شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار مطالب توصیه شده - روزنامه شماره ۵۹۰۰

  • مهمانان جدید شیخ‌نشین‏‏‏‏‌ها

    دنیای‌اقتصاد: امارات‌متحده‌عربی یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران است. در سال‌گذشته، ایران ۵‌میلیارد و ۷۶۷‌میلیون دلار به این کشور صادرات داشته که ۱۰.۸‌درصد از مجموع ارزش صادرات را تشکیل می‌دهد، در مقابل ۳۰.۸‌درصد از مجموع واردات ایران از مبدا امارات انجام شده‌است. در سال‌گذشته ۱۸‌میلیارد و ۳۸۴‌میلیون دلار کالا از مبدا امارات وارد کشور شده‌است. این آمارها نشان می‌دهد که از نظر حجم تجارت امارات در جایگاه دوم در بین شرکای تجاری ایران قرار دارد. به دلیل اهمیت جایگاه امارات در اقتصاد ایران، بررسی روندهای تجاری در این کشور ضرورت دارد، به‌همین‌دلیل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، در یک گزارش قراردادهای تجاری امارات در سال‌های اخیر را مورد بررسی قرار داده‌است. بر اساس این گزارش، قراردادهای امارات با هند، کره‌جنوبی و ترکیه در حالی اجرایی شده‌اند که ایران هنوز برای تجارت با دومین شریک تجاری خود استراتژی مشخصی ندارد و این مساله ممکن است باعث کاهش مبادلات تجاری با این کشور شده و اقتصاد ایران را با تهدید جدی مواجه کند.
  • رکود «خودرو» پنج‌ماهه شد

    دنیای اقتصاد: شامخ وسایل نقلیه و قطعات وابسته‌ در آبان‌ماه نشان از آن دارد که روند رکودی صنعت خودرو برای پنجمین ماه متوالی ادامه داشته است، با این وجود اعداد و ارقام شامخ خودرو در آبان‌ماه حاکی از آن است که سرعت حرکت صنعت خودروی کشور به سمت رکود در این ماه با کاهش همراه بوده است.
  • هشدار وضعیت قرمز برای کاربران اپ‌های بانکی

    دنیای اقتصاد: انتشار گزارش اخیر یک شرکت امنیت سایبری مبنی بر توزیع گسترده اپلیکیشن‌های جعلی چند بانک کشور، زنگ خطر امنیت اطلاعاتی کاربران ایرانی را به صدا درآورده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، با نصب این برنامه‌های آلوده به بدافزار، امکان دسترسی هکرها به اطلاعات حساب بانکی کاربران (از جمله اطلاعات ورود به حساب و رمز یکبار مصرف) و حتی در مواردی کیف‌پول‌های ارز دیجیتال آنها فراهم می‌شود و این افراد در معرض خسارات مالی قابل‌توجهی قرار می‌گیرند. توزیع گسترده این بدافزارها در میان کاربران ایرانی، پلیس فتا را هم به واکنش واداشت و از مردم خواسته شد تا دانلود و نصب برنامه‌های همراه‌بانک مورد نظرشان را صرفا از طریق مراجع معتبر و فروشگاه‌های داخلی دانلود اپلیکیشن انجام دهند. با این‌حال فعالان این حوزه معتقدند تا زمانی که فیلترینگ گوگل‌پلی ادامه دارد، باید منتظر عواقب امنیتی قابل‌توجهی برای کاربران بود و توصیه‌های جسته‌گریخته مقامات رسمی، تاثیر چندانی بر تقویت سطح امنیت اطلاعاتی کاربران نخواهد داشت.
  • ابزارهای مالی و تولید ملی

    هر بازار مولدی نیازمند ارتباط موثر بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است. یکی از بهترین مکان‏‏‌ها برای ایجاد این ارتباط موثر بورس‏‏‌ها هستند.
  • بنجل جنجالی!

    دنیای اقتصاد: قدیم‌ها این‌طور مواقع مطبوعات تیتر می‌زدند: «کوه موش زایید»، یعنی مثلا انتظارات برآورده نشد و از این دست داستان‌ها. الان اما ما اساسا از دربی تهران انتظاری نداریم که قرار باشد با برآورده نشدن آن، توی ذوق‌مان بخورد! همه از قبل می‌دانیم که در ۹۰ درصد موارد با یک بازی بی‌کیفیت مواجه خواهیم بود که اغلب هم با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد و بعدش تا چند روز قرار است دعواهای ریز و درشت را تحمل کنیم، اتفاقی که این‌بار هم در شهرآورد ۱۰۲ پایتخت رخ داد!
  • دبی می‏‏‌تازد

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: در روزهایی که بازار گردشگری ایران، متاثر از هر رویداد بین‌المللی، بخش زیادی از گردشگران خارجی خود را از دست می‌دهد، کشورهای همسایه، گامی فراتر از رسیدن به سطح پیشاکرونا برداشته‏‏‌اند و به آینده گردشگری خود برای رسیدن به پایداری می‏‏‌اندیشند. به‏‏‌طوری که دبی توانست طی مدت ۱۰ ماه نزدیک به ۱۴ میلیون گردشگر خارجی به خود جذب کند و خود را تقریبا به سطح سال قبل از کرونا در سال ۲۰۱۹ برساند. دبی یک بندر است اما گردانندگان آن، این منطقه را به «پل دوستی» با جهان تبدیل کرده‏‏‌اند، که همین، عامل ورود سرمایه خارجی و توریست خارجی به دبی شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر