انصراف قالیباف از مجلس جدی شد؟/ ماجرای پروژه ترور و حذف در بهارستان

کدخبر: ۶۳۲۵۰۸
اقتصادنیوز: عملکرد نه چندان موفق محمدباقر قالیباف در انتخابات مجلس بازار انتشار اخبار درباره تصمیم او برای آینده سیاسی اش را حسابی داغ کرده است.
انصراف قالیباف از مجلس جدی شد؟/ ماجرای پروژه ترور و حذف در بهارستان

به گزارش اقتصادنیوز، نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران در حالی اعلام شد که محمدباقر قالیباف، به عنوان رئیس مجلس دوره قبل نتوانست عملکرد مثبت و قابل قبولی در جلب آرای مردم داشته باشد و در جایگاه چهارمین برگزیده راهی بهارستان شد.

این در حالیست که او در انتخابات دوره گذشته توانسته بود با کسب یک میلیون و و 265 هزار و 287 رای به عنوان نفر اول تهران به خانه ملت راه پیدا کند؛ تعداد آرایی که در انتخابات دوازدهم به ۴۰۹ هزار و 808 رای تقلیل پیدا کرد.

خبر مرتبط
قالیباف؛ بازنده بزرگ حلقه رئیسان/ کارت سبز مردم به اکبر هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: سرانجام نتایج قطعی انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد و محمدباقر قالیباف، در جایگاه چهارمین نامزد منتخب مردم تهران به مجلس راه پیدا کرد؛ نتیجه‌ای که از نظر بسیاری از فعالان سیاسی از چند منظر برای سردار شکستی بزرگ برای او محسوب می‌شود.

این عدم اقبال به قالیباف تنها مربوط به رای دهندگان نبود و این چهره اصولگرا در لیست‌های انتخاباتی  اصولگرایان هم پذیرفته نشد. او به جز لیست شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلابی) در هیچ فهرست دیگری به عنوان سرلیست قرار نگرفت و تنها برخی لیست ها به آوردن نام او در میان سایر نامزدها بسنده کردند. اتفاقی که تا حدودی می تواند از عملکرد قالیباف بر آمده باشد و از قدرت بازی او در میانه لیست های انتخاباتی  کاسته باشد. البته تردیدی نیست که این تنها عامل موثر نبوده است.

نکته مهم و حائز اهمیت شکست لیست شانا با سرلیستی قالیباف در انتخابات امسال است، موضوعی که می تواند حضور او در دوره آینده مجلس را هم تحت الشعاع قرار دهد؛ در همین راستا هم شایعاتی درباره احتمال انصراف قالیباف توسط برخی فعالان سیاسی در فضای مجازی مطرح شده است. عبدالرضا داوری اخیرا در توییتی در این باره نوشته است: «برخی منابع نزدیک به محمدباقر قالیباف، از احتمال انصراف وی از حضور در مجلس دوازدهم خبر می‌دهند.»

ادعایی که خیلی زود با واکنش یکی از نزدیکان رییس مجلس یازدهم یعنی سیدمحمود رضوی همراه شد؛ او که به عنوان مشاور قالیباف شناخته می شود؛ با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی ایکس اینگونه پاسخ توییت داوری را داد: «جناب آقای دکتر داوری، شما باور نکنید. این خبر شایعه‌سازی و عملیات روانی طراحی شده توسط کسانی است که از شکست پروژه ترور شخصیتی و حذف آقای دکتر محمدباقر قالیباف از مجلس دوازدهم عصبانی هستند.»

آنچه مشخص است روندی که در انتخابات مجلس دوازدهم طی شد چندان برای قالیباف مطلوب نبود و این موضوع حتی در آغاز به کار مجلس دوازدهم در خرداد 1403 و حضور او را در راس بهارستان و اصلی ترین کرسی مجلس هم تاثیرگذار است و این موضوع را با اما و اگر جدی هم مسلکان اصولگرایش روبرو کرده است. باید دید در نهایت سردار چه تصمیمی برای آینده سیاسی خود خواهد گرفت؛ حضور دوباره در خانه ملت یا خداحافظی با بهارستان؟

 

Capture

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید