تاکید بر نیاز فوری برای «آتش‌بس پایدار»

آلمان و انگلیس در مواجهه با جنگ غزه تغییر موضع‌می دهند؟

کدخبر: ۶۱۶۳۳۷
اقتصادنیوز: امروز ساندی‌تایمز مقاله مهمی درباره جنگ غزه منتشر کرد.
آلمان و انگلیس در مواجهه با جنگ غزه تغییر موضع‌می دهند؟

به گزارش اقتصادنیوز دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و آنالنا بائربوک همتای آلمانی او در مقاله مشترکی در نشریه ساندی تایمز بریتانیا بر «نیاز فوری» به «آتش بس پایدار» در غزه تاکید کردند.

تغییر لحن آلمان و انگلیس در قبال جنگ غزه: تاکید بر نیاز فوری برای «آتش‌بس پایدار»

 

به نوشته فرانس‌24 این دو وزیر در این مقاله مشترک نوشتند که «تعداد بیش از حدی از غیرنظامیان در این درگیری کشته شده‌اند» و به این صورت فشار را بر اسرائیل برای پایان دادن سریع اما «پایدار» به عملیات خود علیه حماس افزایش دادند.

آن‌ها نوشتند: «ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا راه را برای یک آتش بس پایدار که منجر به صلحی پایدار می‌شود هموار کنیم. و این کار هر چه زودتر انجام شود، بهتر است. نیاز فوری است.»

با این حال، این دو همچنین گفتند که آن‌ها «باور ندارند که درخواست برای یک آتش‌بس عمومی و فوری، به امید اینکه به نحوی دائمی شود، مسیر رو به جلو باشد.»

آن‌ها افزودند: «این امر نادیده می‌گیرد که چرا اسرائیل مجبور به [جنگ در غزه] است: حماس به اسرائیل حمله کرد و هنوز هم هر روز راکت شلیک می‌کند. حماس باید سلاح‌های خود را زمین بگذارد.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه شنبه شب با اکثریت قاطع آرا خواستار آتش بس در غزه شد، اما بریتانیا رای ممتنع داد.

اسرائیل تحت فشارهای فزاینده‌ای از سوی متحدانش بر سر جنگش در غزه است و حامی اصلی آن، ایالات متحده از بمباران‌های اسرائیل انتقاد می‌کند و آن را «بی‌تمایز [میان اهداف نظامی و غیرنظامی]» می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید