ادعای عجیب در تلویزیون روسیه؛

پای ارتش چین به جنگ اوکراین باز می‌شود/ پوتین سرباز کم‌آورده است؟

کدخبر: ۵۷۹۶۸۲
اقتصادنیوز: یک مجری تلویزیون دولتی روسیه با اشاره از آغاز ضدحمله کیف، از میلیون‌ها نفر سرباز چینی برای پیوستن به جنگ پوتین علیه اوکراین دعوت کرد.
پای ارتش چین به جنگ اوکراین باز می‌شود/ پوتین  سرباز کم‌آورده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  پایگاه نیوزویک، پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، چین به عنوان متحدی کلیدی برای پوتین ظاهر شد. بسیاری از کشورها جنگ پوتین را به دلیل ناموجه‌بودن و نقض هنجارهای بین‌المللی محکوم و اقتصاد مسکو را تحریم کردند و رهبر روسیه را در انزوا قرار دادند. با این حال، پکن موضع دلسوزانه‌تری نسبت به پوتین اتخاذ کرده و تلاش می‌کند به توافقی برای پایان‌دادن به جنگ دست یابد که به باور برخی، بیشتر به نفع مسکو است.

در همین حال، متحدان اوکراین میلیاردها دلار کمک، از جمله تسلیحات، به ارتش این کشور فرستاده‌اند که به سربازان این کشور اجازه داده تا جریان جنگ را به نفع خود تغییر دهند. از پاییز، اوکراین دوباره کنترل هزاران کیلومترمربع از اراضی اشغالی را به دست گرفته و در روزهای اخیر گزارش شده است که آخرین ضدحمله خود را در زاپوریژیا آغاز کرده است. در حال حاضر، وزارت دفاع اوکراین از تلفات بالای روس‌ها خبر داده، اگرچه این ارقام توسط مسکو تأیید نشده است.

در حالی که ارتش روسیه با آخرین تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، یک مجری برنامه تلویزیونی روسیه راه حلی برای تقویت ارتش کرملین پیشنهاد داد.

ea527fb6d7

اولگا اسکابیوا، مجری برنامه ۶۰ دقیقه تلویزیون روسیه از میلیون‌ها سرباز چینی خواست تا به جنگ روسیه در اوکراین بپیوندند. اسکابیوا با اشاره به نبردهای اخیر در منطقه بلگورود روسیه، جایی که نیروهای پوتین با مشکل روبرو هستند، توضیح داد که چرا مسکو به سربازهای بیشتری نیاز دارد. او گفت: «دو یا سه میلیون سرباز چینی را رد نکنید. این چیزی است که اکنون لازم است. با نگاه به منطقه بلگورود، می‌بینم که ما به ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیاز داریم».

صبح یکشنبه، ویدئوی سخنان اسکابیوا توسط آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر امور داخلی اوکراین، در توییتر منتشر شد.

علی‌رغم درخواست اسکابیوا، چین هنوز نشان نداده که قصد دارد به جای ارسال کمک از طرق دیگر، به روسیه نیرو اعزام کند که خود می‌تواند عامل بزرگی در تشدید تنش‌ها باشد.

با این حال، پکن و مسکو روابط خود را از آغاز جنگ عمیق‌تر کرده‌اند. در ماه آوریل، پوتین و لی شانگ فو، وزیر دفاع چین در دیداری بر همکاری نظامی بین دو کشور تأکید کرده و خاطرنشان کردند که دو کشور در رزمایش‌های نظامی مشترک شرکت کرده‌اند. پوتین درباره روابط کشورش با چین گفت: «ما فعالانه از طریق سازمان‌های نظامی کار کرده و به طور منظم اطلاعات مفیدی را تبادل می‌کنیم و در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی همکاری داشته و رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید