شماره روزنامه ۶۰۳۴
|

  • سراشیبی جام‌جم

    دنیای اقتصاد-مرتضي پيچکا: اگر قصد و نیت برنامه‌سازان ورزشی این است که با دعوت چهره‌های جنجالی و به جان هم انداختن آنها از برنامه چند ساعته‌شان، اندک دقایقی در فضای مجازی وایرال شود که خب بحثی نیست؛ ولی آن چیزی که این شب‌ها در شبکه ورزش روی آنتن می‌رود و مشابه آن در تورنمنت‌های فوتبالی پیش از این هم پخش می‌شد، جُنگی است سطح پایین که همه را با واژه شرم نیابتی آشنا می‌کند.
  • قدر شما را غریبه‌ها می‌‌‌دانند!

    دنياي اقتصاد: خبر تکراری این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی مهدوی‌‌‌کیا برای حضور در مراسم قرعه‌‌‌کشی مسابقات انتخابی جام‌‌‌جهانی دعوت به عمل آورده است. این مراسم روز هفتم تیرماه برگزار خواهد شد و تیم‌‌‌ها در ۳ گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند.
  • اتهام؛ فوتبال‌نفهمی!

    دنياي اقتصاد: در حالی که انتقادها از بالا بودن میانگین سنی تیم ملی ایران هر روز بیشتر می‌شود، اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی با مضمون کلی «همینی که هست» فضا را تندتر هم کرده.
  • از انگلیس فرسوده تا قلب اریکسن

    دنياي اقتصاد: تک بازی گروه D که با برتری ۲بریک هلند برابر لهستان به پایان رسید و شروع رقابت در گروه C، آن چیزی بود که در روز سوم یورو ۲۰۲۴ اتفاق افتاد. هرچند انگلیس با یک گل صربستان را شکست داد، اما در دیداری که کلی مهاجم نامدار درون زمین و روی نیمکت حضور داشتند، در مجموع یازده شوت به ثمر رسید تا بدترین آمار این رقابت‌ها از سال ۱۹۸۰ به ثبت برسد و بار دیگر گرت ساوت‌گیت زیر تیغ انتقادات برود. اما قبل از این، جدال اسلوونی و دانمارک با تساوی یک-یک تمام شد که نکته مهم آن، گلزنی کریستین اریکسن برای دانمارک بود. دقیقا ۱۱۰۰ روز قبل در یورو ۲۰۲۰، هافبک فعلی من‌یونایتد به دلیل حمله قلبی در حین بازی شوک بزرگی را به دنیا وارد کرد، اما پیام بازگشتش را مخابره کرد. در دیدارهای امروز گروه F هم ترکیه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف گرجستان می‌رود و از ۲۲:۳۰ هم پرتغال برابر جمهوری چک می‌ایستد.
  • رای بدهید تا بازی کنم!

    دنياي اقتصاد: اظهارات کیلیان امباپه در کنفرانس خبری پیش از بازی دیشب فرانسه برابر اتریش به قدری سیاسی بود که به تمام دنیا مخابره شد. پس از اینکه مارین لوپن که راستگرای افراطی است موفق شد در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد به پیروزی برسد، نگرانی دولت حاکم برای افزایش قدرت افراطی‌ها بیشتر شده است. امباپه در این باره گفت: «این یورو در دوران فوتبال ما مهم است، اما ما شهروند فرانسه هستیم و از اتفاقاتی که در این کشور در حال رخ دادن است دور نیستیم. ما می‌دانیم که افراطی‌ها در آستانه به قدرت رسیدن هستند. من از همه می‌خواهم که رای بدهند و به خوبی از شرایطی که در آن قرار داریم با خبر باشند.» شنیده می‌شود ستاره رئال مادرید حتی تهدید کرده که در صورت روی کار آمدن افراطی‌ها، دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد!
  • جدایی قطعی ۶ بازیکن استقلال

    دنياي اقتصاد: درست است که هنوز نه تکلیف سرمربی استقلال مشخص است و نه مدیرعامل این باشگاه مشخص شده، اما جدا از اینها آبی‌ها با یک بحران بزرگ برای تهیه لیست بازیکنان بزرگسال خود مواجه شده‌اند. اخبار غیررسمی حکایت از افزایش لیست بازیکنان بزرگسال از ۱۹ نفر به ۲۰ بازیکن دارد، اما در صورت تایید این اخبار، آبی‌ها باز هم نیازمند جدایی حداقل ۶ بازیکن خود هستند. این در شرایطی است که استقلال به‌طور قطع بازیکنان جدیدی نیز جذب می‌کند. در واقع به ازای هر بازیکن جدید بزرگسال، یک نفر دیگر به جمع ۶ جدا شده قطعی این تیم اضافه می‌شود. به‌طور مثال اگر آبی‌ها ۶ بازیکن جدید بزرگسال را جذب کنند، ۶+۶ نفر یعنی دوازده بازیکن به دلیل عدم تطبیق شرایط سنی، باید از این تیم جدا شوند.
  • تا مرد سخن نگفته باشد...

    دنیای اقتصاد: داستان امیر قلعه‌نویی این‌طوری است که اگر واقعا چیزی نگوید و مصاحبه‌های کمتری انجام بدهد، پکیج شخصیتی و حرفه‌ای او در مجموع قابل دفاع‌تر خواهد بود. به هر حال امیر قدیمی‌ترین مربی شاغل در سطح اول فوتبال ایران است، تنها مربی لیگ برتر به شمار می‌رود که از کسب هزار امتیاز عبور کرده، به‌طور کلی هم میل به فوتبال تهاجمی دارد که این برای عموم مردم جذاب است. با این حال وای به روزی که او تصمیم به انجام مصاحبه بگیرد؛ اینجاست که شگفتی‌ها یک به یک از راه می‌رسند!
  • عجیب‌ترین گزینه پرسپولیس!

    دنیای اقتصاد: در روزهایی که پرسپولیسی‌ها سخت به دنبال پیدا کردن سرمربی هستند و فقط اسامی مختلفی مطرح می‌شوند، شنیدن نام کارلوس کی‌روش از آن اتفاقاتی بود که حتی قابل شوخی کردن هم نیست! روز گذشته درحالی در یک برنامه صبحگاهی صداوسیما نام سرمربی پرتغالی به عنوان گزینه هدایت سرخ‌پوشان مطرح شد که هیچ عقل سلیمی آن را باور نمی‌کند. اولا که کارنامه کی‌روش در سال‌های اخیر آن‌قدر مملو از ناکامی بوده که ذاتا کاندیدای مناسبی محسوب نمی‌شود. ثانیا او همچنان یک چهره گران‌قیمت در دنیای فوتبال مطرح می‌شود. از همه مهم‌تر هنوز هواداران پرسپولیس فضای مسمومی که وی در زمان هدایت تیم ملی برای پرسپولیس برانکو – تنها به دلیل کینه شخصی با مربی کروات – درست کرد را از یاد نبردند. آخرین حضور کی‌روش در فوتبال ایران توام شد با تجربه سنگین‌ترین شکست ملی تاریخ‌مان در جام‌جهانی؛ با این شرایط او چه آورده‌ای می‌تواند برای پرسپولیس داشته باشد؟
  • مجازات دور زدن سقف قرارداد

    دنیای اقتصاد: فدراسیون فوتبال در نظر دارد مانند فصل گذشته دستورالعمل‌هایی را برای باشگاه‌های لیگ برتری در نظر بگیرد و بر همین اساس نیز اقدام به تعیین سقف بودجه ۳۲۵ میلیاردی و ضمانت اجرایی برای این قانون کرده است. باشگاه‌ها باید در قراردادهای دو و چند ساله خود با بازیکنان‌شان، هر سال حداکثر ۳۰ درصد به رقم قرارداد اضافه کنند و مانند پارسال اجازه انتقال بیش از این میزان به سال بعد را ندارند. این قانون برای جلوگیری از دور زدن قانون سقف قرارداد مصوب شده است. ضمن اینکه کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده این اختیار را به کمیته انضباطی داده تا در صورت تخطی هر یک از تیم‌ها از سقف قرارداد، باشگاه متخلف را به جریمه نقدی و کسر امتیاز محکوم کند. البته باشگاه متخلف به کسر امتیاز محکوم خواهد شد و هیچ امتیازی به تیم‌های رقیب داده نمی‌شود.
  • نویر در کنار بوفون

    دنیای اقتصاد: دیدار آلمان و اسکاتلند در افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ با برتری قاطعانه ۵‌بریک ژرمن‌ها خاتمه یافت که مانوئل نویر با حضور در این بازی به چند رکورد شخصی مهم رسید. کاپیتان مانشافت در کنار جیجی بوفون با ۸ مرتبه، رکوردداران حضور در بازی‌های اصلی ملی‌(یورو و جام‌جهانی) در بین دروازه‌بانان اروپایی هستند. نویر همچنین به رکورد ۳۵ بازی در ترکیب اصلی در رقابت‌های یورو و جام جهانی رسید و از این نظر پس از کریستیانو رونالدو (۴۳) و پائولو مالدینی (۳۶) قرار گرفت. در ادامه رقابت‌های یورو امروز از ساعت ۱۶:۳۰ لهستان به مصاف هلند می‌رود، اسلوونی و دانمارک از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل یکدیگر می‌ایستند و آخرین بازی هم از ساعت ۲۲:۳۰ میان صربستان و انگلیس برگزار می‌شود.
  • افتخار؛ بالاتر از دایی بودن

    دنیای‌اقتصاد: برای سال‌های متمادی بزرگ‌ترین دستاورد فوتبال ملی ایران و یکی از مهم‌ترین رکوردهای تاریخ، حدنصاب علی دایی در به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل ملی بود. کمتر از ۳سال پیش، کریستیانو رونالدو این مهم را پشت سر گذاشت و بامداد یکشنبه هم نوبت به لیونل مسی رسید تا با شهریار برابر شود. چه افتخاری بزرگ‌تر از اینکه تنها دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال توانستند از پس این رکورد برآیند؟
  • توفان در نیمه‌شب!

    دنیای اقتصاد: این مدت در مورد پرونده فساد در فوتبال ایران که سر نخ اولیه آن را مدیران جدید باشگاه مس رفسنجان در اختیار مقامات قضایی قرار دادند زیاد صبحت شده، اما داستان بامداد جمعه چیز دیگری بود؛ ویدئویی که رسانه عادل فردوسی‌پور در هم‌صحبتی او با رضا جاودانی منتشر کرد و اطلاعاتی تکان‌دهنده در دل داشت.
  • جذابیت یورو شروع شد

    دنياي اقتصاد: یورو ۲۰۲۴ از شب گذشته با دیدار آلمان میزبان برابر اسکاتلند رسما آغاز شد. رقابتی که طی یک ماه می‌تواند تعطیلی فوتبال باشگاهی را طوری پوشش دهد که خاطر هیچ طرفدار فوتبالی از آن وقفه مکدر نشود.
  • بازهم امیدمان به خداست!

    دنياي اقتصاد: وضعیت سخت‌افزاری فوتبال ایران طی سال‌های اخیر پیشرفت خاصی نداشته و مورد صحبت، تنها لزوم استفاده از کمک‌داور ویدئویی نیست. وقتی اکثریت قریب ‌به ‌اتفاق ورزشگاه‌های موجود حتی پایین‌ترین استانداردهای بین‌المللی را پاس نمی‌کنند، باید هم نگران شد که خدای‌نکرده اتفاق بدی برای کسی رخ ندهد. به همین دلیل هم رئیس فدراسیون از عدم شروع فصل جدید لیگ برتر تا زمان تکمیل همه شرایط سخن گفته است. وعده‌ای که به کرات از مهدی تاج شنیده‌ایم!
  • در انتظار تعیین فینالیست‌ها

    دنياي اقتصاد: دقیقا دو هفته پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر، امروز نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار می‌شود. جایی که از چهار تیم باقی مانده، دو تیم راهی فینال می‌شوند. از ساعت ۱۹:۴۵ در اصفهان شاهد دوئل خارجی‌ها خواهیم بود؛ سپاهان که با همه ستارگانش قافیه رقابت در لیگ را خیلی زود واگذار کرد، باید به مصاف گل‌گهر برود که فصل متوسطی را پشت سر گذاشته است. احتمالا این مسابقه به نوعی شیشه عمر ژوزه مورایس و ماریو اوزونیدیس خواهد بود. دو سرمربی خارجی که احتمال دارد درصورت ناکامی، ایران را ترک کنند. دیگر جدال این مرحله هم در اراک خواهد بود که آلومینیوم میزبان مس رفسنجان است. هردو تیم از غول‌کش‌های امسال جام بودند که اولی پرسپولیس را کنار زد تا به این مرحله برسد و مس هم استقلال و تراکتور را حذف کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر