گزارش «اقتصادنیوز»از بازار طلا و ارز؛

شروع طوفانی بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 آبان

کدخبر: ۶۰۶۶۲۰
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته تا مرز ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. سؤال مهم این است که افزایش قیمت دلار در دومین روز هفته جاری ادامه دارد؟
شروع طوفانی بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می‌دهد که با شروع بازار در صبح روز شنبه و انتشار هم‌زمان اخبار نگران‌کننده از درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار فعالیت خود را افزایشی آغاز کرد. در معاملات پیش از ظهر روز شنبه نرخ دلار در بازه قیمتی ۵۱ هزار و ۷۰۰ تا ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شد. اما با عبور بازار از ساعات میانی خود شیب سرعت افزایشی اسکناس آمریکایی تند شد و نرخ این ارز وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد. سقف نوسان روزانه اسکناس آمریکایی در بازار روز گذشته حوالی رقم ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که پس از برخورد دلار با این نرخ، روند مجدداً تغییر کرد و بازار کاهشی شد و در نهایت در کف کانال ۵۲ هزار تومان بسته شد. البته در معاملات پشت خطی شنبه‌شب اندکی رشد کرد و به ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. 

از سوی دیگر، قیمت درهم امارات که روز پنجشنبه با نرخ ۱۴ هزار و ۷۰ تومان بسته شده بود در روز شنبه با گپ مثبت، با قیمت ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان آغاز به کار کرد و پس از افزایش ۵۰ تومانی، از این نقطه پایین پرید و روی ۱۴ هزار و ۱۷۰ تومان بسته شد.

این نکته حائز اهمیت است که نرخ دلاری درهم و دلار تهران به هم نزدیک شده‌اند و حباب درهم به سمت صفر میل می‌کند. بازارساز معامله‌گران درهم را ناکام نگذاشته و تتر هم در معاملات شب گذشته در آستانه مقاومت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومانی متوقف شد. در چنین شرایطی دلار تهران برای روز جاری از سمت معاملات شبانه تتر سیگنالی ندارد.

در چنین شرایطی دلار تهران اگر میل صعودی داشته باشد مقاومت ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان را پیش‌رو دارد در غیر این صورت حمایت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان در برابر دلار قرار گرفته است.

قیمت دلار در بازار ارز هرات هم روز گذشته در محدوده ۵۱ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد. در حال حاضر تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار در بازار مذکور بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد در مرحله بعد برای شکستن مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش خواهد کرد. در صورت تثبیت قیمت دلار بالای این سطح خریدار جدید وارد بازار خواهد شد. اما اگر قیمت دلار سطح حمایتی ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت پایین‌تر آن ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. به عقیده فنی‌ها تا زمانی که قیمت درهم امارات بالای ۱۴ هزار تومان باشد دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. سطح مقاومت مهم درهم ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بازار بالای این رقم تثبیت شود راه ورود قیمت دلار به کانال ۵۲ هزار تومان باز می‌شود. در تحلیل میان‌مدت هم معامله‌گران معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای ۵۰ هزار تومان باشد بر مدار صعود است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید