شماره روزنامه ۶۰۲۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۱ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۵۹۷۱

  • دولت نتانیاهو بر لبه فروپاشی

    دنیای اقتصاد-گروه دنیا: ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، تردیدهایی را درباره اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌تواند در قدرت بماند یا نه، ایجاد کرد؛ زیرا مدیر سی‌آی‌ای گفت معامله اسرا عملی‌ترین راه برای توقف جنگ در غزه، حداقل به‌طور موقت است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سی‌آی‌ای، ارزیابی تهدیدهای سالانه۲۰۲۴ و نگرانی‌های خود را درباره دیدگاه اسرائیل برای پایان جنگ بیان کرد و گفت که ائتلاف جناح راست نتانیاهو ممکن است در خطر فروپاشی باشد.
  • ‌میهمان ناخوانده آسمان روسیه در ۲۰۲۴

    دنیای‌اقتصاد: کشورها سال گذشته وعده ساخت جت‌های جنگنده را داده بودند؛ اما تحویل آنها و آموزش خلبانان پیچیده بوده است. اوکراین ممکن است با شش مورد از حدود ۴۵مورد تعهد شده دست و پنجه نرم کند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، جت‌ها آماده هستند و مربیان پرواز در یک مرکز آموزشی جدید در رومانی که برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با هواپیمای جنگی اف-۱۶ ایجاد شده است، منتظر هستند. اما یک نکته وجود دارد: «خلبانان اوکراینی هنوز وارد نشده‌اند.» به‌رغم اعلامیه‌های تابستان گذشته مبنی بر اینکه این مرکز نقش مهمی در به پرواز درآوردن آنها برای دفاع از کشورشان در برابر حملات مرگبار فزاینده روسیه ایفا می‌کند، این مهم هنوز انجام نشده است.
  • هائیتی در هرج و مرج کامل

    دنیای‌اقتصاد- شهلا زمانی اسکوئی: آریل هنری، نخست وزیر هائیتی استعفای خود را ارائه کرده است و درحالی‌که کشور به سمت هرج و مرج فرو می‌رود، خواستار آرامش شده است. به گزارش الجزیره، این پیرمرد ۷۴ساله اواخر روز دوشنبه پس از نشست اضطراری کشورهای منطقه از کناره‌گیری خود خبر داد. هائیتی در هفته‌های اخیر درگیر خشونت‌های مارپیچی شده است؛ زیرا باندهای مسلح کنترل را به‌دست گرفته‌اند و خواستار رفتن هنری شده‌اند.
  • عملیات غیرممکن گرسنگان

    دنیای‌اقتصاد: بیشتر روزها برای ۲میلیون گرسنه در غزه پیدا کردن غذا چیزی در حد عملیات غیرممکن است. امانی مطر، ۵۲ ساله، در خیابان‌های شمال شهر غزه به‌دنبال چیزی برای غذای خود می‌گردد؛ جایی که مردم مواد غذایی را که دارند، می‌فروشند یا مبادله می‌کنند. این صحنه دو هفته پیش در خیابان صفتاوی حاکم بود. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اصیل معیر، ۲۱ساله دورتر در شمال، در بیت لاهیا می‌گوید که او و خانواده چهار نفره‌اش هفته گذشته دو بار یک ظرف سوپ از یک آشپزخانه گرفتند. یک روز هم چیزی جز چای نداشتند. نزار حماد، ۳۰ساله، با هفت بزرگسال و چهار کودک دیگر در چادری در رفح پناه گرفته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر