استیو اسکالیس هم ناکام ماند

ناکامی مجدد جمهوریخواهان برای انتخاب ریاست مجلس نمایندگان!

کدخبر: ۶۰۳۷۵۱
اقتصادنیوز: به نظر می رسد که جمهوریخواهان باردیگر نتوانسته اند که بر روی یک چهره برای رسیدن به ریاست مجلس نمایندگان به توافق برسند.
ناکامی مجدد جمهوریخواهان برای انتخاب ریاست مجلس نمایندگان!

به گزارش اقتصادنیوز تلاش نماینده حزب جمهوری‌خواه، استیو اسکالیس برای رسیدن به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، پیش از برگزاری رای‌گیری نهایی شکست خورد؛ و اعضای جناح راست حزب او -پس از کوتاه کردن دوره تصدی سه رهبر پیشین کنگره- علیه اسکالیس شورش کردند.

 
به گزارش اکوایران بنا بر خبر  رویترز، اسکالیس، 58 ساله، روز چهارشنبه در رای‌گیری پشت درهای بسته حزب، نامزدی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای این نقش را به دست آورد. سخنگوی[رئیس] مجلس پس از معاون رئیس جمهور، دومین نفر در صف جانشینی رئیس جمهور است.

اما مخالفان او با اکثریت محدود و متفرق 221 به 212 نشان دادند که هرگز از قانونگذاری که به عنوان فرد شماره دو کوین مک‌کارتی خدمت کرده است، حمایت نخواهند کرد. مک‌کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ بود که توسط حزب خود برکنار شد.

پس از اینکه اسکالیس به خبرنگاران گفت که از رقابت برای رهبری مجلس کناره‌گیری می‌کند، نماینده مارک آلفورد گفت: «ما یک کشتی هستیم که در حال حاضر سکان نداریم، و من از این روند کاملاً ناامید هستم.»

مک‌کارتی سومین سخنگوی متوالی جمهوری‌خواهان است که به دلیل فشار از جناح راست تندرو حزب خود، این پست مهم را ترک می‌کند.

اسکالیس که به دلیل نوعی سرطان خون تحت درمان است، حمایت اکثر اعضای جمهوری‌خواه را به دست آورده بود، اما با مخالفت تندروها، از جمله حامیان رقیبش، جیم جردن، رئیس کمیته قضایی، مواجه شد.

اسکالیس به خبرنگاران گفت: «اگر به چند هفته گذشته نگاه کنید، اگر به اعضای ما در مجلس نگاه کنید، می‌بینید که هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هنوز برخی از افراد هستند که دستورکار خود را دنبال می‌کنند.»

 

تماس نزدیک با مرگ

اسکالیس در سال 2017، زمانی که یک مرد مسلح خشمگین از ترامپ به گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه حمله کرد، تقریباً کشته شد. او پس از بازگشت به مجلس با تشویق ایستاده نمایندگان مواجه شد.

این تجربه از حمایت اسکالیس از حق حمل اسلحه کم نکرد و او در اکتبر 2017 در مصاحبه‌ای با کانال فاکس‌نیوز گفت که این تیراندازی احساسات او را در مورد اسلحه‌ها و حق حمل آن «تقویت» کرد.

اسکالیس به دلیل سخنرانی در سال 2002 برای گروهی از برتری‌طلبان سفیدپوست مرتبط با رهبر سابق «کو ‌کلوکس‌کلان» مورد انتقاد قرار گرفت. اسکالیس در سال 2014 گفت که با ایدئولوژی این گروه، سازمان وحدت و حقوق اروپایی-آمریکایی آشنا نبوده و از این اشتباه پشیمان است.

هر کسی که جمهوری‌خواهان مجلس در نهایت از او به عنوان رئیس مجلس حمایت کنند، در شرایطی زمام مجلس را به عهده خواهد گرفت که مسائل زیادی در دستور کار است. کنگره باید قبل از تاریخ 17 نوامبر لوایح هزینه‌ها را تصویب کند تا دولت دایر بماند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین تحقیقات استیضاحی را علیه بایدن به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه او و خانواده‌اش شخصاً از تصمیمات سیاسی اتخاذ شده در زمان معاونت رئیس جمهوری او منتفع شده‌اند، آغاز کرده‌اند؛ اگرچه آنها شواهدی ارائه نکرده‌اند که مستقیماً بایدن را به هرگونه تخلفی مرتبط کند.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، در حالی که سنا و کاخ سفید در دست دموکرات‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید