شماره روزنامه ۶۰۳۵
|

  • ثروتمندان همیشه نالان!

    دنیای اقتصاد: باز هم استوری‌های بلند‌بالا که هر کلمه‌شان، خون مخاطب را به جوش می‌آورد، باز هم غر و لند و شکایت و گلایه، باز هم ناله‌های میلیاردرهایی که اصلا انگار از حال مردم عادی خبر ندارند... این، به یکی از داستان‌های تکراری فوتبال ایران طی سال‌های اخیر تبدیل شده؛ اینکه برخی ستاره‌های فوتبال که گویا در کره مریخ زندگی می‌کنند و اصلا نمی‌دانند دور و اطرافشان چه می‌گذرد، به بهانه به تعویق افتادن وصول مطالبات‌شان سر مردم را درد می‌آورند و پیش آنها از مدیران باشگاه گلایه می‌کنند. راستی که جانمان به لب آمده از دست شما...
  • ستاره رقیب را دوست دارم!

    دنياي اقتصاد: در شرایطی که بخش زیادی از برنامه این هفته فوتبال برتر به کلی‌گویی در مورد پرونده فساد اختصاص یافت و چیز خاصی هم روشن نشد، در بخشی از برنامه محمدحسین میثاقی با مدیرعامل سپاهان به گفت‌وگو پرداخت.
  • تابستان آرام

    دنياي اقتصاد: درست است که استقلال و پرسپولیس درحال از دست دادن زمان طلایی نقل و انتقالات هستند، اما با فرض تمدید قرارداد ستاره‌های فعلی ترکیب، حتی با وجود مشخص نبودن تکلیف نیمکت دو تیم به نظر نمی‌رسد شاهد تابستان پر رفت و آمدی برای سرخابی‌ها باشیم؛ یعنی اساسا منطق چنین چیزی را حکم نمی‌کند.
  • خبر خوب فرانسه در شب شگفتی

    دنياي اقتصاد: نخستین شگفتی یورو ۲۰۲۴ خیلی زود رقم خورد و بلژیک پرستاره جام را با شکست یک گله برابر اسلوواکی شروع کرد تا به رکورد عجیب سه بازی پیاپی ناکامی در گلزنی در دو تورنمنت مهم‌(جام‌جهانی و یورو) برسد. در شبی که دیدیه دشان صدمین پیروزی خود روی نیمکت فرانسه را جشن گرفت، خروس‌ها به سختی با یک گل از سد اتریش گذشتند و تازه کیلیان امباپه را هم به دلیل شکستگی بینی از دست دادند. هرچند خبر خوب برای فرانسوی‌ها این بود که کاپیتانشان نیاز به عمل جراحی ندارد و می‌تواند در ادامه تورنمنت کشورش را همراهی کند. از امروز دور دوم مرحله گروهی نیز آغاز می‌شود که از ۱۶:۳۰ کرواسی باید به مصاف آلبانی برود، آلمان میزبان از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل مجارستان می‌ایستد و آخرین بازی هم از ۲۲:۳۰ میان اسکاتلند و سوئیس برگزار می‌شود.
  • کاهش سهمیه خارجی‌ها

    دنياي اقتصاد: آن‌طور که خبرگزاری تسنیم نوشته، کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده لیگ برتر تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده که براساس آن تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری برای لیگ بیست‌وچهارم، پنج بازیکن تعیین شده که یک بازیکن آن باید آسیایی باشد. فصل گذشته این سهمیه ۶ بازیکن بود که شامل دو شرط ویژه بود. اول اینکه باید حداقل یکی از این نفرات آسیایی باشند که این قانون برای فصل جدید نیز برقرار است و دوم اینکه لژیونرهایی که در خارج از کشور حضور دارند، در صورت بازگشت به ایران شامل سهمیه خارجی می‌شدند که البته این قانون برای فصل بعد لغو شده است. این قانون در شرایطی باید به تصویب هیات‌رئیسه برسد که استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم‌های پرستاره و گران‌قیمت عربی بروند.
  • شروع هفته آخر برای والیبال

    دنياي اقتصاد: تیم ملی والیبال ایران که از شنبه ۲۵ خرداد به فیلیپین محل برگزاری هفته سوم و پایانی دور مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ رسیده است، روز گذشته آخرین تمرین خود پیش از نخستین بازی این هفته را انجام داد و از ساعت ۱۴:۳۰ امروز باید به مصاف آمریکا برود. شاگردان پیمان اکبری که در تمامی دیدارهای دو هفته قبل شکست خورده و بدترین عملکرد تاریخشان در لیگ ملت‌ها را به ثبت رسانده‌اند، احتمالا دیگر شانسی برای المپیکی شدن نخواهند داشت، اما باید آخرین تلاششان را در این رقابت‌ها انجام دهند تا کمی از نتایج تلخ ۸ بازی گذشته کاسته شود. البته آمریکا هم از ۸ مسابقه قبلی تنها در ۳ دیدار به پیروزی رسیده، ولی آنها پیش از این جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده‌اند.
  • سراشیبی جام‌جم

    دنیای اقتصاد-مرتضي پيچکا: اگر قصد و نیت برنامه‌سازان ورزشی این است که با دعوت چهره‌های جنجالی و به جان هم انداختن آنها از برنامه چند ساعته‌شان، اندک دقایقی در فضای مجازی وایرال شود که خب بحثی نیست؛ ولی آن چیزی که این شب‌ها در شبکه ورزش روی آنتن می‌رود و مشابه آن در تورنمنت‌های فوتبالی پیش از این هم پخش می‌شد، جُنگی است سطح پایین که همه را با واژه شرم نیابتی آشنا می‌کند.
  • قدر شما را غریبه‌ها می‌‌‌دانند!

    دنياي اقتصاد: خبر تکراری این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی مهدوی‌‌‌کیا برای حضور در مراسم قرعه‌‌‌کشی مسابقات انتخابی جام‌‌‌جهانی دعوت به عمل آورده است. این مراسم روز هفتم تیرماه برگزار خواهد شد و تیم‌‌‌ها در ۳ گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند.
  • اتهام؛ فوتبال‌نفهمی!

    دنياي اقتصاد: در حالی که انتقادها از بالا بودن میانگین سنی تیم ملی ایران هر روز بیشتر می‌شود، اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی با مضمون کلی «همینی که هست» فضا را تندتر هم کرده.
  • از انگلیس فرسوده تا قلب اریکسن

    دنياي اقتصاد: تک بازی گروه D که با برتری ۲بریک هلند برابر لهستان به پایان رسید و شروع رقابت در گروه C، آن چیزی بود که در روز سوم یورو ۲۰۲۴ اتفاق افتاد. هرچند انگلیس با یک گل صربستان را شکست داد، اما در دیداری که کلی مهاجم نامدار درون زمین و روی نیمکت حضور داشتند، در مجموع یازده شوت به ثمر رسید تا بدترین آمار این رقابت‌ها از سال ۱۹۸۰ به ثبت برسد و بار دیگر گرت ساوت‌گیت زیر تیغ انتقادات برود. اما قبل از این، جدال اسلوونی و دانمارک با تساوی یک-یک تمام شد که نکته مهم آن، گلزنی کریستین اریکسن برای دانمارک بود. دقیقا ۱۱۰۰ روز قبل در یورو ۲۰۲۰، هافبک فعلی من‌یونایتد به دلیل حمله قلبی در حین بازی شوک بزرگی را به دنیا وارد کرد، اما پیام بازگشتش را مخابره کرد. در دیدارهای امروز گروه F هم ترکیه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف گرجستان می‌رود و از ۲۲:۳۰ هم پرتغال برابر جمهوری چک می‌ایستد.
  • رای بدهید تا بازی کنم!

    دنياي اقتصاد: اظهارات کیلیان امباپه در کنفرانس خبری پیش از بازی دیشب فرانسه برابر اتریش به قدری سیاسی بود که به تمام دنیا مخابره شد. پس از اینکه مارین لوپن که راستگرای افراطی است موفق شد در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد به پیروزی برسد، نگرانی دولت حاکم برای افزایش قدرت افراطی‌ها بیشتر شده است. امباپه در این باره گفت: «این یورو در دوران فوتبال ما مهم است، اما ما شهروند فرانسه هستیم و از اتفاقاتی که در این کشور در حال رخ دادن است دور نیستیم. ما می‌دانیم که افراطی‌ها در آستانه به قدرت رسیدن هستند. من از همه می‌خواهم که رای بدهند و به خوبی از شرایطی که در آن قرار داریم با خبر باشند.» شنیده می‌شود ستاره رئال مادرید حتی تهدید کرده که در صورت روی کار آمدن افراطی‌ها، دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد!
  • جدایی قطعی ۶ بازیکن استقلال

    دنياي اقتصاد: درست است که هنوز نه تکلیف سرمربی استقلال مشخص است و نه مدیرعامل این باشگاه مشخص شده، اما جدا از اینها آبی‌ها با یک بحران بزرگ برای تهیه لیست بازیکنان بزرگسال خود مواجه شده‌اند. اخبار غیررسمی حکایت از افزایش لیست بازیکنان بزرگسال از ۱۹ نفر به ۲۰ بازیکن دارد، اما در صورت تایید این اخبار، آبی‌ها باز هم نیازمند جدایی حداقل ۶ بازیکن خود هستند. این در شرایطی است که استقلال به‌طور قطع بازیکنان جدیدی نیز جذب می‌کند. در واقع به ازای هر بازیکن جدید بزرگسال، یک نفر دیگر به جمع ۶ جدا شده قطعی این تیم اضافه می‌شود. به‌طور مثال اگر آبی‌ها ۶ بازیکن جدید بزرگسال را جذب کنند، ۶+۶ نفر یعنی دوازده بازیکن به دلیل عدم تطبیق شرایط سنی، باید از این تیم جدا شوند.
  • تا مرد سخن نگفته باشد...

    دنیای اقتصاد: داستان امیر قلعه‌نویی این‌طوری است که اگر واقعا چیزی نگوید و مصاحبه‌های کمتری انجام بدهد، پکیج شخصیتی و حرفه‌ای او در مجموع قابل دفاع‌تر خواهد بود. به هر حال امیر قدیمی‌ترین مربی شاغل در سطح اول فوتبال ایران است، تنها مربی لیگ برتر به شمار می‌رود که از کسب هزار امتیاز عبور کرده، به‌طور کلی هم میل به فوتبال تهاجمی دارد که این برای عموم مردم جذاب است. با این حال وای به روزی که او تصمیم به انجام مصاحبه بگیرد؛ اینجاست که شگفتی‌ها یک به یک از راه می‌رسند!
  • عجیب‌ترین گزینه پرسپولیس!

    دنیای اقتصاد: در روزهایی که پرسپولیسی‌ها سخت به دنبال پیدا کردن سرمربی هستند و فقط اسامی مختلفی مطرح می‌شوند، شنیدن نام کارلوس کی‌روش از آن اتفاقاتی بود که حتی قابل شوخی کردن هم نیست! روز گذشته درحالی در یک برنامه صبحگاهی صداوسیما نام سرمربی پرتغالی به عنوان گزینه هدایت سرخ‌پوشان مطرح شد که هیچ عقل سلیمی آن را باور نمی‌کند. اولا که کارنامه کی‌روش در سال‌های اخیر آن‌قدر مملو از ناکامی بوده که ذاتا کاندیدای مناسبی محسوب نمی‌شود. ثانیا او همچنان یک چهره گران‌قیمت در دنیای فوتبال مطرح می‌شود. از همه مهم‌تر هنوز هواداران پرسپولیس فضای مسمومی که وی در زمان هدایت تیم ملی برای پرسپولیس برانکو – تنها به دلیل کینه شخصی با مربی کروات – درست کرد را از یاد نبردند. آخرین حضور کی‌روش در فوتبال ایران توام شد با تجربه سنگین‌ترین شکست ملی تاریخ‌مان در جام‌جهانی؛ با این شرایط او چه آورده‌ای می‌تواند برای پرسپولیس داشته باشد؟
  • مجازات دور زدن سقف قرارداد

    دنیای اقتصاد: فدراسیون فوتبال در نظر دارد مانند فصل گذشته دستورالعمل‌هایی را برای باشگاه‌های لیگ برتری در نظر بگیرد و بر همین اساس نیز اقدام به تعیین سقف بودجه ۳۲۵ میلیاردی و ضمانت اجرایی برای این قانون کرده است. باشگاه‌ها باید در قراردادهای دو و چند ساله خود با بازیکنان‌شان، هر سال حداکثر ۳۰ درصد به رقم قرارداد اضافه کنند و مانند پارسال اجازه انتقال بیش از این میزان به سال بعد را ندارند. این قانون برای جلوگیری از دور زدن قانون سقف قرارداد مصوب شده است. ضمن اینکه کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده این اختیار را به کمیته انضباطی داده تا در صورت تخطی هر یک از تیم‌ها از سقف قرارداد، باشگاه متخلف را به جریمه نقدی و کسر امتیاز محکوم کند. البته باشگاه متخلف به کسر امتیاز محکوم خواهد شد و هیچ امتیازی به تیم‌های رقیب داده نمی‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر