هراس خریداران از دلار تقلبی

سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان/ دلار به کف نشست

کدخبر: ۵۷۸۷۴۱
قیمت سکه امامی امروز تا ابتدای کانال 29 میلیون تومان ریزش کرد.همچنین بعد از شکسته شدن کف های حمایتی مهم در روز های اخیر خریدار در بازار دلار کمیاب شده است.
سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان/ دلار به کف نشست

به گزارش اقتصادنیوز ، اکثر قیمت ها در بازار ارز و سکه امروز 17 خرداد ماه نزولی بود.آن طور که برخی از رسانه ها اعلام کرده اند قیمت دلار امروز هم در تهران و هم در هرات تا کف کانال پنجم عقب نشینی کرد.معامله گران می گفتند بعد از شکسته شدن کف های حمایتی مهم در روز های اخیر خریدار در بازار دلار کمیاب شده است.نرخ حواله درهم نیز امروز یک کانال پایین آمد و افت 200 تومانی را تجربه کرد.

هراس خریداران از دلار تقلبی 

تحلیلگران اقتصادی حجم قابل توجه سیگنال‌های مثبت را عامل عقبگرد نرخ دلار به کانال پایین‌تر می‌دانند. از سوی دیگر امروز بانک مرکزی به مردم هشدار داد که دلار های تقلبی وارد بازار شده اند.به نظر می رسد همین امر هم حجم خریدها را کاهشی تر کرد. 

نرخ ارز مبادله بالاخره تکان خورد 

امروز اگرچه نرخ دلار در بازار غیررسمی کاهش معناداری را ثبت کرد اما در بازار رسمی قیمت دلار نوسان کاهشی محدودی را ثبت کرد. 

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز پس از چند روز ثبات قیمت امروز بالاخره تغییر کرد. قیمت انواع ارز در این مرکز با کاهش همراه بوده است.

قیمت دلار امروزچهار‌شنبه 17 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوس 10 تومانی در سطح 42 هزار و 124 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 51 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل کاهش 110 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 470 تومان اعلام شده است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 295 تومان، 40 هزار و 955 تومان و 10 هزار و 427 تومان درج شده است

عرضه همه ارز‌های نفتی و پتروشیمی در مرکز مبادله ایران

جواد اوجی اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفته همه ارز‌های نفتی و پتروشیمی را تماما و در هماهنگی کامل با بانک مرکزی عرضه می‌کنیم.

قیمت طلا ریزش کرد 

قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده 1963 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار هم ظهر امروز با کاهش تقریبا 60 هزار تومانی برروی 2 میلیون و 401 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان 

سکه بازان امروز هم مانند روز گذشته به نوسانات بازار طلای جهانی کم توجهی کردند و به مولفه اصلی تر یعنی دلار چشم دوختند.قیمت سکه امامی امروز تا ابتدای کانال 29 میلیون تومان ریزش کرد.این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه کاهش حدود یک میلیون تومانی  را نشان می دهد.البته برخی هم مدعی بودند که سکه کانال 29 میلیون تومان را هم از دست داده و تا 28 میلیون و 800 هزار تومان پایین آمده است. 

کاهش چشمگیر قیمت سکه در بازار رسمی 

این کاهش قیمت در بازار رسمی هم مشهود بود.طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز با کاهش چشمگیر یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به کانال 28 میلیون تومانی افت پیدا کرده و رقم میانگین 28 میلیون 800 هزار تومان را به ثبت رسانده است.

شکاف قیمت بین قیمت‌های درج شده در سایت کانون صرافان و سایت اتحادیه سکه و طلا به حداقل ممکن خود رسیده، به طوری که در سایت اتحادیه  قیمت سکه امامی  در سطح 28 میلیون و 900 هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز به یک کانال پایین‌تر رفته و رقم میانگین 15 میلیون و 630 هزار تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته حدود 650 هزار تومان کاهش یافته است.

تا حوالی ظهر امروز چهار‌شنبه 17 خرداد ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان رقم 10 میلیون و 307 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته 343 هزار تومان کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید