلی کمبود شیر در کشوری بود که با تورم ۶۴ درصدی در اقتصادش روبه‌رو شده، حقوق کارمندان کم شده و دولت وضعیت اضطراری اعلام کرده ‌است. این یکی از مصیبت‌های نفت ۵۰ دلاری برای کشورهای تولیدکننده است. کمی آن‌طرف‌تر در آمریکا اما رانندگان هر روز که به پمپ ‌بنزین مراجعه می‌کنند، شاهد کاهش قیمت بنزین هستند. فروش خودروهای سبک و سنگین در آمریکا به بالاترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده‌ است.
  • Pop-Up جایگزین فناوری چاپ سه‌بعدی

    چاپ سه بعدی (۳-D printing) فناوری جدیدی است که طی سال‌های اخیر توجه بسیاری از طراحان، محققان و مهندسان را به خود جلب کرده است. این فناوری هر جسم را به‌صورت لایه لایه (دوبعدی طراحی می‌کند) و در نهایت به یک جسم سه‌بعدی می‌رسد. در واقع با چاپ کردن لایه‌های مختلف، جسم سه‌بعدی تشکیل می‌شود. در این شرایط، محققان نوع جدیدی از فناوری را معرفی کرده‌اند که مشابه کتاب‌های سه بعدی کودکان (Pop-Up books) است. همه ما کتاب‌هایی راکه پس از باز کردن، تصاویر سه بعدی ساخته شده از برش‌های مختلف کاغذ را نشان می دهند، مشاهده کرده‌ایم.
  • نمایشگاه گروهی جواهرات

    «ولی بی‌صدا» عنوان مجموعه‌ای از جواهرات معاصر است که به کوشش امیرحسین دلبری گردآوری شده و شامل آثار او و دو نفر از هنرجویانش، رویا اخوان و نسیم رهایی است. مجموعه‌های نوبت عاشقی از امیرحسین دلبری، فال قهوه از رویا اخوان و پرنده‌های قفسی از نسیم رهایی، اگرچه به‌لحاظ فرمی و ظاهری ارتباط چندانی ندارند، اما در بطن خود حامل دغدغه‌ مشترکی هستند که با بیان تصویری و جهان‌بینی هر هنرمند به تصویر کشیده شده است. فصل مشترک نگاه هر سه هنرمند در آثارشان که ناشی از دغدغه آن‌هاست، کنایه از امیدی دارد که در روزمره‌ زندگی مردم سرزمین‌شان موج می‌زند.
  • پدال‌های هوشمند ضدسرقت دوچرخه

    دزدیده شدن دوچرخه یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که در مورد وسایل نقلیه می‌افتد. آمارها نشان می‌دهد سالانه بین یک تا دو میلیون دوچرخه در آمریکا دزدیده می‌شود. حال اگر شما یکی از قربانیان این موضوع باشید می‌توانید دردناک بودن آن را احساس کنید. در واقع، دوچرخه‌ها مشابه خودرو و سایر وسایل نقلیه دارای سند و شناسنامه مشخص نیستند و همچنین سهولت بیشتری برای دزدیدن آنها وجود دارد. در این میان، به تازگی یک دستگاه متصل به اینترنت طراحی شده است که می‌تواند از دوچرخه شما محافظت کند. یک شرکت فرانسوی، به کمک یک دستگاه GPS که می‌تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود می‌تواند دوچرخه را ردیابی کند.
  • دستاس - ۲۵ دی ۹۳

    گروه دستاس که اخیرا کنسرتی را برگزار کرده حالا هم آلبوم خود را به اسم گروهشان یعنی «دستاس» روانه بازار کرده است. سعدی کردمافی در یادداشتی نوشته است: نمونه‌های «بافت چندصدایی» در سنت‌های شفاهی موسیقی کم‌شمار نیستند. با این حال، تصور عمومی غالب از مفهوم چندصدایی عمدتا مبتنی بر سابقه‌ کاربردش در موسیقی عالمانه‌ غرب است، که در آن مفهوم تئوریک «بافت چندصدایی» در ذهن با کیفیاتی از جنس «از پیش‌اندیشیدگی» و «مهندسی وسواس‌آمیز اصوات»، معمولا به گونه‌ای مکتوب، گره خورده است. با چنین تصوری از مفهوم مذکور، سپردن سرنوشت ‌این بافت صوتی به دست «بداهه»، خطری جدی برای یک اجرا می‌تواند تلقی شود.
  • سایه فرهادی بر فیلم ملبورن

    هدی یوسف‌زاده ملبورن به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌‌کنندگی جواد نوروزبیگی در هفته‌های اخیر در سینماهای کشور اکران شده است. نخستین ساخته این کارگردان جوان علاوه براینکه جوایز بسیاری به‌عنوان بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و فیلمبرداری از جشنواره‌های خارجی مختلف کسب کرده، مراسم افتتاحیه آن نیز با استقبال و حضور تعداد بسیار زیادی از بازیگران سینما و چهره‌های شناخته شده هنر هفتم روبه‌رو شد.
    ملبورن درامی معمایی درباره زوجی جوان است که مثل بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده اطرافمان، به منظور ادامه تحصیل قصد سفر به خارج از کشور را دارند.
  • زخم‌های استعمار در فرانسه هنوز تازه است

    دومینیک‌ مواسی استاد مطالعات سیاسی در فرانسه ۱۱ سپتامبر فرانسه؛ شعاری که پیامد فوری حمله به مجله طنز شارلی ابدو و مقایسه آن با حملات ۲۰۰۱ القاعده به آمریکا است در تمام فرانسه طنین‌انداز است. در واقع، حمله ۷ ژانویه مرگبارترین حمله از زمان پایان جنگ الجزایر در ۱۹۶۲ در فرانسه بود. اما این مقایسه چقدر دقیق است؟ در نگاه اول، این مقایسه، مصنوعی و دور از ذهن به نظر می‌رسد. ۱۲ نفر در پاریس کشته شدند در حالی که ۳ هزار نفر در حمله به نیویورک و واشینگتن دی‌سی جان خود را از دست دادند. مهاجمان از کلاشینکف استفاده می‌کردند نه از هواپیماهای ربوده شده.
  • یکشنبه تاریخی مجلس

    یکشنبه این هفته در تاریخ مجلس نهم به یادگار خواهد ماند. از آن رو که این یکی از نادر مواردی بود که نماینده‌ای به دلیل اعتراض سایرین نتوانست نطقش را کامل کند و از ادامه راه باز ماند. زمانی‌که مطهری در نطق میان دستور خود به موضوع حصر پرداخت، واکنش تند مخالفانش با شعارهای مرگ بر فتنه گر و منافق که البته با برخورد فیزیکی هم همراه بود، موجب تعطیلی ۱۵ دقیقه‌ای مجلس شد. برخی خبرها هم از ارسال نامه شکایت ۵۰ نماینده از مطهری به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان حکایت می‌کند. .
  • اکران - ۲۵ دی ۹۳

  • «گل»‌ها در پی تنگ‌کردن قیف امنیتی

    فرانسه در حال تغییر رویکرد خود نسبت به مسائل امنیتی است. این کشور پس از حوادث اخیر قصد دارد تغییرات اساسی در ساختار امنیتی خود به‌وجود آورد. حادثه شارلی ابدو در شرایطی رخ داد که برادران قواشی هر دو تحت نظر نیروهای امنیتی این کشور قرار داشتند. اینک، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور چپ‌گرای این کشور که همچنان عنوان ضعیف‌ترین رئیس‌جمهوری فرانسه را با خود یدک می‌کشد، می‌گوید که تدابیری پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث تروریستی اتخاذ کرده است. در حملاتی که آمریکا در ۱۱ سپتامبر از سوی القاعده متحمل شد، ساختار امنیتی این کشور دچار تحولاتی شد که باعث به‌وجود آمدن «Homeland Security» یا وزارت امنیت داخلی آمریکا شد.
  • انجمن نکبت‌زده‌ها

    سلمان امین متولد سال ۱۳۶۳ شاعر، نویسنده و طنزپرداز است و تاکنون دفتر شعر «اونی که نشسته از راست» و رمان «قلعه مرغی، روزگار هرمی» را منتشر کرده است. تازه‌ترین کتاب این نویسنده که رمانی اجتماعی است با عنوان «انجمن نکبت‌زده‌ها» در دسترس مخاطبان ادبیات داستانی قرار گرفته است. او پیش‌تر با رمان «قلعه‌مرغی؛ روزگار هرمی» برگزیده جایزه گلشیری شده اما نویسنده بی‌حاشیه‌ای است و ترجیح می‌دهد دور از هیاهوی رایج در جامعه ادبی فقط به نوشتن فکر کند. «انجمن نکبت‌زده‌ها» تمی اجتماعی دارد که داستان آن در خیابان‌های تهران و در یک پمپ بنزین متروکه در جنوب تهران می‌گذرد.
  • چهره‌ها - ۲۵ دی ۹۳

  • پژمان حدادی و پویا سرایی

    پژمان حدادی و پویا سرایی هنرمندان جوانی هستند که در سال‌های اخیر برنامه‌های قابل تاملی را روی صحنه برده‌اند و هرکدام در مسیر موسیقی سنتی ایران نقش قابل توجهی ایفا کرده‌اند. این دو هنرمند در سال‌های اخیر هم آثار مشترکی را اجرا و هم با هنرمندان نام آشنایی همکاری کرده‌اند. کنسرت دونوازی سنتور و سازهای کوبه‌ای به‌صورت بداهه‌نوازی در یک بخش و اجرای قطعاتی از پویا سرایی در بخش دیگر توسط این دو هنرمند، ۴ و ۵ بهمن ماه در سالن رودکی اجرا خواهد شد. در این کنسرت قطعاتی از آلبوم «این سر سودایی»، اثر مشترک پویا سرایی و پژمان حدادی که دو سال پیش منتشر شد به اجرا در خواهد آمد.
  • هنرمند واقعی به حاشیه‌کاری ندارد

    لی لا رضایی امین حبیبی خواننده موسیقی پاپ و متولد سال ۱۳۶۱ در اهواز است. او فعالیت هنری‌اش را به‌طور حرفه‌ای از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و از نظر او زیباترین داشته انسان احساس اوست که باید در پی راهی زیبا برای بیان آن باشد. او علاوه‌بر موسیقی در تئاتر هم فعالیت می‌کند و تا کنون آثار متفاوتی را روی صحنه برده است. بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های هنری او را موسیقی شکل می‌دهد و بعضی از کارهایش در آن سوی آب‌ها هم به موفقیت رسیده‌اند. در این میان گاهی اسیر حاشیه‌های ناخواسته‌ای هم می‌شود و مثلا یکی با نام او کنسرت برگزار کرده و خواننده‌ای هم آهنگ او را برای خودش کاور کرده است.
  • کم و کیف تقاضا در بازار مسکن «تک نفره»

    همزمان با بروز برخی پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرهای بزرگ، بازار مسکن کلان‌شهرها و حتی سایر شهرهای کشور دستخوش یک تحول عمده شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، هم‌اکنون علاوه‌بر وجود تقاضا برای خرید و اجاره مسکن از سوی خانوارها یا خانواده‌های چند نفره، شکل جدیدی از خانوار در جامعه ایرانی به‌خصوص در کلان‌شهرها در حال شکل‌گیری است که به تقویت نوعی تقاضای خاص برای بازار مسکن منجر می‌شود. تقاضای مسکن به‌خصوص مسکن اجاره‌ای برای خانوارهای تک نفره یا مجردی، شکل جدید اما رو به رشدی از تقاضای مسکن را طی سال‌های اخیر در بازار مسکن ایجاد کرده که روز به روز در حال تقویت شدن است.
  • پالرمو شهر خوردنی‌ها

    سعید انوری‌نژاد درِ آسانسور چوبی و آکاردئونی است و در هر لته در یک شیشه باریک قرار دارد. دیواره‌ها و در چوبی است و رنگش قهو‌ه‌ای روشن. دکمه‌های آسانسور سفید رنگ و دایره‌هایی بیرون زده از صفحه فلزی هستند. حرکت در طبقات را از شیشه‌های کوچک آسانسور می‌دیدیم. هتل سه ستاره پانورموس در طبقه پنجم ساختمانی شش طبقه در خیابان رم قرار دارد. دیوارهای ساختمان زردرنگ و ارتفاع هر طبقه پنج متر است. ورودی ساختمان دری بزرگ و بلند دارد و ستون‌های کشیده دو سوی درگاهی قد کشیده. چند دقیقه‌ای طول کشید تا مسوول هتل در را باز کند؛ جوانی بود میانسال و خوشرو.
  • رایزنی پیش از مذاکره

    در حالی‌که که تا اول مارس ۲۰۱۵ که به‌عنوان زمان انعقاد چارچوب کلی توافق نهایی میان کشورهای گروه ۱+۵ و ایران در نظر گرفته شده ۶ هفته بیشتر باقی نمانده است، دور جدید گفت‌وگوهای جامع هسته‎ای از یکشنبه آینده در ژنو از سر گرفته می‌شود. گفت‌و‌گو‌هایی که باز هم مانند اواخر ۲۰۱۴ در سطح معاونان وزرای خارجه برگزار می‌شود، اما مانند دفعه قبل پیش از بازار رایزنی‌ها و دیدارهای هسته‌ای به‌منظور دسترسی آسان‌تر به توافق گرم بود. از طرفی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به‌منظور گفت‌وگو و رایزنی‌های دوجانبه به تهران آمد.
  • دو لبـه قیچی

    هادی خسروشاهین دبیر گروه بین الملل غرب و خاورمیانه قربانی بنیادگرایی‌اند. آنان که جهان را از دریچه تعصب می‌بینند و ایدئولوژی‌شان یکسان‌سازی عقاید و افکار است. بنیادگرایان می‌جنگند و جهان را به خاک و خون می‌کشند تا برای خود حامیان و پیروانی چشم و گوش بسته بیابند. جهانی شدن و افزایش ارتباطات انسانی نیز به کمک بنیادگرایان آمده تا بتوانند بحران را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنند. شاید به همین دلیل هم باشد که بنیادگرایی مثل اقتصاد در دنیای امروز آنچنان درهم‌تنیده شده که ظهور یک گروه رادیکال در جغرافیای خاص بلافاصله تاثیرات و پیامدهای خود را در منطقه‌ای دیگر نشان می‌دهد.
  • آشوراده، یک دهه کشمکش بر سر یک جزیره

    جدال بر سر گردشگری در آشوراده سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد و در دو سوی آن افراد با گرایش‌های مختلف قرار گرفته‌اند. نمونه اخیر آن در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان گلستان رخ داد که در آن حسن روحانی بر گردشگری در آشوراده تاکید کرد و از آن به‌عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه نام برد؛ اظهارنظری که بار دیگر آتش نهفته زیر خاکستر را روشن کرد. آتش توپخانه فعالان و خبرنگاران محیط‌زیست به حدی گسترده بود که مسوولان سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را به واکنش و پاسخگویی واداشت و حتی کار را به اظهارنظر حسین مرعشی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و محیط‌زیست کشاند.
  • بازار سهام نیازمند کمک

    همایون دارابی عضو گروه بورس بورس اوراق بهادار تهران این روزها شرایط نامناسبی را تجربه می‌کند زنجیره افت ۱۲ روزه بورس منتهی به روز دوشنبه هفته گذشته به افت ۴ هزار و ۶۰۰ واحدی شاخص کل منجر شد و ارزش بازار شرکت‌های بورسی که زمانی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود برای نخستین بار به زیر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افت کرد تا سهامداران بیش از پیش از میان رفتن ارزش دارایی خود را شاهد باشند. این شرایط نشان‌دهنده نیاز بازار سرمایه به کمک بیرونی برای تعادل بوده و هست. از ابتدای سال جاری در چند مقطع زمانی برای کمک به بازار اقدام شد فروش اوراق تبعی به‌عنوان اوراقی که بازدهی ۲۰ درصدی را برای سهامداران تضمین می‌کرد و پس از آن ایجاد صندوق توسعه بازار به‌عنوان بازارگردانی که تلاش کرد با نقدینگی دریافتی از بانک‌ها، بورس را به تعادل برساند؛ اما تمام این مسائل نتوانست به بازار کمک موثری کند.
  • به‌ اسم «بی‌رنگ» اما بلای جان

    خبر نمی‌کند، ممکن است در حین رانندگی با مانعی برخورد کنید و یا راننده متخلفی شما را از جاده منحرف کند. پس از گذشت لحظاتی با خودرویی واژگون شده مواجه می‌شوید که خسارات زیادی نیز به آن وارد شده است. بنابراین سه راه بیشتر پیش پای شما نیست یا از شر لاشه خودرو تصادفی خلاص شوید و سریعا آن را به فروش برسانید یا می‌توانید آن را به قصد استفاده دوباره به تعمیرگاه ببرید تا رنگ و صافکاری روی خودرویتان انجام شود، یا نه می‌خواهید پس از اینکه رنگ و صافکاری شد، آن را به فروش برسانید. به این ترتیب خودرویی را که به هر دلیلی اعم از خواب‌آلودگی راننده، برخورد با مانع و عدم کنترل، تعادل خود را از دست داده و از حالت عادی خارج و روی زمین کشیده می‌شود اصطلاحا خودرو چپ شده می‌خوانند حال آنکه در شرایط فعلی خوشبختانه بحث ترمیم و بازسازی بدنه در کشور با توجه به امکانات فعلی پیشرفت قابل‌توجهی کرده است.
  • اجرا - ۲۵ دی ۹۳

  • در پاریس

    عروس شهرهای جهان از چهارشنبه گذشته که مردان مسلح با حمله به دفتر مجله طنز شارلی ابدو تعدادی از کارکنان این هفته‌نامه را به گلوله بستند، بیش از پیش در مرکز توجه قرار گرفته است. توجهی که حالا بیش از هر زمان دیگری اهمیت مبارزه با تروریسم را پررنگ‌تر می‌کند. هفته گذشته مردان مسلح وارد دفتر مجله شدند و با شلیک ۳۰ گلوله، ۱۲ کارمند و خبرنگار این مجله را که چند تن از مشهورترین کاریکاتوریست‌های فرانسه بودند از پای درآوردند و پنج نفر را زخمی کردند؛ سپس از صحنه گریختند و پلیس موفق به دستگیری آنها نشد. این مجله اقدام به چاپ کاریکاتوری از ابوبکر بغدادی رهبر داعش کرده بود.
  • جوراب ساق‌بلند سفید

    دیوید هربرت لارنس، نویسنده معروف انگلیسی در شانزدهم دسامبر سال ۱۸۸۵ در ناتینگهام انگلستان به‌دنیا آمد. دوران کودکی او با سختی سپری شد، زیرا پدرش مردی خشن بود و رفتار خشونت‏آمیز پدر باعث شد که دیوید به آغوش مادرش پناه ببرد. محبت و توافق روحی بین او و مادرش به‌اندازه‏ای شدید بود که در روحیه لارنس اثر گذاشت و احساسات مربوط به آن در برخی آثارش به‌خوبی منعکس شده است. دیوید لارنس پس از پایان تحصیلات اولیه و اتمام دروس دانشگاهی در لندن، به تدریس پرداخت و از همین زمان به نویسندگی روی آورد. او در سال‏های بعد به این فکر افتاد تا از زندگی صنعتی انگلستان فرار کند و گوشه عزلت اختیار کند.
  • ادامه ثبات در بازار مسکن

    با وجود آنکه برخی از فعالان بازار مسکن پیش‌بینی جهش قیمت‌ها در سال ۹۴ را کرده‌اند اما تحلیلگران معتقدند که این بازار حداقل تا تیرماه سال آینده از وضعیت با ثباتی برخوردار خواهد بود و افزایش قیمت جهشی را شاهد نخواهیم بود. این در حالی است که تیراژ ساخت آپارتمان در تهران طی ۸ ماه اول امسال با افت ۶۰ درصدی همراه بوده و رکورد عمق رکود مسکن را برای سال ۹۳ به ثبت رسانده است. از طرفی حجم تقاضا برای خرید امتیاز تسهیلات ۴۵‌ میلیونی ۴۸ درصد کاهش یافته است. .
  • ساز دهنی

    بخش هنر و تجربه در ماه‌های اخیر فرصت مناسبی را برای اکران برخی فیلم‌های خاص به وجود آورده است. اخیرا یکی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران یعنی «ساز دهنی» ساخته امیر نادری کارگردان تاثیر‌گذار، در برخی سالن‌ها روی پرده رفته است. داستان این فیلم درباره «امیرو» پسرکی است ساده و سرشار از حرکت، که در حوالی بوشهر زندگی می‌کند. عبدالله نوجوانی است که پدرش برای او یک ساز دهنی می‌خرد. عبدالله در ازای کولی گرفتن از بچه‌ها سازش را در اختیار آنها می‌گذارد. «امیرو» و بیش از دیگران به عبدالله کولی می‌دهد و.
  • قوانینی برای برگزاری جلسات موفق

    مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد جلسه؛ بسیاری این کلمه را مترادف با اتلاف زمان می‌دانند. وقتی دستور یک جلسه را می‌دهید، می‌توانید غرغر افرادی را که دعوت شده‌اند بشنوید. به عنوان یک مدیر، اگر خواستار راه‌ندازی یک جلسه هستید، در اینجا ۵ قانون را توصیه می‌کنیم که تضمین می‌کند زمان، منابع و پول شما در جلسات به هدر نمی‌رود. قبل از تشکیل یک جلسه، آن را برای خودتان توجیه کنید.
    ما تحت تاثیر این عقیده هستیم که جلسه‌ها به خودی خود پربار و مفید هستند. اگر عکس این قضیه صادق بود، چه؟ اگر جلسات اغلب بی‌حاصل باشند و فقط تحت شرایط خاص بتوان آنها را توصیه کرد چه می‌شود؟قبل از اینکه دستور یک جلسه را بدهید، آن را برای خودتان توجیه کنید.
بیشتر