مروری بر گذشته و حال یک رویداد

کمین تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی کشورهای عربی برای عملیات نظامی

کدخبر: ۶۲۱۵۴۷
اقتصادنیوز: حضور نظامی آمریکا در منطقه که این روزها بسیار چالش برانگیز شده است، در حدود 50 سال پیش هم به شکل یک مانور نظامی اتفاق افتاده است. تورقی بر تاریخ ۵ دهه گذشته نشان می‌دهد که خاورمیانه همانند این روزها جولانگه سربازان آمریکایی بوده است.
کمین تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی کشورهای عربی برای عملیات نظامی

به گزارش اقتصادنیوز، تبعات جنگ غزه در چند وقت اخیر حسابی دامن آمریکا را در منطقه گرفته است و تلاش‌های کاخ سفید برای عبور از شرایط بحرانی که گرفتار آن شده است هم تاکنون ناکام مانده است.

با گسترش جنگ حماس و اسرائیل به سایر کشورهای منطقه از جمله عراق، یمن و سوریه، نظامیان ایالات متحده آمریکا از امنیت لازم در پایگاه‌های نظامی کشورشان برخوردار نیستند و حملات متعددی توسط گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه را متحمل شده‌اند.

در تازه‌ترین این حملات هم روز گذشته مقاومت اسلامی عراق با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی و گازی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه را با یک فروند موشک هدف قرار داده است. در این بیانیه همچنین بر تلفات جانی این حملات تاکید شد.

موضع کاخ سفید در قبال این حملات و همچنین بسته شدن تنگه باب المندب توسط یمن، تاکنون چندان محکم و البته موثر نبوده است؛ هرچند که ساعاتی پیش رسانه‌های غربی از  حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن خبر دادند.

خبر مرتبط
تصاویر حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن+ فیلم

رسانه‌ها تصاویری از حمله نظامی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن منتشر کردند.

جالب آنکه آمریکایی‌ها حدود 50 سال پیش نیز نظیر این وضعیت را درنظر داشتند و تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده در نزدیکی آب‌های کشورهای عربی مانور نظامی مهمی را برگزار کردند.

خبر مرتبط
ادامه طوفان مقاومت عراق علیه آمریکا/ پایگاه «هیمو» زیر آتش

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه آمریکایی «هیمو» را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

بنابر آنچه روزنامه اطلاعات در تاریخ 21 دی سال 1353 به نقل از تلویزیون فرانسه آورده است: «تفنگداران آمریکایی آماده می‌شوند تا به کشورهای نفت خیز حمله کنند.»

موضوعی که با واکنش فرمانده مانور دریایی تفنگداران آمریکایی همراه شد و او در این باره توضیح داد: «ما نمی‌خواهیم به کشورهای عربی حمله کنیم ولی برای این کار آماده هستیم.»

این مانور نظامی در راستای تهدید کشورهای نفت خیز توسط کیسینجر در جنگ اعراب و اسرائیل انجام شد و واکنش منفی برخی سناتورهای آمریکایی را هم به همراه داشت که با دخالت در امور کشورهای عربی مخالف بودند.

این در حالیست که اطلاعات به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشته است: «احتمال حمله به کشورهای نفت خیز وجود دارد.»

آنچه مهم است منطقه این روزها شرایط چندان خوبی را سپری نمی‌کند و معلوم نیست دود آتش این جنگ تا چه زمانی قرار است در چشم مردم بی گناه رفته و جان آن ها را بستاند.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید