بازار خودروی محبوب ایران خودرو شلوغ می‌شود

متقاضیان خرید پژو پارس عجله کنند

کدخبر: ۶۲۲۶۵۴
اقتصادنیوز : رییس سازمان ملی استاندارد نظر خود را درباره تولید پژو پارس اعلام کرد. مهدی اسلام پناه گفت تولید این خودرو در صورتی که استانداردهای لازم را اخذ نکند در نیمه اسفند 1402 متوقف می شود.
متقاضیان خرید پژو پارس عجله کنند

به گزارش اقتصادنیوز، پژو پارس تنها تا نیمه اسفند 1402 مجوز تولید را از سوی سازمان ملی استاندارد دارد و بعد از این تاریخ با توجه به اتمام مجوز تولید باید از سوی ایران خودرویی ها از خط تولید خارج شود.

به نظر می رسد متقاضیان باید هشدار سازمان ملی استاندارد را باید جدی تلقی کنند و چنانچه قصد خرید پژو پارس را دارند تا پیش از نیمه اسفند سال جاری خرید خود را جلو بیندازند. 

خبر مرتبط
عرضه بی سر و صدای 2 خودرو در سامانه یکپارچه/ شبیخون خودروساز به بازار خودرو؟

اقتصادنیوز : سامانه یکپارچه فروش خودرو به مدت چهار روز به روی متقاضیان محصولات سایپا که موعد تحویل خودروی مورد نظر آنها سال آینده تعیین شده، باز شد.

پژو پارس جز محصولات پُرطرفدار بازار خودرو محسوب می شد و انتشار خبر اتمام مجوز آن می تواند بازار این خودرو را بیش از پیش داغ کند.

البته در چند وقت اخیر اخباری در ارتباط با توقف تولید پژو پارس به گوش می رسید اما اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد درباره نبود امکان تولید پژو پارس به دلیل نداشتن استانداردهای لازم را می توان یک اظهارنظر رسمی قلمداد کرد.

مهدی اسلام پناه در حالی نظر خود را درباره تولید پژو پارس اعلام کرده که ایران خودرویی ها همچنان برای تحویل این خودرو به متقاضیان تعهد دارند و بعید به نظر می رسد تا پایان مهلت اعلام شده آبی های جاده مخصوص بتوانند به تعهدات خود در قبال این خودرو عمل کنند.

خبر مرتبط
عقبگرد در بازار خودرو+ جدول قیمت

اقتصادنیوز: پس از چند روز افزایش قابل توجه قیمت در بازار امروز بالاخره خودروهای داخلی در بازار روی آرامش به خود گرفتند.

به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص به ثبت نام کنندگان برای خرید پژو پارس پیشنهاد بدهند تا سایر محصولات این خودروساز را که در سبد محصولاتی ان قرار دارند و استانداردهای 85 گانه را نیز پاس کرده اند را انتخاب کنند. البته بعید به نظر می رسد متقاضیان حاضر باشند به جای پژو پارس سایر محصولات ایران خودرو را که در بازه قیمتی بالاتر قرار دارند را تحویل بگیرند.

بررسی قیمت بازاری پژو پارس نشان می دهد مدل ELX-TU5 با قیمت حدود 735 میلیون تومان در بازار حاضر است. پژو پارس با موتور XU7P سال نیز قیمت خود را بعد از نوسانات اخیر به حوالی 590 میلیون تومان رسانده است. پژو پارس XU7P سال سفارشی قیمتش کانال عوض کرده و به بالای 615 میلیون تومان رسیده است. پژو پارس ELX- XU7P نیز نزدیک های 655 میلیون تومان در بازار داد و ستد شد.

پیش بینی می شود این قیمت ها بعد از انتشار خبر رییس سازمان ملی استاندارد درباره توقف تولید پژو پارس به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، صعودی کند.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید