شماره روزنامه ۶۰۲۶
|

  • راز محبوبیت خریدهای اینترنتی

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته گزارش اقتصادی شبکه شاپرک منتشر شد. اطلاعات این گزارش نشان می‌دهد که به سبب عوامل مختلفی از جمله رشد سهم بازار و رشد متوسط مبلغ تراکنش‌‌‌ها، محبوبیت ابزار پذیرش اینترنتی درحال افزایش است که به تفصیل در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. از دیگر نکات مهم این گزارش این مساله است که ارزش حقیقی تراکنش‌‌‌ها (ارزش مجموع تراکنش‌‌‌ها با حذف اثر تورم) کاهشی ۵.۴۷ درصدی داشته که نشان از کاهش قدرت خرید در کشور دارد. از طرف دیگر عملکرد شرکت‌های PSP و بانک‌ها در بازار خدمات پرداخت در سال ۱۴۰۲ در این گزارش ارائه شده که نکات جالبی را از عملکرد این صنعت نشان می‌دهد.
  • پیشرفت ۳۵درصدی پروژه مدول سوم احیای SKS طی ۱۰ ماه

    بندرعباس: رویکرد فولاد کاوه جنوب کیش در طرح‌‌های توسعه‌‌ای، مبتنی بر توسعه متوازن با هدف دستیابی به تولید پایدار است و این پروژه از بالاترین سطح تکنولوژی و به روزترین فناوری‌‌های این حوزه بهره‌‌ خواهد برد.
  • کمک به بازیافت با اوراق بدهی

    دنیای‌اقتصاد: جهان نیاز به بازیافت پلاستیک بیشتری دارد. با ارزش‌‌گذاری بر اثرات زیست محیطی و اجتماعی پروژه‌‌های بازیافت، نوع جدیدی از اوراق قرضه می‌تواند نحوه تامین مالی آنها را تغییر دهد.وقتی صحبت از زباله‌‌های پلاستیکی می‌شود، اعداد نگران‌‌کننده هستند و وضعیت مدام بدتر می‌شود.بر اساس گزارش OECD، ۹۱‌درصد از کل پلاستیک مورد استفاده سالانه، بازیافت نشده و به سمت طبیعت، اقیانوس‌‌ها، دفن زباله یا سوزاندن می‌رود و این یعنی ۳۲۰ میلیون تن در سال. تا سال ۲۰۶۰، ۳۰ میلیارد تن به این حجم افزوده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تنها ۵ میلیارد تن بازیافت شود.جهان به برنامه‌‌ای برای رفع مشکل پلاستیک خود نیاز دارد. سازمان ملل متعهد شده است که یک معاهده پلاستیک الزام‌‌آور قانونی را تا پایان سال ۲۰۲۴ ارائه کند. بیش از ۱۷۵ کشور در اتاوا برای دور چهارم و ماقبل آخر مذاکرات معاهده پلاستیک تشکیل جلسه خواهند داد.
  • سامانه تجارت یا مانع تجارت؟

    ایرج زمانی فرد/ مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد
    ابهامی که فعالان اقتصادی کشور در شرایط کنونی در برابر دولت و سیاستگذار صنعت و تجارت به عنوان متولی صنعت و بازرگانی کشور مطرح می‌کنند، آن است که چرا این نهاد مهم در استفاده از ابزارهای کنترلی صحیحی که سال‌ها در دنیا و کشور ما تجربه شده، تخصص و توانایی لازم را ندارد و در عوض با ایده‌های امتحان نشده‌ای همچون «سامانه جامع تجارت» که در حد یک ایده اولیه است و مشخص نیست قرار بوده چه خدمتی ارائه کند و پس از ۳ سال چه دستاوردی برای اقتصاد کشور به همراه داشته، هر روز باری بر دوش تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف‌کننده قرار می‌دهد.
  • کمک به توسعه کارآفرینی با تسهیلات ۵۰ میلیاردی

    صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف کمک به توسعه کارآفرینی با تکیه بر به‌کارگیری محصولات دانش‌‌بنیان، فراخوان پنجمین بسته از برنامه «جهش تولید دانش‌‌بنیان» تحت عنوان «کارآفرین» را منتشر کرد. این صندوق در نظر دارد در قالب برنامه «کارآفرین»، با اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران (حقوقی یا حقیقی) که برای راه‌‌اندازی کسب و کار خود، اقدام به خرید محصولات دانش‌‌بنیان می‌کنند، از توسعه کارآفرینی حمایت کند. براین اساس، تسهیلات فروش اقساطی (لیزینگ) تا مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تا سقف ۸۰‌درصد مبلغ فاکتور (بدون ارزش افزوده) با نرخ سود ۳‌درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با دوره بازپرداخت ۲۴ ماه (قابل افزایش تا ۳۶ ماه) به خریداران (حقیقی و حقوقی) محصولات دانش‌‌بنیان اعطا می‌شود. خریداران مستقر در مناطق محروم و کمتربرخوردار، در اولویت استفاده از تسهیلات این فراخوان هستند. شرکت‌های دانش‌‌بنیان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط دقیق بهره‌‌مندی از تسهیلات فراخوان برنامه «کارآفرین» می‌توانند به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی inif.ir مراجعه کنند. همچنین میز خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی (۴۲۱۷۰۱۲۰-۰۲۱) در ساعات اداری پاسخگوی سوال‌‌ها و ابهامات شرکت‌های دانش‌‌بنیان در این زمینه خواهد بود.
  • ارسال ۳۵۰‌هزار کروکی برخط از سمت پلیس

    صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: روند کروکی برخط افزایشی بوده و از آذر ماه سال گذشته تا ابتدای خردادماه بالغ بر ۳۵۰‌هزار کروکی از سمت پلیس به بیمه مرکزی ارسال شده است. او ادامه داد: در خصوص کروکی برخط بیمه مرکزی با پلیس از انتهای آذر سال گذشته مجموعه اقداماتی را انجام داد و پلیس تعدادی تبلت به کارشناسان و کسانی که کروکی را ترسیم می‌کنند اختصاص داده و از همان زمان نرم‌افزار مربوطه در تبلت‌‌ها نصب و از آن زمان دیگر ترسیم کروکی به شکل سیستمی و برخط انجام می‌شود.
  • شرکت‌های جهانی به‏‌طور بی‏‌سابقه‏‌ای از نیروی کار هند استفاده می‌کنند

    دنیای اقتصاد: برون‌‌سپاری کار شرکت‌های خارجی به کشورهای جهان‌سوم با هدف کاهش هزینه تولید، موضوع تازه‌‌ای نیست. همه ما می‌‌دانیم که چین با عنوان «کارخانه جهان» محل تولید محصولات بسیاری از غول‌‌های تکنولوژی و صنعتی است؛ یا بسیاری از برندهای پوشاک معتبر جهان برای کاهش هزینه تولید از نیروی کار سنگاپور استفاده می‌کنند؛ یا خیلی از شرکت‌های چندملیتی جهان، مراکز پشتیبانی خدمات مشتری خود را در هند مستقر می‌کنند. برون‌‌سپاری کار به کشورهای کمتر توسعه‌‌یافته موضوع تازه‌‌ای نیست؛ پس چه چیزی در حال تغییر است؟
  • ۱۰۰۰ فرصت شغلی در ۴۵ شرکت دانش‏‌بنیان

    دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال ویژه دانشجویان و دانش‌‌آموختگان دانشگاه‌‌‎های برتر تهران و اعضای بنیاد نخبگان استان تهران، با هدف معرفی ۱۰۰۰ فرصت‌‌ شغلی در ۴۵ شرکت دانش‌‌بنیان حاضر در این نمایشگاه، در محل صندوق نوآوری به مدت دو روز برگزار شد.
  • تشکیل بزرگ‌ترین هلدینگ خدمات نرم‏‌افزاری بازار سرمایه

    درآمدزایی شرکت‌های نرم‌‌افزاری به‌ویژه شرکت‌های فعال در حوزه بازار سرمایه به شدت به میزان رشد و نوسانات این بازار گره خورده است؛ به این صورت که وقتی این بازار از شرایط خوبی برخوردار نباشد، شرکت‌های نرم‌‌افزاری متاثر ازاین موضوع درآمدشان کاهش می‌‌یابد؛ در حالی که سایر بخش‌‌ها، در چنین شرایطی ابزارهایی را در اختیار دارند که می‌توانند از طریق آن هزینه‌‌هایشان را کاهش دهند و مدیریت کنند.
  • زمان واریز سود سهامداران لوتوس پارسیان

    مجمع عمومی عادی سالانه تامین سرمایه لوتوس پارسیان با حضور ۹۴.۵درصد سهامداران در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.
  • چالش تعمیر و نگهداری تجهیزات ریلی

    مجتبی لطفی/ کارشناس حمل‌ونقل ریلی
    در کشور در حوزه لکوموتیو با بحران مواجه هستیم و این مساله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد. یک ریشه بزرگ و مهم بحرانی که با آن مواجه هستیم، در بحث تعمیر و نگهداری است. به عبارت دیگر، ناوگان نسبتا بزرگی از لکوموتیو در کشور داریم اما ناوگان کوچکی از لکوموتیو در سرویس است. تعداد زیادی لکوموتیو خارج از سرویس داریم که علت توقف آنها نارسایی سیستم تعمیر و نگهداری بوده و تا مساله تعمیر و نگهداری را برطرف نکنیم، بحران صنعت ریلی هم در حوزه لکوموتیو برطرف نخواهد شد. مانند این است که مخزنی داریم که نشتی دارد و سوراخ است و ما دائم در آن آب می‌ریزیم.
  • اجرای ۱۳ پروژه بزرگ به ارزش یک میلیارد یورو توسط ایریتک

    دنياي اقتصاد: در حال حاضر فعالیت بسیاری از شرکت‌ها‌ به واسطه دو ابر چالش مشکلات بانکی، تحریم‌ها با دغدغه‌هایی روبه‌رو است. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند با ارائه طرح‌های جدید و ورود در پروژه‌های بکر موقعیت اقتصادی خود را ارتقا دهند‌.
  • رشد۲۳درصدی تولید ورق خودرو

    دنیای‌اقتصاد: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به ریاست مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه و با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیات‌مدیره، حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار شد.
  • لزوم تغییرات در طراحی و فناوری لوازم خانگی

    دنیای اقتصاد: هر روزه فناوری‌‌‌های نوین در حوزه لوازم خانگی به بازار عرضه می‌‌‌شوند که بهبود عملکرد، کارآیی، صرفه‌‌‌جویی در مصرف انرژی و بهبود تجربه کاربری را در پی دارند. شرکت‌های تولیدکننده و توزیع کننده لوازم خانگی باید با پیشرفت‌‌‌ فناوری‌‌‌ها آشنا باشند تا بتوانند با رقابت در بازار، به بهبود محصولات خود و جذب مشتریان بیشتر دست یابند.
  • عمده‌‌ترین مقصد صادراتی لوازم‌‌خانگی ایران

    دنیای‌اقتصاد: صادرات لوازم خانگی یکی از اهداف مهم در زنجیره توسعه این صنعت به شمار می‌رود و حکایت از آن دارد که در این حوزه موفقیت‌‌‌‌‌‌های برجسته‌‌‌‌‌‌ای به ثبت رسیده است اما توانمندی‌‌‌‌‌‌ها هنوز به قدری نیست که بتوان به یکی از ارکان تولید و صادرات لوازم خانگی حتی در منطقه دست‌‌‌‌‌‌ یافت؛ زیرا خارج از مرزهای ایران رقابت با برجسته‌‌‌‌‌‌ترین برندهای بین‌المللی جریان دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر