ایسنا - تنها۱۰ روز به پایان فرصت یک ماهه ارائه پیشنهاد اصلاح دستورالعمل اتاق پایاپای که بندهایی از آن از سوی تولیدکنندگان بزرگ عرضه‌کننده در بورس مورد اعتراض بود، وقت باقی است. عباس یعقوبی، رییس اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران ـ با بیان این مطلب گفت: انتظار می‌رود در فرصت اعلام شده، تولیدکنندگان پیشنهاد اصلاحی خود را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بورس کالا تعامل با تولیدکنندگان را محور فعالیت خود قرارداده است،‌ اظهار کرد: بر اساس قوانین سازمان در صورت نیاز و با توجه به پیشنهادهای ارائه شده با نظر سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان سازمان نظارتی، تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه گردش مالی سال ۱۳۸۹ بورس کالا بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است، بر اهمیت بازار بورس کالا در وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: با تعیین نهایی بندهای دستورالعمل اتاق پایاپای بورس کالا می‌توان به هر چه بیشتر شدن گردش مالی این شرکت و تاثیر مستقیمی که بر اقتصاد کشور دارد، امیدوار بود.

براساس توافق رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، اجرای دستورالعمل جدید اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران که از ۱۴ اسفند ماه گذشته لازم‌الاجرا شده بود تا پایان فروردین ماه سال ۹۰ به تعویق افتاد.

با توجه به اینکه بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید اتاق پایاپای بورس کالا به تولیدکنندگان و کارگزاران، بورس کالا شاهد توقف سه روز عرضه محصولات به دلیل اعتراض کارگزاران به برخی از مواد این دستورالعمل شده بود.

بعد از سه روز توقف کامل معاملات در بورس کالا در تاریخ ۱۸ اسفند، تعدادی از تولیدکنندگان خرد این بازار بعد از وعده‌هایی از سوی مسوولان مبنی بر حل مشکل، عرضه خود را آغاز کردند اما تولیدکنندگان بزرگ همچون ذوب‌آهن اصفهان، بازرگانی پتروشیمی، پتروشیمی ‌امیرکبیر و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنان از عرضه سر باز می‌زدند که در ادامه آنها نیز به روند عرضه و معامله ادامه دادند.