برتری پردازنده M1 مکس اپل در تست بنچمارک‏‌ها برابر رقبا

بر اساس اطلاعات حاصل از این بنچمارک، پردازنده M۱ مکس اپل توانست از لحاظ سرعت، ۲۵‌درصد سریع‌‌تر از کارت گرافیک انویدیا RTX۳۰۷۰  عمل کند که با این عملکرد، دستاورد مهندسان اپل، یک سروگردن بالاتر از نمونه‌های رقیب قرار ‌‌می‌‌گیرد. همچنین این اطلاعات که توسط یکی از کاربران Reddit  به‌نام Senttoschool منتشر شده، نشان ‌‌می‌دهد که M۱ مکس توانست امتیازی فراتر از کارت‌های گرافیک RTX ۳۰۸۰ Mobile و RTX ۶۸۰۰M را به‌دست آورد. از طرفی دیگر، پردازنده M۱ مکس در تست Aztec Ruins Normal Tier Offscreen  نیز در نوع خود جالب‌توجه بود.

چیپست اپل توانست امتیازی فراتر از بسیاری از کارت‌های گرافیک دسکتاپ به‌دست آورد؛ کارت‌‌‌هایی همچون RTX۲۰۸۰ Super، Redeon RX XT  و حتی Titan V  که از قدرت بالای تراشه اختصاصی اپل حکایت دارد.

البته M۱ مکس در همه بنچمارک‌‌ها برنده نبود و در مواردی همچون Car Chase و Aztec High Tier از رقبا جا ماند؛ با این حال رقابت شانه به شانه این پردازنده در برابر این کارت‌های گرافیک قدرتمند ‌‌می‌‌تواند نوید مک‌بوک‌پرو‌‌هایی قدرتمند را به کاربران بدهد.

این پردازنده همچنین در چند بنچمارک دیگر همانند Geekbench نیز توانست امتیازات بالایی را ثبت کند. در این بنچمارک، M۱ مکس در بخش تک‌هسته‌‌ای امتیاز ۱۷۴۹ و در بخش چند هسته‌‌ای امتیاز ۱۱ هزار و ۵۴۲ را از آن خود کرد. این عملکرد نشان ‌‌می‌دهد که M۱ مکس در برابر چیپست M۱ که در مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی به‌کار رفته، توانسته در بخش چند هسته‌‌ای تا ۶۰‌درصد سریع‌‌تر عمل کند.  

ناگفته نماند که این نمایش خیره‌‌کننده تنها محدود به قدرت نبوده و M۱ مکس و M۱ پرو در بخش مصرف انرژی نیز موفق ظاهر شدند و طبق نتایج تا ۷۰‌درصد انرژی کمتری را به نسبت پردازنده‌های اینتل مصرف کرده‌اند.