دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره مشکل آب، مذاکرات وین و پرونده کرسنت چه موضعی دارد؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مشکل آب در کشور با طرح توزیع علمی جامع آب قابل حل است و امیدواریم در آینده کشاورزان مشکلی به نام آب نداشته باشند.

اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب گفت: شکی نیست که خشکسالی و عدم بارندگی مناسب، مشکل کمبود آب را تشدید کرده است، اما کشوری که در سرتاسر مرز جنوبی خود با اقیانوسی از آب و در شمال با بزرگترین دریاچه جهان مرتبط است نباید با معضلی به نام آب روبرو باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار امیدواری کرد که معاون اول رییس جمهوری با کمک وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مسوول و کمک گرفتن از صاحب نظران اندیشه‌ورز و مردمی راهی برای عبور از بحران آب پیدا کنند.

بادامچیان با اشاره به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب افزود: نخبگان کشور با تکیه به راه‌حل‌های علمی دهها پیشنهاد مشخص برای پیشرفت کشور و جهش و رونق تولید از جمله در حوزه آب دارند که دولت باید به این راه‌حل‌ها به طور گسترده نگاه کند و آنها را به‌کار گیرد.

وی تاکید کرد: نخبگان، دولت و همه نهادها باید «قدرشناسی نخبگی» را که رهبر معظم انقلاب فرمودند عملی سازند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با قدردانی از موفقیت دولت سید ابراهیم رییسی در مدیریت کرونا، تامین واکسن به‌رغم ادامه تحریم‌ها که منجر به کاهش شدید فوتی‌ها شده در کنار چاره اندیشی برای معیشت عمومی را تحسین برانگیز دانست.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو درباره مذاکرات وین گفت: آمریکا جز پذیرش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی مستقل و تاثیرگذار در منطقه و جهان، چاره‌ای ندارد.

وی افزود: ذهنیت و برنامه دولت فعلی با دولت قبلی که در پی خیال غیر قابل تحقق برد – برد و سرعقل آوردن آمریکا بود کاملا متفاوت است و آمریکا این را می‌داند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ایران می‌داند که آمریکا دچار بحران همه جانبه است و صاحبنظران واقع‌نگر آمریکا را در حال سقوط می‌دانند که باید اول چاره‌ای برای کشور بیمار خود بیابد و یکی از راهکارها، پرهیز از حضور دخالت‌های سلطه‌گرانه در دنیا است.

بادامچیان تصریح کرد: در ایران اسلامی، پایه‌ها و نهادهای اقتصاد سالم هستند ولی مشکلات روبنایی کار را برای مردم مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند با یگانگی با مردم و تجربه آموخته‌های سالم اقتصاد این مشکلات را رفع کند و تحریم و توطئه آمریکا و دولت‌های همدستش در اروپا را بی‌اثر کند.

مواضع دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره مشکل آب، مذاکرات وین و پرونده کرسنت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه، تلاش‌های رییس قوه قضاییه را در احقاق حقوق عامه و نیز قطع ید مفسدین به بیت المال مسلمین ستود و گفت: رسیدگی به پرونده کرسنت پس از ۲۰ سال را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم حقوق ضایع شده بیت‌المال در اثر این رسیدگی با مجازات رشوه‌گیران و متخلفان جبران  شود.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت و گو درباره تحولات منطقه اظهار کرد: پیروزی‌های شگفت انگیز میدانی انقلابیون یمن، ارتجاع منطقه و قدرت‌های غربی را در انفعال قرار داده است.وی افزود: ملت یمن و خط مقاومت در آستانه یک پیروزی عظیم و غرورآفرین قرار دارد و همه باید برای این پیروزی و فتح مبین دعا کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: عربستان و امارات باید از کشتار محرومان و مستضعفان یمنی دست بردارند و شکست خود را بپذیرند.

بادامچیان با بیان اینکه تکرار جنایات جنگی به ویژه قتل عام مردم عادی و کودکان و زنان و سالخوردگان برای آنها رسوایی به بار آورده است گفت: این رویکرد خشم خداوند را علیه متجاوزان بر می‌انگیزاند و شکست قارون‌ها و ستمگران تقدیر قطعی الهی است.

وی گفت: اینکه آمریکایی‌ها مذاکرات وین را به مسائل نفوذ منطقه ایران و محدود کردن پیشرفت‌های نظامی ربط دهند، خود را در معرض تمسخر گذاشته‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: همه می‌دانند که آمریکایی‌ها در یمن کم آورده‌اند و می‌خواهند آن را از طریق مذاکره با ایران جبران کنند. ایران بارها اعلام کرده است که اگر گفت وگو را می‌خواهید با ملت قهرمان و مستقل یمن صحبت کنید.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری در نماز جمعه تهران انصافا تحلیل مفصل و کاملی از خدمات بسیج در کشور بیان کرد و این واقعیتی قطعی است که بسیج در همه زمینه‌ها از اندیشه ورزی تا اجرا و پیشرفت‌ها و رفع مشکلات خدامت فراوانی داشته و دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این جایگاه به علت روحیه و منش بسیجی است که از تبلیغات و مطرح کردن‌ها پرهیز می‌کند و رضای خدای متعال و روح بلند امام(ره) و شهدا و رضایت ولی امر مسلمین را خواستار است.

بادامچیان در پایان درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را به رهبر معظم انقلاب، خبرگان محترم، روحانیت کشور، ملت ایران و به ویژه مردم استان آذربایجان شرقی تسلیت گفت و برای خانواده و بازماندگان این عالم مجاهد و پرکار صبر و اجر مسالت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.