گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

سومین روز صعودی بورس تهران

کدخبر: ۶۰۴۴۴۴
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران برای سومین روز معاملاتی متوالی رشد کرد.
سومین روز صعودی بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و پنجم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 91 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 31 هزار و 242 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 168 واحد در رقم 689 هزار و 949 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افزایش 129 واحدی به رقم 25 هزار و 287 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با صعود 764 واحد به سطح 123 هزار و 640 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز شپنا، شتران، کگل و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل جم، ملت و بسویچ از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، مارون و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شتران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، ثپردیس و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 254 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 558 میلیارد تومان بود که 19 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 730 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 286 میلیارد تومان رسید.

020725

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید