شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۰۰

  • هشدار وضعیت قرمز برای کاربران اپ‌های بانکی

    دنیای اقتصاد: انتشار گزارش اخیر یک شرکت امنیت سایبری مبنی بر توزیع گسترده اپلیکیشن‌های جعلی چند بانک کشور، زنگ خطر امنیت اطلاعاتی کاربران ایرانی را به صدا درآورده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، با نصب این برنامه‌های آلوده به بدافزار، امکان دسترسی هکرها به اطلاعات حساب بانکی کاربران (از جمله اطلاعات ورود به حساب و رمز یکبار مصرف) و حتی در مواردی کیف‌پول‌های ارز دیجیتال آنها فراهم می‌شود و این افراد در معرض خسارات مالی قابل‌توجهی قرار می‌گیرند. توزیع گسترده این بدافزارها در میان کاربران ایرانی، پلیس فتا را هم به واکنش واداشت و از مردم خواسته شد تا دانلود و نصب برنامه‌های همراه‌بانک مورد نظرشان را صرفا از طریق مراجع معتبر و فروشگاه‌های داخلی دانلود اپلیکیشن انجام دهند. با این‌حال فعالان این حوزه معتقدند تا زمانی که فیلترینگ گوگل‌پلی ادامه دارد، باید منتظر عواقب امنیتی قابل‌توجهی برای کاربران بود و توصیه‌های جسته‌گریخته مقامات رسمی، تاثیر چندانی بر تقویت سطح امنیت اطلاعاتی کاربران نخواهد داشت.
  • کارجویان رویای کار کردن در کدام شرکت‌ها را در سر دارند؟

    دنیای اقتصاد: کار کردن در شرکتی که هم حقوق و مزایای خوبی دارد و هم بتوان از حضور و فعالیت در آن حس خوبی کسب کرد، رویای هر کارجویی است. با این حال گاهی میان انتظارات کارجویان از یک شرکت و تجربه کارمندان فعلی آن، تفاوت‏‏‌های قابل‏‏‌توجهی وجود دارد. در همین راستا، «ایران‏‏‌تلنت» (پلتفرم تخصصی کاریابی) در جدیدترین گزارش جامع خود تلاش کرده تا شرکت‌ها را بر اساس میزان جذابیت آنها برای کارجویان و کارمندان رتبه‏‏‌بندی کند و در ادامه با رتبه‏‏‌بندی مقاصد رویایی کارجویان، مشخص کند که افراد پیش از ورود، کدام شرکت‌ها را برای استخدام جذاب‏‏‌تر می‏‏‌بینند.
  • رونمایی از دستیار هوشمند سفر با نام ایوا

    دنیای‌اقتصاد: در ادامه تلاش‌‌‌های فعالان اکوسیستم گردشگری برای تسهیل هرچه بیشتر استفاده آنلاین از خدمات سفر، به تازگی از یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به برنامه‌‌‌ریزی بهتر سفرها رونمایی شد. این ابزار جدید که ایوا نام دارد و محصولی تازه از سفرمارکت است، با استفاده از پتانسیل‌‌‌های هوش مصنوعی و دارا بودن رویکردی بازارگاهی، امکان خرید ساده‌‌‌تر و مشاوره برنامه سفر را برای افراد فراهم می‌کند.
  • دریافت آنلاین ویزا ممکن شد

    دنیای‌اقتصاد: فلایتیو به تازگی از سرویس جدیدی رونمایی کرده است که امکان دریافت آنلاین ویزای سفر را برای افراد تسهیل می‌کند و به این ترتیب بخش زیادی از دشواری‌‌‌های انجام سفرهای خارجی تسهیل می‌شود.
  • رشد چهار برابری درآمد عملیاتی با وجود تحریم‏‌ها

    دنیای‌اقتصاد: بر اساس صورت‌های مالی ۶ماهه منتشر شده شرکت ابر آروان در سامانه کدال، این شرکت توانسته است با وجود تحریم‌‌های آمریکا و اتحادیه اروپا رشد چهار برابری درآمد عملیاتی‌‌ را تجربه کند.با توجه به صورت‌های مالی، درآمد عملیاتی این شرکت از ۳۷ میلیارد تومان (در مدت مشابه سال قبل) به ۱۶۲ میلیارد تومان رسیده است.
  • اپلیکیشنی برای تسهیل فرآیند امضای دیجیتال

    دنیای‌اقتصاد: به دنبال رشد معاملات و فعالیت‌‌‌های اقتصادی در بستر اینترنت، نیاز به وضع قوانینی در این بستر، ضروری به نظر می‌‌‌رسید؛ چرا که امکان به وجود آمدن مشکلاتی مانند جعل هویت وجود داشت.
  • رکوردشکنی بازوی لجستیکی غول تجارت الکترونیک در ارسال سفارش‌های آنلاین

    دنیای اقتصاد: به بهانه فرا رسیدن روز حمل‌ونقل، دیجی‌‌‌اکسپرس به تازگی آمارهای جدیدی را از رکوردهای ثبت شده در ارسال و تحویل بسته‌‌‌های مرتبط با سفارش‌های آنلاین منتشر کرده است. بر اساس این آمارها، بازوی لجستیکی دیجی‌‌‌کالا که حالا در حال شکل دادن یک هویت مستقل برای خود است، امسال توانسته با ثبت رکوردی جدید، از مرز ارسال بیش از ۱۳۰‌هزار بسته در روز عبور کند.
  • پیروزی آمازون در نبرد مالیاتی ۲۷۰ میلیون دلاری با اروپا

    ایسنا: با حکم دادگاه عالی اروپا، شرکت آمریکایی آمازون مجبور نیست ۲۵۰ میلیون یورو(۲۷۳ میلیون دلار) مالیات معوقه به لوکزامبورگ بپردازد. این حکم به منزله شکستی برای مارگرت وستاگر، مسوول ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در مبارزه با توافق‌های مالیاتی شیرین برای شرکت‌های چندملیتی است.
  • آلفابت به‌دنبال جذب توسعه‌دهندگان

    آلفابت برای جذب توسعه‌دهندگان جهت استفاده از مدل هوش مصنوعی جمنای (Gemini)، هزینه‌های آن را کاهش داد. آلفابت اعلام کرد هزینه جمنای به نصف تا یک‌چهارم هزینه‌های ماه ژوئن کاهش یافته است. علاوه بر این، این شرکت مجموعه‌ای از ابزارها را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا نسخه جمنای خود را سفارشی کنند و همچنین دو محصول جدید مبتنی بر جمنای عرضه می‌کند.
بیشتر