شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۶۵ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۵۹۶۵

  • در استفاده از هوش مصنوعی اخلاق را رعایت کنید

    مترجم: مهدی نیکوئی
    سال‏‏‌ها قبل گمانه‏‏‌زنی درباره وضعیت کسب و کارها در جهان دیجیتال شروع شده بود. همه می‏‏‌دانستند پیشرفت‏‏‌های فناوری به سمتی می‏‏‌رود که شاهد تحولاتی عظیم در کسب و کارها و مشاغل خواهیم بود. انتظار می‏‏‌رفت تغییر زیرساخت‏‏‌ها، معرفی ابزارهای جدید، ظهور هوش مصنوعی و افزایش کارکرد روبات‏‏‌ها، مشاغل بسیاری را تغییر دهد و عده‏‏‌ای را با تعدیل اجباری به سمت مشاغل جدید هدایت ‏‏‌کند. مقاله پیش‏‏‌ رو از یافته و مشکلی غیرمنتظره پرده برمی‏‏ دارد: نه‏‏‌تنها برخی شغل‏‏‌ها تغییر می‏‏‌کنند، بلکه در صورت اشتباه مدیران و کارکنانشان، پیدا کردن شغل جدید هم دشوارتر از حد تصور می‌شود.
  • راهنمایی برای تدوین نامه افزایش حقوق

    مترجم: مرتضی ایراندوست
    وقتی منابع انسانی نامه افزایش حقوق را صادر می‌کند، اغلب به این معنی است که فرد مورد نظر عملکرد خوبی داشته و به نقاط عطف یا اهداف سازمان دست یافته است. نامه افزایش حقوق همچنین فرصتی را در اختیار متخصصان منابع انسانی قرار می‌دهد تا مسوولیت‌‌‌های شغلی جدید را ترسیم کنند و هنگام مشخص کردن افزایش حقوق‌‌‌ در آینده، از این نامه به عنوان یک مرجع استفاده کنند.
  • زوم؛ انقلابی در حمل و نقل دانش‏‏‌آموزان

    مترجم: مریم مرادخانی
    راننده اتوبوس مدرسه در حال صحبت با بیسیمش است، در حالی که بچه‌‌‌ها در حال سوار شدن به اتوبوس زرد‌رنگی هستند که دود غلیظی از اگزوزش بیرون می‌‌‌آید. در آمریکا، این صحنه‌‌‌ای رایج است که سال‌‌‌هاست دیده می‌‌‌شود. رساندن بچه‌‌‌ها به مدرسه و حفظ امنیت آنها در مسیر، یکی از چالش‌‌‌های قدیمی و حل نشده عرصه آموزش عمومی است. طی یک قرن اخیر، کمتر کارآفرینی به این موضوع پرداخته یا تلاش کرده سیستم سنتی حمل و نقل را دگرگون کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر