رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران جدید موبایل

سامسونگ در روزی که دهمین سالگرد تولد عرضه سری اس موبایل خودرا جشن می‌گرفت پنج گوشی در رده گلکسی اس‌۱۰ معرفی کرد. گوشی که پرچمدار یک سال آینده این شرکت خواهد بود اما شاید مهم‌ترین دستگاه معرفی شده توسط سامسونگ تبلت تا شدنی گرانقیمت Galaxy Fold بود. Galaxy Fold زمانی وارد عرصه می‌شود که نسل جدید نمایشگرهای تاشدنی در حال معرفی و عرضه به بازار هستند. در نمایشگاه CES امسال ال‌جی از تلویزیون تا شدنی خود رونمایی کرد و چندی قبل هم شیائومی مدل مفهومی از موبایل تاشو خود عرضه کرد.  در خود نمایشگاه CES هم شرکت‌های گمنامی محصولاتی را در این زمینه عرضه کردند که هرچند صفحه نمایش آنها تا می‌شد اما مشکلات دیگری هم داشتند. بحث گوشی تاشو سامسونگ از سال گذشته وجود داشته و حالا این شرکت یک محصول گرانقیمت را در این زمینه وارد بازار کرده است. Galaxy Fold قرار است با قیمت ۱۹۸۰ دلار عرضه شود.   این محصول مجهز به یک پردازنده ۷نانومتری است و ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد که برای یک گوشی یا تبلت حجم عظیمی است.  صفحه نمایش Galaxy Fold در حالت بسته ۲/ ۴ اینچی است اما در حالت باز به ۳/ ۷ اینچ می‌رسد.  گلکسی فولد دارای دو باتری جداگانه در دوطرف صفحه نمایش است و خود شرکت قرار است آن را در دونسخه LTE و ۵G به بازار عرضه کند.  گلکسی فولد قرار است ۶ اردیبهشت در بازار عرضه شود.

گوشی‌های خانواده گلکسی اس‌۱۰

تقریبا قبل از این رونمایی بسیاری از قابلیت‌های گلکسی اس‌۱۰ لو رفته بود. سامسونگ چهار مدل از گلکسی‌اس‌۱۰ رونمایی کرد که دارای سایزها و قابلیت‌های متفاوتند. دو مدل جدید اس‌۱۰ و اس‌۱۰ پلاس به ترتیب مجهز به صفحات نمایش ۱/ ۶ و ۴/ ۶اینچی هستند و حاشیه‌های بسیار باریکی دارند. گلکسی اس‌۱۰ نسخه ۵G و گلکسی ۱۰ e دیگر گوشی‌های مربوط به این رده هستند. سامسونگ در این گوشی پرچمدارش از صفحه نمایش Infinity O-Display استفاده کرده است.  هر دو مدل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس دارای سه لنز پشتی هستند؛ لنزهای واید، سوپرواید و تله فوتو. لنزهای واید و تله فوتو همان لنزهایی هستند که پیش از این در گلکسی اس ۹ دیده بودیم. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با سیستم لرزش‌گیر داخلی. لنز تله فوتو سامسونگ دارای دیافراگم f/ ۲.۴ است.لنز واید دارای دیافراگم متغیر بین f/ ۱.۵ و f/ ۲.۴ است. دوربین پرچمدار جدید سامسونگ مجهز به سیستم لرزش‌گیر جدید پیشرفته موسوم به super steady video است. دوربین جلویی سامسونگ اس ۱۰حالا به یک دوربین ۱۰مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/ ۱.۹ ارتقا پیدا کرده است. دوربین جلویی همچنین مجهز به سیستم دوگانه فوکوس است.

در گوشی اس ۱۰ پلاس یک دوربین ۸مگاپیکسلی جلویی دیگر هم برای گرفتن عکس‌های پرتره اضافه شده است. دو گوشی سامسونگ اس ۱۰ و اس ۱۰پلاس دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است (پردازنده اسنپدراگون شامل نسخه‌های فروخته شده در آمریکا می‌شود و در سایر کشورها پردازنده Exynos روی دو گوشی قرار می‌گیرد). در گوشی سامسونگ اس ۱۰ باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری و در سامسونگ اس ۱۰ پلاس باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری را شاهد هستیم.  این دو گوشی هم از سیستم بی سیم و هم با سیم برای شارژ پشتیبانی می‌کنند. هردوگوشی قادر به شارژ سایر محصولات هم  هستند مثلا می‌توان با گذاشتن گلکسی بادز (Galaxy Buds ) هدفون سامسونگ روی پنل پشتی گوشی آن را شارژ کرد. این گوشی همچنین از استاندارد جدید Wi-Fi ۶ پشتیبانی می‌کند که در صورت اتصال به روتر سازگار با این استاندارد، اتصال بسیار بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد. Bixby Routines: نسخه بیکسبی مورد استفاده روی گلکسی S۱۰ به‌صورت خودکار انتخاب‌های کاربر را شناسایی کرده و برای ساده‌تر کردن کارها به او پیشنهاد می‌دهد. حالت‌های پیش‌فرض یا شخصی‎سازی شده مانند حالت رانندگی (Driving) یا حالت پیش از خواب (Before Bed) متناسب با عادت‌های کاربر تنظیم می‎شوند تا با استفاده از آنها بتوانید خیلی از کارها را با گلکسی S۱۰ بدون دست زدن به گوشی انجام دهید.

در کنار این گوشی‌ها سامسونگ گوشی نسل پنجم خود را هم معرفی کرده که طبیعتا برای کار نیاز به شبکه نسل پنجم دارد. سامسونگ در کنار موبایل‌های قدرتمند خود یک موبایل کوچک‌تر هم معرفی کرد که با نام S۱۰e عضو کوچک خانواده پرچمدار است. این موبایل صفحه نمایشی ۸/ ۵ اینچی دارد و سنسور اثر انگشت آن در کنار موبایل قرار گرفته است. گلکسی اس ۱۰‌ای همچنین دوربین دوگانه دارد. یعنی دوربین اصلی و دوربین واید را دارد و دوربین تله روی آن سوار نشده است. دوربین سلفی آن هم تکی و همانند گلکسی اس ۱۰ است. گلکسی S۱۰e به باتری با ۳۱۰۰ میلی‌آمپر مجهز شده است. سامسونگ از هندزفری‌های جدید خود یعنی Galaxy Buds رونمایی کرد. پیش از این هم سامسونگ این هدفون‌ها را داشت اما حالا آنها را کامل‌تر کرده تا با گلکسی‌های جدید همخوانی بیشتری داشته باشند. اسپیکرهای این ایر بادها توسط AKG ساخته شده است که صدایی بسیار رسا و شفاف دارند.

ساعت هوشمند و گوشی نسل پنجم

ساعت هوشمند گلکسی اکتیو با آلومینیوم ساخته شده و وزن بسیار کمی دارد. این ساعت هوشمند از لحاظ نرم‌افزاری هم به‌روز شده و قدرت سخت‌افزاری خوبی هم دارد. گلکسی اکتیو هم مانند گلکسی فیت خواب شما را به خوبی و با دقت ثبت می‌کند و استرس شما را اطلاع می‌دهد و با یک تمرین سعی می‌کند استرس شما را کاهش دهد. همچنین این ساعت در برابر آب به خوبی مقاوم است و می‌توان هنگام شنا کردن آن را در دست داشت. گلکسی اکتیو ۱۹۹ دلار قیمت دارد و از ۸ مارس در بازار است. اگر هم خیلی اهل ساعت نیستید یا به بند هوشمند احتیاج دارید گلکسی فیت هم مانند ساعت گلکسی اکتیو می‌تواند ورزش کردن شما را تشخیص دهد و به همان خوبی هم ضد آب است. نکته جالب اینکه گلکسی فیت تنها ۲۳ گرم وزن دارد یعنی به اندازه یک توت‌فرنگی. گلکسی فیت با هر بار شارژ یک هفته دوام می‌آورد. قیمت گلکسی فیت هم ۹۹ دلار است. این دستبند هوشمند از ۳۱ مارس وارد بازار می‌شود. گلکسی اس ۱۰ ۵G یک صفحه نمایش ۷/ ۶اینچی با Dynamic AMOLED دارد. این موبایل همچنین یک باتری قدرتمند با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر باتری دارد که البته مصرف ۵G هم بیشتر از LTE خواهد بود. البته این موبایل با سرعت بالایی شارژ می‌شود زیرا سامسونگ یک شارژر ۲۵ واتی را در جعبه آن قرار می‌دهد. گلکسی اس ۱۰ ۵G یک ویژگی دیگر هم دارد و آن داشتن چهار دوربین در پشت است. دوربین گلکسی اس ۱۰ ۵G حسگر سه‌بعدی دارد که برای واقعیت افزوده از آن استفاده می‌شود.