سیدابوتراب فاضل در گفت‌وگویی بر لزوم همکاری‌های صنفی تولید‌کنندگان تاکید کرد و افزود: برای رهایی از این وضعیت همکاری‌های صنفی تولید‌کنندگان ضروری است، تا از این طریق بتوانند ضمن تحلیل دقیق شرایط، دغدغه‌ها و موانع را به‌صورت دقیق به نهادهای متولی و تصمیم‌گیر منتقل کرده و از منافع سرمایه‌گذاران و شاغلین این بخش صیانت کنند. وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر زمانی ممکن است که آگاهی نسبت به وضعیت، متقاعد‌سازی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزی مدون وجود داشته باشد و تا زمانی که هرکدام از صاحبان صنعت فولاد به‌صورت بخشی اقداماتش را دنبال کند، نتیجه‌ای جز سیاست‌ها و اقدامات سینوسی متصور نمی شود. زیرا اعتقاد راسخ دارم که حل مشکلات صنعت فولاد در حین توجه به مقتضیات محلی و خرد نیاز به عمل در چارچوب ملی و پیوند تنگاتنگ فعالان این حوزه دارد.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب درخصوص عملکرد این شرکت در سال‌جاری تصریح کرد: تولید خالص در شش ماه اول سال‌جاری ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد که بیشترین میزان تولید در طی ۵ سال گذشته است. این رقم درحال‌حاضر ۲۵۵ هزار و ۸۸۶ تن برای نیمه اول سال ۹۸ است، درحالی‌که در سال ۹۴ این رقم ۱۲۶ هزار و ۳۱۹ تن بوده است. بر این اساس میانگین تولید ماهانه مجتمع در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نزدیک به ۴۳ هزار تن است که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است. فاضل که با «چیلان آنلاین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: انجام این دستاوردها در سایه پروژه‌های اصلاحی خطوط ذوب و طرح‌های توسعه اتفاق افتاده و راه را برای تولید مستمر و پایدار در آینده فراهم ساخته است. وی تاکید کرد: راهبردهای توسعه مجتمع با نگاهی همه‌جانبه به مسائل و مشکلات بین‌المللی، اعم از تحریم‌ها، منازعات، رقابت‌ها و سیاسی بودن بازار از یک طرف و تحلیل نقاط قوت و ضعف عملکردی و سیاست‌گذاری مجتمع از طرف دیگر بر اهدافی از جمله صرفه اقتصادی در تولید یا بهینگی تولید، ارتقای ظرفیت تولید، حضور در بازارهای منطقه‌ای و اعتمادسازی در بازار متمرکز است.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب گفت: با وجود همه موانع و مشکلات محصولات مجتمع بناب در بازارهای کشور عراق، CIS و ترکیه قابل رقابت هستند. همچنین در شش ماه اول سال ۲۱هزار و ۷۴۳ تن مجموع تناژ صادراتی شرکت است که افزایش ۱۱ برابری را به نمایش می‌گذارد. این درحالی است که در صورت مرتفع شدن موانع و مشکلات قانونی و بوروکراتیک و آغاز بازسازی سوریه، عراق و افغانستان افق‌های توسعه صادرات محصولات فولادی بناب بسیار روشن و امیدوار‌کننده هستند.