گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار ارز و سکه

قیمت دلار شیرجه زد/تشنج قیمت طلا و سکه در تهران

کدخبر: ۵۷۸۷۹۶
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی امروز نه تنها کانال 30 میلیون تومان را از دست داد بلکه از 29 میلیون تومان هم سقوط کرد و در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید. بررسی ها نشان می دهد آخرین باری که سکه امامی در این محدوده به فروش رسیده بود به تاریخ 2 اسفند 1401 بر میگردد.
قیمت دلار شیرجه زد/تشنج قیمت طلا و سکه در تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 17 خرداد ماه شاهد تکرار سریال ریزشی قیمت دلار بود. آن طور که رسانه ها اعلام کرده قیمت دلار امروز در تهران شیرجه زد و  از مرز حمایتی پله هفتم و هشتم کانال پنجم به سمت پله های انتهایی کانال چهارم پایین آمد.امروز معامله گران می گفتند بعد از شکسته شدن کف های حمایتی مهم در روز های اخیر خریدار در بازار دلار کمیاب شده است

بازار دلار به کما رفت!

واکنش سریع بازار خودرو به اخبار توافق ایران و آمریکا/ قیمت ها سقوط کرد

نرخ دلار در هرات هم امروز سرنوشتی مشابه تهران را سپری کرد.نرخ حواله درهم نیز امروز با افت تقریبا 250 تومانی یک کانال پایین آمد. کاهشی‌های  بازار ارز  می‌گفتند که بازارساز این روزها به شدت در حال تزریق  درهم امارات  به بازار است تا در این روزها که خبرهای منفی یا نگران‌کننده بیشتر شده، اجازه ندهد  بازار ارز  و بویژه  قیمت دلار  صعودی شود.

ردپای دلار تقلبی در بازار 

نکنه مهم بازار این بود که در شروع معاملات نقدی امروز بانک مرکزی در اطلاعیه از وجود دلار های تقلبی در بازار خبر داد.بانک مرکزی با اشاره به فروش دلارهای تقلبی در بازارهای غیررسمی به مردم در این رابطه هشدار داد و از آنان خواست تا برای جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی‌هایشان، صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند.  به نظر می رسد این خبر تا حدودی موجب هراس خریداران ارز از بازار غیر رسمی شد؛ همین امر هم حجم خریدها را کاهشی تر کرد.

ادعای اسرائیل درباره مذاکرات برجام 

هاآرتص، نشریه اسرائیلی هم عصر امروز در گزارشی مدعی شده که مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته است.آن طور که در این گزارش آمده مقامات اسرائیلی می گویند انتظار می رود ظرف چند هفته آینده تهران و واشنگتن به توافق برسند. معامله گران می گفتند این خبر هم احتمالا کفه ترازوی کاهشی ها در بازار را تا حدودی سنگین تر کند. 

نرخ ارز مبادله اندکی افت کرد 

امروز اگرچه نرخ دلار در بازار غیررسمی کاهش معناداری را ثبت کرد اما در بازار رسمی قیمت دلار نوسان کاهشی محدودی را ثبت کرد. 

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز پس از چند روز ثبات قیمت امروز بالاخره تغییر کرد. قیمت انواع ارز در این مرکز با کاهش همراه بوده است.

قیمت دلار امروزچهار‌شنبه 17 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوس 10 تومانی در سطح 42 هزار و 124 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 51 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل کاهش 110 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 470 تومان اعلام شده است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 295 تومان، 40 هزار و 955 تومان و 10 هزار و 427 تومان درج شده است.

 قیمت تتر ریزش کرد 

دربازار امروز در کنار دلار، قیمت تتر هم ریزش کرد. بررسی ها نشان می دهد قیمت تتر به تومان بیش از ۶۰۰تومان دیگر کاز ارزش خود را از دست داد. و به پایین ترین سطح خود از اواخر فروردین ماه رسید. 

کاهش قیمت اونس طلا 

قیمت طلا جهانی در زمان نگارش این گزارش در محدوده 1950 دلار به فروش رسید که نسبت به عصر دیروز در حول و حوش 6 دلار پایین آمده بود.

 تشنج قیمت طلا و سکه در تهران 

بازار طلا و سکه در داخل ایران هم امروز مانند دلار شیرجه زدند..آن طور که سایت اتحادیه اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 2 میلیون و 385 هزار و 800 تومان پابین آمد که در مقایسه با روز گذشته 72 هزار تومان کاهش را نشان می دهد. 

قیمت سکه امامی امروز نه تنها کانال 30 میلیون تومان را از دست داد بلکه از 29 میلیون تومان هم سقوط کرد و در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه یک میلیون و دویست هزار تومان ارزان تر بود. بررسی ها نشان می دهد آخرین باری که سکه امامی در این محدوده به فروش رسیده بود به تاریخ 2 اسفند 1401 بر میگردد. 

حباب سکه امامی امروز با کاهش 453 هزار تومانی از کانال 6 میلیون تومان پایین آمد ودر محدوده 5 میلیون و 767 هزار تومان قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید