سیگنال عربستان به بازار دلار ایران

2 پیش بینی متفاوت از قیمت دلار /معامله گران محتاط شدند

کدخبر: ۵۷۷۹۰۸
برخی از تحلیلگران با اشاره به بین‌التعطیل بودن روز شنبه این هفته، از احتمال پایین بودن حجم معاملات در بازار ارزتهران سخن گفتند.
2 پیش بینی متفاوت از قیمت دلار /معامله گران محتاط شدند

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در هفته‌های گذشته حجم اخبار مثبت منتشر شده در زمینه گشایش‌های ارزی و روابط سیاسی با کشور‌های خارجی افزایش یافت. خبرهای که باعث شد توان حرکتی بازیگران ارزی تا حدودی کنترل شود.

سیگنال عربستان به بازار دلار 

شب گذشته هم خبر آمد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان هم گفته به زودی به تهران سفر خواهد کرد. از نگاه فعالان اقتصادی و سیاسی بهبود روابط ایران و عربستان یک وزنه سنگین است که احتمالا مانع صعود قابل‌توجه  قیمت دلار  در شرایط جاری شود.

شکست حمایت مهم در بازار دلار؟ 

کاهشی‌های بازار معتقدند طی معاملات شنبه قیمت دلار دوباره به سمت شکستن حمایت مهم 50 هزار و 700 تومان می‌رود و اگر بازار زیر این سطح تثبیت دهد، چراغ کانال 49 هزار تومان برای دلار روشن خواهد شد.

این دسته می‌گویند آزادسازی منابع بلوکه شده و خبر سفر رافائل گروسی به تهران می‌تواند قیمت دلار را به دامنه 40 هزار تومان ببرد. از نگاه آن‌ها زور خبرهای مثبت در بازار بیشتر از اخبار منفی خواهد بود.

نگاه معامله گران دلار به نشست شورای حکام

عده ای دیگر، با اشاره به بهبود نسبی روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آزادی برخی از زندانیان دوتابعیتی و ... می‌گفتند این عوامل احتمالاً بر روی نتیجه نشست شورای حکام که قرار است ۱۵ تا ۱۹ خرداد برگزار شود اثر مثبت بگذارد و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را کمرنگ خواهد کرد؛ بنابراین در روز شنبه برخی از خریداران دلار با احتیاط بیشتری دست به معامله خواهند زد و در انتظار نتایج این نشست خواهند بود.

به عقیده این دسته در صورتی که اخبار مثبتی از این نشست به گوش نرسد احتمال  نوسان صعودی نرخ دلار بعد از تعطیلات محتمل خواهد بود. 

برخی هم با اشاره به بین‌التعطیل بودن روز شنبه این هفته، از احتمال پایین بودن حجم معاملات در بازار ارزتهران سخن گفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید