دور دنیا؛

سقوط تاریخی قیمت لیر ترکیه؛ درهم امارات ارزان شد/ بازار صعودی نماند؛ قیمت‌ها کاهشی شد

کدخبر: ۶۳۴۳۲۴
اقتصادنیوز: امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار ارز تهران پایین آمد و 16100 تومان ارزش گذاری و معامله شد. قیمت دینار عراق هم امروز ثبات را تجربه کرد.
سقوط تاریخی قیمت لیر ترکیه؛ درهم امارات ارزان شد/ بازار صعودی نماند؛ قیمت‌ها کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز، سقوط ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح تاریخی خود؛ خبر مهمی بود که رسانه‌های جهان امروز مخابره کردند. آمار اعلام شده از مبادلات ارزی امروز سه‌شنبه 22 اسفند، حکایت از آن داشت که هر یورو با 35/03 لیر و هر دلار آمریکا در ازای 32/04 لیر مبادله شد و نرخ برابری هر لیر ترکیه در برابر یورو و دلار به ترتیب به 0/029 و 0/031 است که پایین‌ترین حد تاریخی این ارز محسوب می‌شود.

موضوع مهمی که واکنش وزیر دارایی این کشور را هم به همراه داشت و مهمت شیمشک اعلام کرد نوسانات اخیر در بازار ارز موقت است. این در حالیست که پیش از این بلومبرگ به نقل از اقتصاددانان و معامله‌گران اعلام کرده بود نرخ بهره فعلی ترکیه که در سطح 45 درصد قرار دارد، هنوز برای مهار تورم این کشور کافی نیست و انتظار می‌رود بانک مرکزی ترکیه در ماه آوریل نرخ بهره را با افزایش 5 درصدی به 50 درصد برساند.

چشم‌انداز اقتصاد ترکیه هم نمایانگر آن است که بانک مرکزی این کشور انتظار دارد نرخ تورم در ماه می با رسیدن به بیش از 70 درصد، به اوج خود دست پیدا کند و تا پایان سال 2024 به 36 درصد برسد. اما این ماجرا برای آن دسته از ایرانیانی که قصد گذراندن تعطیلات نوروزی خود را در کشور ترکیه دارند، جنبه مثبتی هم داشت؛ چرا که در صورت تداوم این وضعیت برای لیر ترکیه می توانند قدرت خرید بیشتری را در این کشور تجربه کنند و شرایط مطلوب‌تری را پیش رو داشته باشند. به همین بهانه بر آخرین نوسانات نرخ ارز ترکیه و سایر کشورهای همسایه ایران در بازار ارز تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت امروز لیر ترکیه 22 اسفند 1402

امروز قیمت لیر ترکیه در معاملات بازار ارز تهران روند کاهشی را سرلوحه کار خود قرار داد و در مقایسه با روز گذشته که 1885 تومان معامله شده بود، افت قیمت 10 تومانی را تجربه کرد و 1875تومان نرخ گذاری و مبادله شد.

خبر مرتبط
قیمت دلار و درهم امروز سه شنبه 22 اسفند 1402/ قیمت لیر ترکیه امروز +جدول

اقتصادنیوز: دلار مبادله ای، امروز به ۴۳,۱۸۰ (چهل و سه هزار و یکصد و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۶ درصدی داشته است.

آخرین قیمت منات آذربایجان امروز

منات؛ واحد پول رسمی کشور جمهوری آذربایجان هم امروز را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که به مانند لیر ترکیه شیب نزولی قیمت را تجربه کرد.

ارزش هر منات امروز به 35130 تومان رسید که در مقایسه با پایان معاملات روز گذشته افت 130 تومانی را تجربه کرده است.

درام ارمنستان

قیمت امروز درام ارمنستان

معاملات بازار ارز تهران در حالی امروز برای درام ارمنستان گذشت که نسبت به روز پیش افت ارزش نامحسوسی را تجربه کرد و 149 تومان خرید و فروش شد. قیمت درام ارمنستان در پایان مبادلات ارزی امروز یک تومان افت داشته است.

همچنین نرخ برابری هر درام ارمنستان با دلار آمریکا در بازار ارز تهران، 402.69 است.

نرخ امروز لاری گرجستان

قیمت لاری گرجستان که روز گذشته بر روند افزایشی تکیه زده بود، امروز در بازار ارز تهران پایین آمد و با تجربه افت 90 تومانی که داشت؛ 22700 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر لاری گرجستان در پایان معاملات روز گذشته 22790 تومان بود.

امروز نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم 2.656 است، این در حالیست که این نرخ روز گذشته 2.657 بود.

قیمت امروز دینار عراق در بازار

امروز قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران بر روند روزهای گذشته خود پافشاری کرد و با تداوم ثبات، 46 تومان نرخ گذاری شد که تغییری نسبت به روز پیش تجربه نکرده است.

دینار عراق

آخرین قیمت درهم امارات

درهم امارات هم در پایان معاملات امروز بازار ارز تهران روندی متفاوت از سایر نرخ ها تجربه نکرد و به روند نزولی پاسخ مثبت داد تا در مقایسه با قیمت روز گذشته 60 تومان ارزان شود. هر درهم امارات که روز پیش 16160 تومان خرید و فروش شده بود، عصر امروز 16100 تومان قیمت خورد.

قیمت ریال عمان امروز

در نهایت هر ریال عمان هم امروز در جریان مبادلات ارزی معامله گران افت قیمت را تجربه کرد و در مقایسه با روز گذشته 155,710 تومان ارزش گذاری شد تا 530 تومان ارزان شده باشد.

بازار ارز تهران که روز گذشته پس از روند کاهشی دو روزه، صعود را در پیش گرفته بود؛ امروز را در حالی به پایان رساند که اغلب نرخ ها عقب نشستند و افت قیمت را تجربه کردند. در پایان معاملات امروز به مانند روال روزهای گذشته ریال عمان بیشترین میزان افت قیمت را به خود اختصاص داد و درام ارمنستان هم کمترین میزان کاهش را تجربه کرد. دینار عراق هم تنها نرخ بدون تغییر امروز بازار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید