حال و هوای بازار طلا و سکه به روایت «اقتصادنیوز»؛

شناسایی قطب نمای بازار سکه/ شرط مهم برای عقبگرد قیمت سکه به کانال ۳۹ میلیون/پیش بینی قیمت سکه امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۷۷۲۹
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته کاهشی شد.تحلیلگران اقتصادی معتقدند که امروز روز یکشنبه، همزمان با تعطیلی بازار جهانی طلا، سکه بازان با قطب نمای نرخ ارز و تتر مسیر حرکتی خود را تعیین خواهند کرد.
شناسایی قطب نمای بازار سکه/ شرط مهم برای عقبگرد قیمت سکه به کانال ۳۹ میلیون/پیش بینی قیمت سکه امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، به دنبال نوسانات کاهشی‌ قیمت دلار و تتر در جریان معاملات روز شنبه، بازار سکه هم آرایش نزولی به خود گرفت.

فعالان بازار می گویند که مجموعه ای از عوامل سیاسی و اقتصادی دست به دست هم داده و همین امر موجب سرد شدن فضای بازار و کاهش حجم‌ معاملات شده است.

 در روزهای اخیر سیگنال هایی در خصوص مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا و مداخله ارزی بازارساز به بازار مخابره شد که احتیاط خریداران ارز و سکه را بیشتر کرد.

از سوی دیگر برخی از فعالان بازار معتقدند که تداوم‌تعطیلی بازار طلا و کمبود نقدینگی به واسطه روزهای پایانی ماه هم به کم شدن حجم معاملات دامن زده است.

بر این اساس و طبقه آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده این فلز گران بهای داخلی عصر دیروز با ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به روز پنجشنبه هفته قبل تقریبا ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده بود.

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم کمتر کسی در موقعیت خرید و فروش قرار گرفت و سکه امامی رنج‌شد.

تحلیلگران می گفتند در روز یکشنبه بازار طلای جهانی تعطیل است، بنابراین سکه بازان در روز جاری باز هم با قطب نمای نرخ ارز و تتر مسیر حرکتی خود را تعیین خواهند کرد.به گفته آنها در صورتی که نرخ ارز امروز نزولی شود، کام جناح افزایشی بازار سکه را دوباره تلخ خواهد کرد.

در مجموع فنی‌های بازار معتقدند که ماندگاری سکه بالای مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است و در صورتی که این محدوده حفظ شود احتمال ورود آن به کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.در غیر این صورت اگر سکه مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است تا نیمه کانال یاد شده عقب‌نشینی کند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی