گروه بین‌الملل- قانون منع استفاده از برقع از فردا در فرانسه اجرایی می‌شود و زنانی که با آن مخالفت کنند، مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین جمعیت مسلمانان را دارد و اولین کشوری است که احتمالا با خطر افزایش تنش اجتماعی برای اجرای قانون منع استفاده از برقع روبه‌رو خواهد شد. مقام‌های فرانسه تخمین می‌زنند که تنها حدود ۲۰۰۰ زن در این کشور در میان چهار تا شش میلیون مسلمان در فرانسه از برقع، نقاب و روبند استفاده می‌کنند.

این اقدام دولت نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه با انتقاد از سوی گروه‌های مسلمان و ناظران حقوق بشر مواجه شده است. سایر منتقدان نیز اظهار کرده‌اند که اجرای این قانون با دشواری‌هایی همراه خواهد بود.

با وجود اجرایی شدن این قانون، افسران پلیس حق ندارند پوشش را از روی سر زنان بکشند، اما زنانی که از تحویل روبند، برقع و نقاب خود به پلیس امتناع کنند، به پاسگاه‌های پلیس برده می‌شوند و در آنجا افسران آنها را متقاعد می‌کنند که روبند را بردارند و در غیر این صورت آنها را تهدید به جریمه می‌کنند که مبلغ آن ۱۵۰ یورو(۲۱۶ دلار) است. آنها هم چنین مجبور خواهند شد در کلاس‌های بازآموزی شرکت کنند.