شماره روزنامه ۶۰۲۴
|

  • رونق رینگ شمش دائمی می‌شود؟

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: واحدهای فولادی ظرف دومین هفته خردادماه از رونق نسبی در معاملات خود بهره‌‌‌مند شدند. به نظر می‌رسد با آغاز موج گرما در کشور مجددا صنایع با واهمه محدودیت در تامین برق مواجه شده‌‌‌اند و این موضوع همزمان با ایجاد جریان افزایشی در بازار آزاد ارز به افزایش تحرک در رینگ شمش فولاد انجامیده است. البته بهار و تابستان به شکل سنتی زمان رونق رینگ آهن و فولاد با حمایت ساخت‌‌‌وساز است، اما با توجه به رکود حاکم بر این بخش در سال‌های اخیر، فعالان بازار به تحریک بازار از این محل امیدی ندارند.
  • توقف قیمت سنگ‌آهن

    دنیای‌اقتصاد: با وجود افزایش اقدامات جدید چین در بخش املاک و مستغلات، همچنان میزان تقاضا برای محصولات فولادی به صورت مقطعی افزایش داشته و همچنان بابت آینده بازار سنگ‌آهن و فولاد نگرانی وجود دارد. به این ترتیب سنگ‌‌‌آهن هفته ابتدایی ماه ژوئن را در مسیر کاهش نرخ آغاز کرد، به نحوی که هر تن از این محصول با عیار ۶۲‌درصد تحویل چین از ۱۱۷دلار در روز جمعه ۳۱ماه مه به ۱۱۰دلار به ازای هر تن ظرف روز دوشنبه سوم ماه ژوئن سقوط کرد.
  • سایه رکود چینی فلزات را ترساند

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: تضعیف داده‌‌‌های تولیدی چین برای ماه مه از بروز مجدد رکود در دومین اقتصاد جهانی حکایت دارد. اگرچه تحلیلگران این رکود را موقتی پیش‌بینی می‌کنند و بسیاری به بازگشت اقتصاد به مسیر رشد از ماه ژوئن امیدوارند؛ اما انتشار این داده‌‌‌ها سیگنالی منفی برای بازارهای کالایی با محوریت فلزات به همراه داشت. با وجود این، انتشار شاخص هزینه مصرف شخصی در آمریکا مطابق پیش‌بینی و افزایش احتمال آغاز کاهش نرخ بهره در سال‌جاری میلادی باعث شد تا تاثیر سیگنال منفی بروز رکود در چین بر بازارها محدود شود.
  • معاملات ۲‌هزار و ۸۱۳میلیارد ریالی برق

    ارزش رینگ بین‌الملل بورس انرژی در هفته گذشته تا یک‌قدمی ۳۰‌هزار میلیاردی شدن پیش رفت. نفت سفید، نفتا و گاز مایع پرفروش‌‌‌ترین محصولات این رینگ بودند. این در حالی بود که در این بازه زمانی بالغ بر ۲.۷میلیون کیلووات ساعت برق نیز در تابلوی مشتقه به فروش رفت.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر