گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز شنبه؛

ریزش محدود بورس و فرابورس

کدخبر: ۵۸۸۹۲۶
اقتصادنیوز: امروز شاخص‌های بازار سهام تغییر اندکی داشتند. شاخص کل بورس که در نیمه اول رشد کرد در نهایت کانال 2 میلیونی را بار دیگر از دست داد.
ریزش محدود بورس و فرابورس

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه هفتم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 767 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 996 هزار و 758 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 21 واحدی در رقم 711 هزار و 221 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 78 واحدی به رقم 26 هزار و 430 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 59 واحد به سطح 130 هزار و 238 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای حکشتی، اخابر و شستا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل شپدیس، فملی و تاپیکو از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، شگویا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای صبا، گلدیرا و ودی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز سصفها بیشترین تراکنش را داشت و شهر و شلعاب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، نیان و دتوزیع بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 949 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 491 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش یک درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 81 نماد صف خرید داشتند و 65 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 354 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 36 درصدی به 300 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید