شماره روزنامه ۶۰۳۵
|

  • جادوی تخیل در تبلیغات شرکت‌ها

    با ظهور ایده‌‌‌های جسورانه‌‌‌تر و پیشرفت‌‌‌های فناوری، برندها در حال افزایش کیفیت بازاریابی و بالا بردن استانداردهای آن هستند. اما همچنان این سوال به قوت خود باقی است که چه چیزی باعث می‌شود یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی مردم را سرجایشان خشک و توجهشان را جلب کند؟ یک ایده بزرگ درخشان و اجرای عالی ضروری است، اما استراتژی خلاقی که بر پایه بینش درست از مخاطب بنا شده باشد هم به همان اندازه اهمیت دارد. بدون این استراتژی صرفا امیدوارید ایده‌‌‌تان جواب بدهد، در صورتی که آگاهی چیز دیگری است.
  • عقب‏‏‌نشینی رستوران‏‏‌ها از منوهای QR کد

    تا همین چند وقت پیش، منوهایی که با QR کد کار می‌کنند، برای رستوران‌‌‌هایی که می‌‌‌خواستند خدماتشان را بدون استخدام نیروی بیشتر سرعت ببخشند، بهترین راه‌حل بود. اما شکایت مشتری‌‌‌ها کم‌‌‌کم شروع شد. برخی مشتری‌‌‌ها می‌‌‌گویند در مورد سفارششان توضیح رو در رو می‌‌‌خواهند. برخی دیگر هم نگران حریم شخصی خود هستند. و برخی افراد، به‌‌‌خصوص مسن‌‌‌ترها در استفاده از خود تکنولوژی مشکل دارند یا حس می‌کنند این نوع منوها آن حال و هوای رستوران‌‌‌های لوکس را از بین می‌‌‌برد. «آز دو سولیل» که در لاس وگاس زندگی می‌کند و همیشه برای صرف میان‌‌‌وعده لته موکا سفارش می‌دهد، اخیرا کافه‌‌‌ای را به خاطر اینکه صرفا منوی QR کد داشت، ترک کرد. او می‌‌‌گوید بالا و پایین کردن منو روی گوشی برایش سخت است و اینکه او نگران حریم شخصی‌‌‌اش است. آز ۵۹ ساله می‌‌‌گوید: «این کار مثل سر هم کردن وسیله‌‌‌ای که از ایکیا خریده باشی، برایم سخت است.»
  • توانمندسازی کارکنان به جای تعدیل نیرو

    در زمان رکود یا بحران‌‌‌های جدی کسب و کار، احتمالا نخستین راهکاری که به ذهن مدیران می‌‌‌رسد، تعدیل کارکنان است. اما این راهکار شاید در بهترین حالت، فقط ساده‌‌‌ترین راه است و تجربه مدیرعاملی به نام کنت تیری نشان داد که با یک استراتژی منابع انسانی کاملا متفاوت می‌توان به ساحل امن بازگشت. در شماره‌‌‌های پیش، داستان یک شرکت آمریکایی خدمات دیالیز به نام هلدینگ مراقبت‌‌‌های کلیوی توتال (Total Renal Care Holdings) را شرح دادیم که در آستانه ورشکستگی بود. مدیرعامل بلندپرواز آنها، ویکتور چلتیل به دنبال سلطه سریع بر بازار، چنان بر تعداد واحدهای عملیاتی افزود که دیگر امکان مدیریت آنها وجود نداشت. در این شرایط، چلتیل اخراج شد و عملیات نجات شرکت با مدیرعامل جدیدی به نام کنت تیری کلید خورد.
  • گرگ و میش عرضه فلز نقره‏‏‌ای

    دنیای اقتصاد-سید سجاد موسوی: صنعت آلومینیوم در ایران، یک صنعت استراتژیک به شمار می‌‌‌رود. ایران هجدهمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان است. ظرفیت کارخانه‌های تولید آلومینیوم به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده و برای تولید این میزان شمش، ۱.۳ میلیون تن آلومینا باید تامین شود که متاسفانه تنها ۳۰۰ هزار تن آن در داخل کشور تولید می‌شود و بیش از ۱ میلیون تن این ماده اولیه باید از طریق واردات تامین شود.
  • سهم ایمنی راه‌‌‌ها در برنامه کاندیداها

    ناصر ‌زاق‌منش/ مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‏‏‌ها
    از دیر باز و امروز بیشتر از هر زمان دیگری سوانح رانندگی در کشورمان به یک بحران جدی تبدیل شده و آسیب‌‌‌های گسترده و جبران‌‌‌ناپذیری در ابعاد انسانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی از خود به جا گذاشته است.
  • فرجام تامین برق صنعت

    نامه منتشر شده در فضای مجازی که از سوی یکی از معاونت‌‌های وزارت صمت تهیه شده، یکی از هزاران برگ گزارش‌‌های کارشناسی است که به صورت مستمر و براساس سناریوهای مختلف تهیه می‌شود و موضوع جدیدی نیست که برخی رسانه‌‌ها به عنوان یک کشف و خبر جدید منتشر کرده‌‌اند.
  • رمز احیای شرکت‌های معدنی

    دنیای اقتصاد- فاطمه بابالو: باطله‌‌‌های معدنی که محصول فرعی فرآیند استخراج هستند، چالش مهمی برای صنعت معدن هم از نظر مالی و هم از نظر پایداری و اثرات زیست‌محیطی ایجاد می‌‌‌کنند. باطله‌‌‌ها بعضا به شکل دوغاب مایع از آب و ذرات ریز فلزی یا معدنی هستند اما می‌توان آنها را به باطله‌‌‌های خشک تبدیل کرد، جایی که مواد باقی‌‌‌مانده به صورت تپه‌‌‌ای فشرده می‌شود که به دپوی باطله مشهور بوده و سپس می‌تواند توسط طبیعت بازیابی شود.
  • ضعف و قوت تامین‌مالی تعاونی‌ها

    مهرداد جمشیدیان
    نخستین شرکت تعاونی در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی پا به عرصه اقتصاد دنیا گذاشت؛ شرکتی که هر عضو صرف‌‌‌نظر از میزان سهام تنها یک رای دارد و این وجه تمایز با سایر شرکت‌ها هنوز پابرجاست. جذابیت‌‌‌ تعاونی‌‌‌ها بسط و توسعه آنها را در سراسر عالم به‌‌‌دنبال داشت به‌‌‌گونه‌‌‌ای‌‌‌که در اواخر قرن نوزدهم میلادی اتحادیه بین‌المللی تعاون سازمان یافت. در ایران هم اوایل قرن گذشته خورشیدی اولین شرکت تعاونی بنیان‌گذاری شد و تعاونی‌‌‌ها علاوه‌‌‌بر گسترش و رواج در سطح کشور فرازونشیب‌های گوناگونی را تجربه کردند ولی شرایط بخش تعاونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا دگرگون شد زیرا قانون اساسی نظام اقتصادی را بر سه پایه دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف کرد و به‌‌‌همین مناسبت قانون بخش تعاونی اقتصاد به‌‌‌تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
  • تولید بنزین از متانول در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

    معاون انرژی و مواد مرکز همکاری‌‌‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و گروه مواد معدن و ساخت پیشرفته این نهاد ضمن بازدید از ظرفیت‌‌‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، طرح احداث واحدهای پتروشیمی MTG (تبدیل متانول به بنزین) و حل مشکل ناترازی گاز برای صنایع در فصل زمستان را مورد بررسی قرار دادند.
  • توسعه مهارت‌ها در شرکت سامسونگ

    نخستین دوره برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با معرفی تیم‌‌‌ها و ایده‌‌‌های برتر به پایان رسید. در مراسمی که روز پنج‌‌‌شنبه ۲۴ خرداد ماه و با حضور مدیران شرکت سامسونگ، مقامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جمعی از دانشجویان و فعالان حوزه دیزاین و فناوری کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، سه تیم برتر این دوره معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
  • بیمه ایران به دنبال افزایش سهم بازار

    مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره بیمه ایران در همایش «همدلی برای موفقیت» که در اصفهان برگزار شد گفت: در شرایط فعلی شرکت نیازمند همدلی، انسجام، صمیمیت و احترام است.
  • چالش قیمت در صنعت گچ

    مسعود زارعیان / عضو هیات‌مدیره انجمن کارفرمایی تولید‏‏‌کنندگان صنعت گچ
    این روزها صنعت گچ با چالش‌‌‌های مختلفی از جمله رکود بازار مسکن و کاهش تقاضا، ازدیاد تولید به دلیل صدور مجوزهای بیشتر از نیاز کشور، فقدان ماشین‌‌‌آلات پیشرفته برای تولید محصولات جدید، بالا رفتن بهای انرژی، محدودیت‌‌‌های برق و گاز و حاکمیت تمام و کمال خریداران در بازار مواجه است.
  • اتصال ۲۰۰‌هزار خانوار به فیبرنوری

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل فناپ تلکام در یک نشست گفت: پیش‌بینی می‌‌‌کنیم تا پایان سال امکان دسترسی ۲۰۰‌هزار خانوار را به شبکه فیبرنوری فراهم کنیم. در اواخر دولت دوازدهم توجهات به سمت توسعه فیبر نوری جلب شد. البته کابل فیبر نوری از سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور راه‌‌‌اندازی و نصب شده بود. این نوع از کابل‌‌‌ها بستر مناسبی برای ایجاد شبکه پایدار فراهم می‌‌‌کند و مقاومت بالایی در برابر بمب‌‌‌های الکترو مغناطیسی دارند و در صورت انفجار این بمب‌‌‌ها کابل‌‌‌های فیبرنوری از بین نمی‌‌‌روند.
  • رشد ۴۸۶ درصدی سودآوری در پی اصلاح ساختارهای مالی

    شادا: رشد ۴۸۶ درصدی سودآوری، در کنار ارتقای زیرساخت‌‌‌های فناوری‌‌‌ اطلاعات، زیرساخت‌‌‌های مالی و حفاظت از منافع سهامداران از جمله محورهای اصلی اقدامات بانک صادرات ایران در هشت ماه گذشته بوده است. به گزارش روابط‌‌‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در نشستی با برخی مدیران ارشد این بانک، در تشریح رویکردهای نوین برای ارتقای جایگاه بانک و افزایش سهم از بازار بانک گفت: بانک صادرات ایران با اتخاذ رویکردهای نوین و زیربنایی برای افزایش سودآوری و سهم از بازار، ارتقای زیرساخت‌‌‌های فناوری اطلاعات و بخش مالی بانک را همزمان با توجه به منافع سهامداران دنبال کرده است. وی افزود: در این مسیر همچنین جذب منابع به عنوان مهم‌ترین اهداف شعب مورد توجه بوده به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۲ حجم منابع سپرده‌‌‌ای بانک از ۷۰۰۰‌هزار میلیارد ریال فراتر رفت.
  • پیش‌بینی پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات به بخش کشاورزی در سال‌جاری

    بازار: متقی‌نیا، سرپرست بانک کشاورزی گفت: امسال ۲۵۰ همت تسهیلات برای بخش کشاورزی در قالب اعتبارات کلان و خرد به‌ویژه معیشت روستاها، کسب‌وکارهای کوچک خانگی و اشتغال زنان روستایی در نظر گرفته شده است وهب متقی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سال گذشته ۲۱۰ همت تسهیلات پرداخت شد که از این میزان حدود ۶۰ همت تسهیلات تکلیفی بود و تکالیف مختلفی طبق قانون بودجه و مرتبط با تامین نهاده‌‌‌های بخش کشاورزی توسط این بانک انجام و حدود ۹۰‌درصد تسهیلات بانک در بخش کشاورزی پرداخت شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر