پارس خودرو جدیدترین صورت مالی خود مربوط به آذر 1402 را منتشر کرد

حال کوییک خوب نیست/ جانشین تیبا سقوط کرد

کدخبر: ۶۱۹۶۲۰
اقتصادنیوز: صورت های مالی پارس خودرو از افت تولید و فروش کوییک خبر می دهد. این اتفاق خبر بدی برای بازار نیست و می تواند قیمت های بازاری جانشین تیبا را صعودی کند.
حال کوییک خوب نیست/ جانشین تیبا سقوط کرد

به گزارش اقتصاد نیوز، تولید کوییک به روایت صورت های مالی پارس خودرو تا پایان فصل پاییز 1402 به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت همراه بوده است و این مساله می تواند روی قیمت های بازاری انواع کوییک اثر منفی بگذارد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس پارس خودرویی ها در پایان آخرین ماه فصل پاییز در مجموع حدود 78 هزار و 900 دستگاه انواع کوییک را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است.

بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد پارس خودرویی ها در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 98 هزار و 600 دستگاه انواع کوییک را در خطوط تولید خود نهایی کردند.

خبر مرتبط
فرصت سوزی رانا از افت تولید/ کاهش سنگین قیمت رانا در پایان پاییز

اقتصادنیوز: فروش رانا در مبدا در پایان آذر 1402 با افت سنگین همراه بوده است اما این خودرو نتوانست از باریک شدن مسیر عرضه به نفع افزایش قیمت بازاری خود استفاده کند.

بنابراین شاهد افت نزدیک به 20 درصدی تولید کوییک هستیم.

وضعیت عرضه جانشین تیبا نیز چنگی به دل نمی زند و از شرایط تولید این خودرو تاثیر پذیرفته است.

خودروساز زیر مجموعه سایپا در 9 ماهی که از سال 1402 گذشت در مجموع بیش از 78 هزار و 400 دستگاه انواع کوییک را برای متقاضیان فاکتور کرد.

این خودروساز دربازه زمانی مشابه سال گذشته نزدیک به 104 هزار و 200 دستگاه کوییک را روانه بازار خودرو کرد. بنابراین پارس خودرویی ها افت فروشی حول و حوش 25 درصدی را تا پایان فصل پاییز 1402 در کارنامه خود ثبت کرده اند.

افت همزمان تولید و فروش سیگنال منفی روانه بازار کوییک می کند. این احتمال وجود دارد که چنانچه در ماههای پایانی سال جاری پارس خودرو و شرکت مادر آن یعنی خودروسازی سایپا برنامه ای برای افزایش تیراژ تولید و عرضه کوییک ارائه ندهند، شاهد صعودی شدن نمودار قیمتی کوییک در بازار خودرو باشیم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید