مروری بر گذشته و حال یک رویداد

بارش باران از آلودگی هوای تهران کاست+ عکس

کدخبر: ۶۲۱۴۶۶
اقتصادنیوز: آلودگی هوا که میراث قدیمی برای مردم تهران است، این روزها به دلیل کمبود بارش حسابی نگران کننده شده و جالب آنکه وضعیت امروز، مشابه وضعیت آلودگی هوا و بارش در دی ماه 30 سال پیش است.
بارش باران از آلودگی هوای تهران کاست+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، نیمه دوم امسال هم طبق روال چند سال اخیر شاهد تشدید آلودگی هوا در کشور و به طور ویژه در شهر تهران هستیم؛ اتفاقی به گفته بسیاری از کارشناسان ناشی از کمبود گاز و مازوت سوزی در بخش صنعت است.

کم بارشی در پاییز و زمستان امسال بر شدت آلودگی هوا افزوده و تنفس هوای تمیز را در این روزها به یک آرزو تبدیل کرده است. هر چند در تازه‌ترین پیش بینی هواشناسی در روزهای پایانی هفته و همچنین آغاز هفته بعد قرار است آب و هوا روی خوش خود را به ما نشان داده و شاهد بارش باران و حتی برف در ارتفاعات استان تهران باشیم؛ اتفاقی که بدون شک همه اهالی پایتخت انتظار آن را می کشند.

خبر مرتبط
ادامه قطار آلودگی هوا در پایتخت/این گروه‌ها مراقب باشند

اقتصادنیوز: طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه تهران با شاخص 130 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام مدیرکل هواشناسی استان تهران، مردم در روزهای آخر هفته کاهش دما ۴ تا ۸ درجه‌ای را تجربه می کنند، مازیار غلامی همچنین پیش‌بینی کرد در مناطق شمالی تهران برف ببارد.

البته ماجرای آلودگی تهران داستان دور و درازی دارد و در هر مقطعی از تاریخ این کشور عوامل متعددی دست به دست هم داده‌اند که مردم از تنفس هوای پاک در طول سال و به طور ویژه در نیمه دوم سال محروم شوند.

خبر مرتبط
ورود سامانه بارشی جدید از شنبه/ این مناطق برفی می‌شوند

اقتصادنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی ۲۰ تا ۲۴ دی ماه از ورود سامانه بارشی جدید به شمال غرب کشور در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

اما آلودگی هوای چند وقت اخیر تهران عاملی شد تا به یادآوری وضعیت هوای پایتخت در حدود 30 سال پیش بپردازیم، زمانی که مانند امروز مردم چشم انتظار باران برای کاهش آلودگی شهر بودند. روزنامه اطلاعات در تاریخ چهارشنبه 21 دی 1373 با انتشار تصویری از سطح شهر تهران، در این باره نوشته است: «بارش باران امروز صیح تا حدودی از آلودگی تهران کاست.»

آلودگی

نکته جالب توجه این است که در شماره روز قبل اطلاعات و در تاریخ سه شنبه 20 دی 1373، خبری درباره برگزاری همایشی در پایتخت با عنوان مبارزه با آلودگی هوا در تهران منتشر شده بود و طبق آنچه اطلاعات منتشر کرده است، این نشست قرار بوده در روز پنجشنبه 22 دی ماه برگزار شود.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید