شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۲ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۵۹۷۲

  • یک پایان بسته

    دنیای اقتصاد: دو سال و نیم پس از شکایت یک فیلم‌ساز جوان علیه اصغر فرهادی درباره سرقت ایده و پرداخت سینمایی فیلم «قهرمان»،‌ روابط‌عمومی این کارگردان اسکاری از تبرئه کامل او خبر داده است. حاشیه‌های مربوط به شکایت فیلم‌ساز جوان از اصغر فرهادی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ای تبدیل شده بود و اکران این فیلم را در آن دوره زمانی دستخوش چالش‌هایی جدی کرد.
  • «دهن‌لق» کره‌ای روی آنتن شبکه تهران

    دنیای اقتصاد: سریال «دهن‌لق» در گونه اکشن، جنایی و درام محصول کره جنوبی، نوروز امسال از شبکه تهران سیما پخش می‌شود. این سریال درباره وکیل جوانی به نام چانگ هو است که تاکنون در هیچ‌یک از پرونده‌هایش موفق نشده؛ در نتیجه بدهی زیادی دارد و در آستانه جدا شدن از همسرش است.
  • محاکمه «پولانسکی» در آمریکا پس از ۵۰ سال

    دنیای اقتصاد: رومن پولانسکی، فیلم‌ساز برنده اسکار، در سال ۲۰۲۵ به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال ۱۹۷۵ با محاکمه مدنی در لس‌آنجلس روبه‌رو می‌شود. پولانسکی ۹۰ساله، پس از اعتراف به تجاوز جنسی به «سامانتا گیمر» ۱۳ساله در سال ۱۹۷۵، ده‌ها سال است که از ایالات متحده فرار کرده است.
  • اجرای رایگان «ارکستر باس» در ارسباران

    دنیای اقتصاد: «ارکستر باس» به سرپرستی وحید وفایی امروز پنج‌شنبه در قالب هجدهمین شب موسیقی ارسباران روی صحنه می‌رود.
  • «طلوع خونین» روی صحنه ایرانشهر

    دنیای اقتصاد: نمایش «طلوع خونین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی از بیستم فروردین‌ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
  • خاطرات افشاگرانه آل ‌پاچینو در یک کتاب

    آل پاچینو در کتاب خاطراتش که عنوانش «Sonny Boy» است و قرار است ماه اکتبر (مهر) منتشر شود، درباره نحوه تربیت و زندگی خود در نیویورک و هالیوود نوشته است.
  • «هندسه استراتژی» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

    دنیای اقتصاد: کتاب «هندسه استراتژی» با عنوان فرعی «مفاهیمی برای مدیریت استراتژیک» نوشته رابرت دبلیوکیدل با ترجمه سهراب خلیلی شورینی و مازیار گنجور منتشر شد. در توضیح این کتاب آمده است: سازمان‌ها برای برتری در دنیای سخت‌گیر امروزی باید برنامه‌ریزی استراتژیک و تفکر استراتژیک را ترکیب کنند.
  • تماشای نمایش جزو حقوق شهروندی بلاگرهاست

    دنیای اقتصاد: چندی پیش حضور دو بلاگر در یک نمایش‌نامه‌خوانی به اسم «آدم‌خوارها» به کارگردانی رضا حماطی در عمارت نوفل لوشاتو اعتراض برخی بازیگران را در پی داشت. مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این موضوع گفت: آنها در یک نمایش‌نامه‌خوانی به عنوان مخاطب شرکت کردند و جزو عوامل نبودند. شرکت در تئاتر جزو حقوق شهروندی آنهاست و ما نمی‌توانیم از این حق محرومشان کنیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر