به گزارش روزنامه «کوریره دلا سرا» در میان کشته‌شدگان یک کودک نیز دیده می‌شود. این حادثه بیش از ۱۶زخمی نیز برجا گذاشته است. به گفته مقامات ایتالیایی شمار آسیب‌دیدگان بیش از آمار اعلام شده است. زخمی‌ها و کشته‌شدگان این حادثه مسافرانی بودند که با خودروهای خود از روی این پل عبور می‌کردند. این حادثه در ساعت ۱۱ و نیم به وقت محلی روی داد. وزارت کشور ایتالیا تا به حال کشته شدن ۳۵ نفر را تایید کرده است. به گزارش خبرگزاری ایتالیایی «آنسا»، به‌طور ناگهانی قطعه‌ای به طول حدود ۸۰ متر از این پل هوایی از ارتفاع ۵۰ متری به زمین سقوط کرد.

در توییت پلیس ایتالیا از این حادثه فروریختن پل این بزرگراه همزمان با بروز توفان و بارش باران شدید در منطقه بوده است. خبرگزاری آنسا به نقل از پلیس محلی گزارش داده است که تعدادی خودرو با فروریختن پل سقوط کرده‌اند و در میان قطعات بتنی گرفتار شده‌اند. به گفته شاهدان عینی در زمان فروریختن پل بزرگراه دست‌کم ۱۰ خودرو روی آن درحال تردد بودند. تعدادی کامیون نیز به رودخانه «پلوسرا» که در زیر پل جاری است پرتاب شده‌اند. این پل به اتوبان A۱۰ منتهی می‌شود. محل سقوط پل در بزرگراهی است که منطقه تجاری را به مناطق دیگر متصل می‌کند. تعداد زیادی از نیروهای نجات، خودروهای اورژانس و ماموران پلیس در منطقه حضور دارند. زخمی‌ها به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی ایتالیا در مصاحبه تلویزیونی ماموران امدادی به دنبال زخمی‌ها در میان آوار می‌گردند. از سگ‌های تعلیم یافته پلیس برای یافتن کشته‌ها و زخمی‌های احتمالی دیگر کمک گرفته شده است. جرثقیل‌ها و خودرو‌های عظیم حمل‌ونقل قطعات پل برای نجات زخمی‌های میان آوار برجا مانده از پل، در محل دیده می‌شوند. به منظور حفظ ایمنی محل، خانه‌های مناطق اطراف حادثه تخلیه شدند. وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که واحدهای ویژه نظامی برای یافتن کشته‌ها و زخمی‌های احتمالی به محل حادثه در جنوا اعزام شده‌اند. این پل در سال ۱۹۶۰ ساخته شده و پل نسبتا مدرنی محسوب می‌شد. شرکت «اتوبان‌های ایتالیا» اعلام کرده که فروریختن پل در پی شکسته شدن ناگهانی یکی از زیرساخت‌های موقت پل بوده است که برای انجام عملیات تعریض بزرگراه ساخته شده بود. مقامات محلی نیز معتقدند که فروپاشی پل جنوا بر اثر سستی نقاطی در زیرساخت این پل است که به‌دلیل بدی هوا و بارندگی شدید قدرت تحمل وزن پل را از دست داده است.