گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار؛

رشد شبانه ارزش تتر/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 26 دی

کدخبر: ۶۲۲۵۰۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی دو دروز اخیر مسیر اصلاح را دنبال کرده ودر بازار خبری از خریدهای هیجانی نیست.
رشد شبانه ارزش تتر/ پیش‌بینی قیمت دلار  امروز 26 دی

به گزارش اقتصادنیوز، حال و هوای بازار ارز تهران در دو روز ابتدای هفته جاری حکایت از نوسان کاهشی نرخ دلار دارد.  به عقیده برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران اقدامات بازار ساز مانع رشد قیمت دلار شده است. این افراد بر این باورند که بانک مرکزی در راستای سیاست‌های تثبیت خود، در روز‌های اخیر با افزایش سطح عرضه در بازار، پول ملی را تقویت کرده و مانع از رشد قیمت‌های بیشتر نرخ ارز شده است.

به این ترتیب قیمت  دلار که در روز های گذشته بنابر ادعای برخی از معامله گران به مرز ۵۳ هزار تومان رسیده بود از روز گذشته در ابتدای مرز ۵۲ هزار تومان در حال معامله است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب با ۵۲ هزارو ۸۰ تومان بسته شد و تا مرز ۵۲ هزار تومان پایین‌ آمد اما عصر در حدود ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز شنبه تقریبا رنج است. 

همچنین در هرات هم قیمت دلار در شروع معاملات نقدی دیروز تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت اما دوباره نزولی شد و بر روی ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز شنبه ۱۰۰ تومان افت کرده است. 

نرخ حواله درهم نیز  در اولین روز هفته با ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شده بود روز گذشته  با ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۳۹۰ تومان پایین‌ آمد.

قیمت تتر در روز دوشنبه بین دو مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومان در نوسان بود. اما بامداد امروز قیمت تتر از مرز ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. تتر از ابتدای دی ماه بر مدار صعودی قرار گرفته است.

به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال قیمت دلار هرات به محدوده حمایتی مهمی رسیده است. از نظر آن‌ها محدوده فعلی کف خط روند صعودی است که اگر از دست برود قیمت می‌تواند با کاهش نسبت به مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان واکنش نشان دهند. گروهی از معامله‌گران بر اساس پشت خط معتقدند قیمت دلار از پشت خط سیگنال صعود دریافت کرده اما در مقابل گروهی قرار دارند که معتقدند قیمت‌ها بعد از سقف روز یکشنبه به استراحت می‌روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید