گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا؛

بازار سکه لای منگنه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۹۵۷۷۶
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی شنبه شب، قیمت دلار، قیمت طلای آب‌شده و قیمت تتر صعودی بود. این امر ممکن است بر روی نوسانات بازار سکه امامی در بازار امروز یکشنبه 12 شهریور ماه تاثیر بگذارد.
بازار سکه لای منگنه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی اولین روز هفته با رشد ۱۵۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.در حال حاضر، عده ای از فعالان اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت سکه امامی در دومین روز هفته هم احتمالا به چند دلیل تحت فشار خریداران قرار بگیرد.

روز گذشته طلای آب‌شده سقف مثلثی خود را شکست و به مرز مقاومتی 10 میلیون و 200 هزار تومان رسید. این پایان ماجرا نبود و در  معاملات پشت خطی شنبه شب تا سطح 10 میلیون و 275 هزار تومان بالا رفت. از نگاه تحلیلگران اقتصادی رشد قیمت طلای آب‌شده یکی از دلایلی است که سکه بازان را تا حدودی نسبت به رشد قیمت سکه در بازار امروز یکشنبه 12 شهریور امیدوار کرده است. 

بررسی تکنیکالی طلای آب‌شده نشان می‌دهد که در حال حاضر محدوده 10میلیون 100 هزار تومان حمایت آب‌شده است و مقاومت 10 میلیون و 350 هزار تومان پیش روی آن قرار دارد.

از سوی دیگر، جهش شبانه نرخ دلار مورد توجه معامله گران سکه قرار گرفت. عده‌ای از معامله‌گران دلار شب گذشته مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به مرز مقاومتی 49 هزار و 500 تومان رسید.

سومین دلیلی که ممکن است در روز جاری زمینه ساز رشد قیمت سکه امامی شود، قیمت تتر است. تتر روز شنبه به یک قدمی کانال ۵۰ هزار تومان رسید و در معاملات شب گذشته وارد کانال 50 هزار تومان شد. برخی از معامله‌گران انتظار دارند صعودی شدن تتر هم بر معاملات ارز و سکه در روز جاری اثر بگذارد.

بررسی ها نشان می‌دهد که سکه در حال حاضر  مرز مقاومتی 28 میلیون رو 400 هزار تومان را پیش روی خود دارد. با این حال، عده ای از معامله‌گران معتقدند دست بازارساز پر است و  مانع پیشروی قیمت‌ها خواهد شد. به عقیده آنها اگر دلار در بازار امروز رنج شود احتمال اینکه سکه قدرت کافی برای صعود معنادار را نداشته باشد هم وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید