گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

شاخص‌سازان بورس رشد کردند / هم وزن ریخت

کدخبر: ۵۹۰۵۲۸
اقتصادنیوز: امروز نمادهای شتران، تاپیکو، فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
شاخص‌سازان بورس رشد کردند / هم وزن ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه پانزدهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 993 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 40 هزار و 41 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش 765 واحدی در رقم 717 هزار و 13 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 103 واحدی به رقم 26 هزار و 541 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 686 واحد به سطح 131 هزار و 104 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای شتران، تاپیکو، فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل حکشتی، اخابر و شبریز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای شپاس، وهور و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، آریا و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز نمادهای خودرویی در صدر بودند. نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کتوسعه و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 881 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 614 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 23 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 743 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 57  نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 294 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 39 درصدی به 354 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید