شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۵۸۹۷

  • مخالفان دولتی واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو را به صرفه نمی‌داند، اما وزیر صمت همچنان بر روند عادی ورود خارجی‌ها و تخصیص ارز تاکید دارد.‌اظهارات رئیس سازمان برنامه مبنی بر هدررفت منابع ارزی با واردات خودرو و همچنین تکیه بر ظرفیت تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو ، به نوعی رونمایی از مخالفت جدید دولت با ورود خارجی‌ها است.
  • رقابت داغ برای تولید خودروی برقی ارزان

    دنیای اقتصاد-گروه اقتصاد بین‌الملل: ظهور خودروهای برقی ارزان‌قیمت چینی، خودروسازان قدیمی را بر آن داشته که با کاهش هزینه‌های تولید برای حفظ رقابت‌پذیری خود در این عرصه تلاش کنند. بر اساس گزارشی از رویترز، این خودروسازان از تامین کنندگان خود ازجمله، تولیدکنندگان مواد اولیه باتری و سازندگان تراشه خواسته‌اند تا به آنها در راستای کاهش هزینه‌ها کمک کرده تا بتوانند خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌ را سریع‌تر از پیش‌بینی قبلی تولید کنند. به گفته اندی پالمر، رئیس استارت‌آپ بریتانیایی بریل پاور، خودروسازان قدیمی اکنون به طور جدی به دنبال تولید خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه هستند. آنها می‌دانند که اگر این کار را نکنند، در رقابت با تولیدکنندگان چینی شکست خواهند خورد. پالمر معتقد است محصولات بریل پاور می‌توانند برد خودروهای برقی را تا ۶۰درصد افزایش دهند و استفاده از باتری‌های کوچک‌تر را امکان‌پذیر کنند.
  • رنو۵ به ایران بر‌می‌گردد؟

    دنیای اقتصاد: رنو۵ که سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارد، حالا با چهره‌ای جدید روانه بازار خواهد شد. طبق برنامه رنو، نسل سوم این خودرو، الکتریکی است، هرچند البته روی پلتفرم اختصاصی برقی سوار نخواهد شد.رنو ۵ به عنوان یکی از مدل‌های جذاب و مهم در تاریخ خودروسازی فرانسه شناخته می‌شود و همین هفته گذشته تیزری از مدل تولیدی E-teche آن منتشر شد. این خودرو مطابق با ساختار مدل کلیو ساخته خواهد شد تا هزینه‌های تولید را در مقایسه با زویی نزدیک به یک‌سوم کاهش دهد.
  • آغاز فروش جدید خودرو در سامانه یکپارچه

    ایسنا: در راستای اجرای طرح‌های فروش خودروهای داخلی (تولیدی و مونتاژی) به صورت آزاد از محل محصولات جدید یا ظرفیت‌های خالی موجود، برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه نوبت‌دهی خودروها، سامانه یکپارچه از صبح دیروز باز شد و تا هفت خودرو از محصولات پنج خودروساز، از جمله ایران‌خودرو، برای مشتریان عرضه خواهد شد.
  • تعویق بازگشایی سامانه فروش خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: بازگشایی سامانه خودروی وارداتی به هفته آینده موکول شد. ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در پاسخ به تسنیم درباره علت تاخیر در گشایش سامانه خودروهای وارداتی گفت: مشکلات زیرساخت باعث شده تکمیل ثبت‌نامی‌های جدید خودروهای وارداتی به هفته آینده موکول شود.طبق ادعای تسنیم، متقاضیانی که قبلا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت‌نام نکرده‌اند، اما متقاضی خرید خودروی وارداتی هستند، می‌توانند با آغاز عرضه جدید در سامانه، نسبت به انتخاب خودرو و واریز وجه اقدام کنند.
  • درخواست‌های «خصوصی» برای ایران‌خودرو و سایپا

    تسنیم: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در راستای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده‌اند. برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.بابک احمدی گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، باید صلاحیت و اهلیت افراد به‌دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه‌گذار به تعهداتش عمل کند. وی افزود: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم‌توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر