گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

تکرار یک اتفاق در بازار سکه/ سیگنال منفی به خریداران هیجانی/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۳۹۳۷۸
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در 3 روز اخیر نزولی شده و بیش از ۳ میلیون تومان کاهش یافته است. در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار باور دارند که سریال کاهش قیمت سکه ادامه دارد اما برخی سناریوی دیگری مطرح می‌کنند.
تکرار یک اتفاق در بازار سکه/ سیگنال منفی به خریداران هیجانی/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش اقتصاد نیوز، سکه بازان دیروز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه برای سومین روز متوالی در هفته جاری شاهد عقب‌نشینی قیمت سکه امامی بودند.

بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر این فلز گران‌بهای داخلی روز قبل برای مدت‌زمان کوتاهی به کانال ۴۰ میلیون تومان برگشت و بر روی پله نهم کانال یاد شده معامله شد؛ اما در نهایت در حول‌وحوش ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به‌روز یکشنبه ۸۰۰ هزار تومان افت کرده بود.

نکته جالب‌توجه در مورد بازار سکه تخلیه حباب سکه امامی در طول چند روز گذشته است. آن طور که شواهد نشان می‌دهد حباب سکه در سه روز ابتدای هفته جاری بیش از ۳ میلیون آب شده و تحلیل‌گران می‌گفتند وقتی سکه کانال ۴۴ میلیون را از دست داد این اتفاق به معنای این بوده که زیر پای سکه خالی است.

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار باور دارند که سریال کاهش قیمت سکه ادامه دارد. به عقیده این دسته با عدم انتشار سیگنال‌های منفی جدید، خریدارن هیجانی تقریبا از بازار  خارج شده اند و نظاره گر هستند.به نظر می رسد که معامله گرن در انتظار انتقام و تزریق هستند.

در مقابل، عده‌ای بر تلاش بازارساز برای پایین آوردن قیمت‌ها تاکید دارند؛ در همین رابطه محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارنظر ارزی خود گفت: «هرکسی هر نیازی دارد ما ارز آن را تأمین می‌کنیم. نیازی نیست با نرخ دیگری این نیازها تأمین شود. نباید نرخ غیررسمی را مبنای قیمت کالاها و خدمات قرار بدهیم. هیچ‌کس با نرخ غیررسمی ارز ۶۰ هزارتومانی کالا وارد نمی‌کند. تلاطم بازار غیررسمی ارز ناشی از وضعیت منطقه است و به‌زودی کاهش پیدا می‌کند.»

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت تتر تا حدودی نزولی شده و در نیمه اول کانال ۶۳ هزارتومانی قرار دارد بااین‌حال اونس جهانی طلا بالای محدوده ۲۳۴۰ دلار ماندگار شده؛ موضوعی که ممکن است تا حدودی کاهش سکه را تعدیل کند.

در مجموع می‌توان گفت که در حال حاضر جناح افزایشی بازار بر رسیدن قیمت سکه به مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد؛ درصورتی‌که بالای آن تثبیت دهد احتمال ورود سکه به مرز ۴۳ میلیون تومان وجود دارد. با این حال برخی‌ با اشاره به سریال کاهشی سکه در هفته اخیر پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها دوباره نزولی خواهد شد و این فلز زردرنگ داخلی احتمالاً دوباره دنده‌معکوس خواهد زد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید