خطر بزرگ برای نیروی دریای آمریکا

افشای اقدام عجیب و غیرقانونی دیگری از ترامپ!

کدخبر: ۶۰۲۴۲۸
اقتصادنیوز: به گفته دو نفر از افراد مطلع، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اندکی پس از خروج از سمت خود، در جریان یک شب‌نشینی با یک تاجر استرالیایی در مار-آ-لاگو، باشگاه خصوصی و محل اقامتش در فلوریدا، اطلاعات محرمانه‌ای را در مورد زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا به اشتراک گذاشته است.
افشای اقدام عجیب و غیرقانونی دیگری از ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به گفته منابع نیویورک‌تایمز، این تاجر، آنتونی پرت، عضو میلیاردر باشگاه مار-آ-لاگو  که یکی از بزرگترین شرکت‌های مقوای جهان را اداره می‌کند، در ادامه جزئیات حساس فناوری زیردریایی‌های هسته‌ای را با چندین نفر دیگر در میان گذاشته است. این منابع گفتند که افشاگری‌های آقای ترامپ، به طور بالقوه ناوگان هسته‌ای ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهد.

دادستان‌های فدرال که برای بازپرس ویژه جک اسمیت کار می‌کنند، از افشای اسرار نظامی توسط ترامپ به آقای پرت مطلع شدند و به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد نحوه استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده توسط رئیس‌جمهور سابق با با او مصاحبه کردند.

به گفته یکی دیگر از افراد آشنا، آقای پرت اکنون یکی از بیش از 80 نفری است که دادستان‌ها آنها را به عنوان شاهدان احتمالی شناسایی کرده‌اند، که می‌توانند در دادگاه اسناد طبقه بندی شده -که قرار است در ماه می سال آینده آغاز شود- علیه آقای ترامپ شهادت دهند.

به گفته افراد مطلع از پرونده، آقای ترامپ در جریان گفتگوی خود با آقای پرت، حداقل دو نکته مهم را در مورد قابلیت‌های تاکتیکی زیردریایی‌های آمریکایی فاش کرد: تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این زیردریایی‌ها و دیگری میزانی که می‌توانند بدون شناسایی شدن به همتایان روسی خود نزدیک شوند.

جو هاکی، سفیر سابق استرالیا در ایالات متحده، روز پنجشنبه در یک مصاحبه تلفنی به دنبال کم اهمیت جلوه دادن افشاگری‌های آقای ترامپ به آقای پرت بود.

آقای هاکی گفت: «اگر این تمام چیزی است که مورد بحث قرار گرفته است، ما از قبل همه این‌ها را می‌دانیم. استرالیایی‌ها سال‌ها با آمریکایی‌ها در زیردریایی‌های ایالات متحده خدمت کرده‌اند و از فناوری و سلاح‌های مشابه نیروی دریایی ایالات متحده استفاده می‌کنند.»

05dcinvestigates-pratt2-vzgq-sup

دونالد ترامپ در کنار آنتونی پرت و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا/ به نظر می‌رسد تعاملات آقای ترامپ با آقای پرت با الگویی از سوءاستفاده او از مقام ریاست جمهوری و اسرار آن برای منافع خصوصی مطابقت دارد.

با این حال،  ترامپ در موارد دیگری هم اطلاعات طبقه بندی شده را به صورت شفاهی به اشتراک گذاشته است. به گفته افرادی که در این مورد مطلع شده‌اند، در سال 2017 طی یک جلسه در دفتر رئیس جمهور، آقای ترامپ اطلاعات محرمانه حساسی را برای دو مقام روسی فاش کرده است.

در دوران ریاست جمهوری خود، او همچنین یک عکس طبقه بندی شده از یک سایت پرتاب ایرانی را در حساب توئیتر خود منتشر کرد.

کیفرخواست پرونده اسناد محرمانه همچنین آقای ترامپ را متهم می‌کند که یک طرح جنگی طبقه بندی شده برای حمله به ایران را به گروهی از بازدیدکنندگان باشگاهش در بدمینستر، نیوجرسی نشان داده است.

آقای پرت پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور با آقای ترامپ رابطه برقرار کرد. او در سال 2017 به کلوپ مار-آ-لاگو پیوست، سپس به یک شام دولتی دعوت شد و با آقای ترامپ از یکی از کارخانه‌های شرکتش در اوهایو بازدید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید