درخواست ناوالنی از مردم روسیه علیه حزب حاکم

رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه در پیامی از روس‌ها خواست تا با مشارکت در انتخابات پارلمانی قریب‌الوقوع این کشور، نامزدهای حزب حاکم را از دور رقابت‌ها خارج کنند.

 به نوشته رونامه مسکو تایمز، با توجه به اینکه تعدادی از نامزدهای مستقل و اپوزیسیون روسیه از شرکت در انتخابات منع شده‌اند، تیم الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه در سال‌های اخیر برای پیشبرد استراتژی "رای‌گیری هوشمند" که به دنبال جلب حمایت از امیدوارکننده‌ترین رقبای حزب حاکم "روسیه متحد" است، استراتژی خود را تغییر داده است.

پس از آنکه شبکه‌های ناوالنی در تابستان سال جاری میلادی به عنوان شبکه‌هایی "افراطگرا" ممنوع شدند، متحدان وی مجبور شدند تا از انتخابات ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) مجلس دوما کناره‌گیری کنند و از آن زمان تا کنون ناوالنی و تیمش مرتبا درخواست‌های خود را برای "رای‌گیری هوشمند" مطرح کرده‌اند.

در آستانه این رای‌گیری سه روزه که از جمعه آغاز می‌شود، ناوالنی در پستی در اینستاگرام نوشت: مرا در "قرنطینه" قرار داده‌اند و نگهبانان زندان به طور کاملا غیرقانونی مانع دیدارهایم با وکلا می‌شوند.

"وادیم کوبزف"، وکیل تیم ناوالنی روز دوشنبه تایید کرد که نگهبانان زندان برای یک مدت کوتاه ناوالنی را از سلولش خارج می‌کنند و فورا او را به سلولش باز می‌گردانند و وکلا را از زندان بیرون می‌کنند. انها می‌گویند که روال از این پس همین طور است. شاید جو متشنج قبل از انتخابات به این روند دامن زده باشد.

ناوالنی در این پیام نوشت: مقامات در کرملینگمان می‌کنند که در آستانه انتخابات به من الهام می‌شود و بیانیه‌ای قانع‌کننده می‌نویسم. این مساله شرم‌آور است. الهام خاصی وجود ندارد و در حالی که مشغول نوشتن این پیام هستم منتظرم هر لحظه یکی از نگهبانان زندان سر برسد. اما من همیشه به خاطر شما مبارزه کرده‌ام تا شما ترغیب شوید که در انتخابات ۱۹ سپتامبر شرکت کنید و از طریق "رای‌گیری هوشمند" نامزدهای روسیه متحد را از دور رقابت‌ها خارج کنید.

وی افزود: هر چقدر بتوانم افراد بیشتری را به شرکت در انتخابات متقاعد کنم، شانس بیشتری برای از دور خارج کردن دزدان نفرت‌انگیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از دوما خواهیم داشت. اجازه ندهید آنها فکر کنند با منع کردن من از نوشتن پیام و پست، می‌توانند هر کسی را شیفته روسیه متحد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.