نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 7 اسفند

ایران: اوپک از کاهش مصرف نفت نمی‌ترسد

کدخبر: ۶۳۰۴۸۷
اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:
ایران: اوپک از کاهش مصرف نفت نمی‌ترسد

بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.در سال 1402، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1353، 1363، 1373، 1383 و 1393 تقدیم مخاطبان می‌شود.

هفتم اسفند 1353؛ ایران: اوپک از کاهش مصرف نفت نمی‌ترسد

کنفرانس فوق‌العاده وزیران نفت اعضای اوپک دیروز و امروز به کار خود در وین ادامه داد: جمشید آموزگار، وزیر کشور و رئیس هیات نمایندگان ایران در کنفرانس‌های سازمان ممالک صادرکننده نفت (اوپک) دیروز اعلام کرد که اعضای اوپک از کاهش مصرف و خرید نفت به وسیله کشورهای صنعتی و مصرف‌کننده نفت به وحشت نیفتاده‌اند و اوپک نفت صادراتی خود را در همان مقادیری به کشورهای مصرف‌کننده آن خواهد فروخت که مورد تقاضا و احتیاج کشورهای مصرف‌کننده باشد.

آموزگار گفت: اگر کشورهای صنعتی در مصرف نفت صرفه‌جویی کنند و یا آن را مقادیری کمتر از آنچه که سابقا می‌خریدند از کشورهای تولیدکننده خریداری کنند، اوپک التماس نخواهد کرد که نفت بیشتری به ممالک صنعتی بفروشد.

هفتم اسفند 1373؛ واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و صنعتی

سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور آمادگی دارد علاوه‌بر واگذاری پارک‌های تفریحی موجود برای بهینه‌سازی، نسبت به تامین عرصه‌های موردنیاز به منظور ایجاد پارک‌های جنگلی توسط بخش خصوصی در هر نقطه‌ای که دارای شرایط لازم باشد در چارچوب قراردادهای بلندمدت اقدام کند.

سه پارک جنگلی به وسعت سه هزار هکتار که یکی از آنها توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، در هفته منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسد.

با تامین زمین موردنیاز توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع و با همکاری شهرداری تهران در بیش از 10 هزار هکتار از مناطق اطراف تهران فضای سبز ایجاد شده است.

هفتم اسفند 1393؛ وقوع یک رفتار خطرناک در بانک‌ها

قائم‌مقام بانک مرکزی با هشدار نسبت به اضافه‌برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی گفت: این رفتار ممکن است در سال آینده خطر برگشت تورمی ایجاد کند.

اکبر کمیجانی با حضور در نشست مشترک بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی ایران درباره شرایط بخشودگی بدهکاران ارزی اظهار کرد: اگر این بدهکاران ظرف مدت 6 ماه برای بازپرداخت مراجعه کنند، با نرخ ارز مبادله ای و 30 درصد تخفیف و اگر بعد از یک سال مراجعه کنند با 15 درصد تخفیف برای آنها محاسبه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید